Szukaj

Testy i opinie

Ostatnio dodane oceny samochodów

Zobacz oceny dla samochodu
4,3
~Stefan Mysz
Volkswagen Taigo
Crossover 1.5 TSI 150KM 110kW
Auto bardzo fajne. Użytkuję firmowego Tigo 1.5 150KM DSG, do jazdy nie ma się do czego przyczepić. Dość żwawy, dość wygodny- prywatnie gustuję w mazdzie GJ 2.2d, BMW F10 2.0d i audi a8 d3 4.2. Taigo jest przyjemny i zrobiłem nim w rok około 60000km, bez problemu i jestem zadowolony. Wykonuję trasy około 600km na raz lub w koło komina od 200 do 400km dziennie w tygodniu. Nie jest to demon, ale za tą kasę, aktywny tempomat, car play,...
3,9
~Damian
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW
Samochód przestronny, może się podobać. Materiały wykończeniowe na pierwszy rzut oka na dobrym poziomie, jednak spasowanie pozostawia sporo do życzenia bo na nierównościach wszytsko skrzypi. Samochód jest z polskiego salonu, bezwypadkowy i bezkolizyjny na bieżąco serwisowany w ASO więc tym bardziej dziwią mnie skrzypienia z deski rozdzielczej czy boczków drzwi. Zawieszenie to największa porażka. Jeździłem wieloma samochodami różnej klasy ale z...
4,7
~W1983
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Kupiłem ten samochód wbrew temu, ze wizualnie nigdy mi się nie podobał. Przekonał mnie jednak absolutnie fenomenalnym układem wnętrza i tym, że trafił mi się zadbany egzemplarz w niskiej cenie od prywatnego właściciela. Podstawowe zalety: - doskonała widoczność we wszystkich kierunkach - prosta budowa, tanie części, prosty silnik - 550l podstawowej przestrzeni bagażnika w aucie o długości zaledwie 425cm. - każdy tylny fotel osobno...

Ostatnio dodane raporty zużycia paliwa

Zobacz raporty dla samochodu
337
Tesla Model Y
SUV Long Range 75kWh 351KM 258kW
Temat spalania: auto przy jeździe autostradowej zużywa od 16kwh do 27kwh na 100km w zależności od warunków i prędkości (90-160km/h) Wiec jak mamy do dyspozycji 75kWh (100%) to autostradą przejedziemy 468km przy prędkości 90km/h lub 270km przy prędkości 160km/h Ale w założeniu ze jeździmy w zakresie naładowania 20-80% , wiec w praktyce mamy do dyspozycji 60% z 75kWh (czyli 45kwh) czyli zrobimy 200km zużycie (22kWh/100km) średnio i to jest realny zasięg zima lato w tym zakresie. Temat czasu ładowania: ogólnie zaleca się eksploatacje baterii w zakresie 20-80% do codziennej jazdy, a ładowanie do 100% przed dłuższą podróżą. Tesla zaleca również postój z podłączonym kablem do ładowania. Wiec defacto mamy codziennie naładowany samochód do 80% (lub więcej) i nie koniecznie przyjeżdżamy na rozładowanej baterii (kwestia indywidualna). Czas ładowania możemy obliczyć sobie, jest zależny od przyłącza prądowego które posiadamy !! wallbox - możemy ładować 3-fazowo o mocy max 11kW (11kWh na godzine)(prądem 3x16A jeżeli mamy takie przyłącze) ładowarka 1-fazowa - (3kWh na godzine) (prądem 16A jeżeli mamy takie gniazdko) moc ładowania możemy w aplikacji zmniejszyć jeszcze, wydłuża co prawda ładowanie, ale nie spalimy instalacji elektrycznej. Natomiast na Stacji Ładowania jesteśmy uzależnieni od stacji i przygotowania pojazdu do ładowania. możemy ładować się mocą od 20kW do 200kW . Najszybciej się naładowałem w 15-20min od 2% do 90% na stacji 250kW tesli
7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto nowe, na przysłowiowym "dotarciu" przejechałem 500km. narazie jestem trochę zawiedziony spalanie. Przy baaardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu, oraz redukcji biegów w przypadku hamowania silnikiem udało mi się uzyskać 5,6 na trasie 30km ( droga z pracy :s-ka +6 postojów na światłach). 150-160 km/h to juz okolice 9-10l. auto prywatne ale dużo jeżdżę. skrzynia potrafi "zabłądzić" pod czerwone pole. Przy delikatnej jeździe zdecydowanie lepiej się sprawuje niż 2 sprzęgłowy automat. za 3-5 tys wrzucę kolejną opinie o spalaniu. ale myślę ze niżej w automacie nie da się zejść. co do silnika: dzięki skrzyni AT nie czuć że to 3 cylindry. Start ze świateł do szybkich nie należy, ale to nie wyścigówka.
6,3
Skoda Karoq
Crossover Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Średnie spalanie latem w cyklu mieszanym to 6,7 przy 17 tys. km, późną jesienią i zimą na 11 tys. km średnio 7,2 l. Cykl najbardziej mieszany jak można to sobie wyobrazić. Na trasach autostradowych granica dobrego spalania to 140-145 (na tempomacie utrzyma 7,2 na prostej drodze), poniżej tego wyniki zachwycające. Na krajówkach można jechać dynamicznie, ale przy spokojnej jeździe praktycznie zawsze jestem poniżej 6,0l. Jedynie w mieście na nierozgrzanym silniku i krótkich odcinkach potrafi wyskoczyć powyżej 8,0, chociaż DSG w mieście skutecznie zniechęca do większej dynamiki. Jak na ten gabaryt i występowanie 4x4 (na S8 praktycznie przez cały rok mocne wiatry) jestem bardziej niż zadowolony.
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ostatnio dodane usterki

Zobacz usterki dla samochodu
Nierównomierne ścieranie tylnych opon
  • Toyota Proace City Verso Long
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mamy w firmie ponad 20 szt. w różnych konfiguracjach tj. długie, krótkie, manual, automat ale zawsze z dieslem 130 KM. W 9 sztukach pojawił się podobny problem tzn. nierównomiernie zużywa się tylna prawa opona, znacznie szybciej w części zewnętrznej. Dodatkowo opony tylne ogólnie zużywają się szybciej niż przednie. W serwisie stwierdzili...
Pogryziony przewód chłodniczy
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW 2021-2024
  • układ chłodzenia
  • 500 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W nowym aucie po przejechaniu raptem 500 km pojawiła się kontrolka check engine. Samochód trafił do ASO. Panowie stwierdzili niesprawny moduł oraz uszkodzony a raczej przegryziony przewód chłodniczy przez jakegoś zwierzaka i wyciek płynu. Wymianę przewodu wycenili na 900 zł. Twierdzą, że te pogryzienia przewodów w nowych Kia są częste i wręcz...
3 komentarze
Wibracje pojazdu
  • Renault Trafic III Combi 2.0 dCi 170KM 125kW od 2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Auto kupione w 2023 w teoretycznie najlepszej wersji - 2.0 170 km, skrzynia automatyczna. Od samego początku auto wibruje, choć nie zawsze i w różny sposób. Renault najpierw migało się od usterki, potem przyznało, że usterka jest, potem zmienili poduszkę pod skrzynią biegów, a następnie stwierdzili bez zażenowania, że to nie usterka tylko...

Najnowsze testy euroncap

Opinie LPG

2,5
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Dzień Dobry , Sam montaż oraz dobór elemetów nie mam zastrzeżeń, to koniec dobrego usługa gwarancyjna totalna katastrofa auto żle wyregulowane mimo moich zastrzeń Próśb o regulacje kóńczyło sie Słowem Wszystko jestes Wporządku tak mam być.Właczyć auto kalibracje to nie sztuka.!!Przez takie traktowanie klienta i wmawianie ze wszystko jest wporzadku straciłem dwie sondy...
5,0
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 195 tys. km
Polecam zlecenie montażu instalacji LPG w swoim aucie firmie AUTO MIX. U mnie instalacja była montowana w Ford S-Max 2.5T, konieczne było przerobienie podłogi i układu wydechowego, dlatego tanio nie było, ale za to rok czasu bez najmniejszej awarii. Szukając firmy, która wykona instalację często spotykałem się z brakiem wiedzy ze strony firm, które wysyłały mi wycenę...
5,0
Citroen C8
Van 2.0i 143KM 105kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 85 tys. km
użytkowana przez: 86 tys. km
Citroen C8 2008 rok z silnikiem RFJ o pojemności 2 litrów i mocy 140KM. Instalację użytkuje już 6 lat. Przez większość czasu użytkowania silnik pracował poprawnie na LPG. Kilka razy wystąpiły błędy korekcji mieszanki P0170 i P0172. Na przeglądach okresowych były wykonywane regulacje instalacji oraz wskaźnika poziomu LPG. Na jednym z przeglądów zostały wymienione świece ze...

Ostatnio dodane oceny motocykli

Testy i opinie

Dział „Testy i opinie” to bez wątpienia najbardziej popularny serwis AutoCentrum.pl i to on najlepiej oddaje podstawową ideę portalu. Jest to bowiem miejsce, w którym kierowcy o różnym stażu i doświadczeniu między sobą mogą podzielić się wiedzą o swoich samochodach. Zakładamy, że nie ma przecież głębszej wiedzy niż ta, wynikająca z doświadczenia setek tysięcy kierowców, na co dzień użytkujących samochody.

Autotesty, trwające krótki czas, nie wystarczą, by dogłębnie poznać samochód. Niejednokrotnie potrzebne są tygodnie, by „wyczuć” auto. Z jednym pójdzie nam szybciej, z innym – dłużej. To kwestia indywidualna. Niemniej ten czas potrzebny na rozszyfrowanie samochodu, odkrywanie jego wad i zalet to okres zdobywania cennej wiedzy. Można powiedzieć, że to prywatne, indywidualne testy samochodów osobowych i nie tylko.

Kierowcy dla kierowców

W naszym serwisie „Testy i opinie” kierowcy dzielą się informacjami na temat aut, które kupili (lub nie) i którymi jeżdżą. Poruszana tematyka jest bardzo szeroka. Może to być ogólna ocena samochodu wraz z przyznawaniem gwiazdek, może to być raport spalania na podstawie zapisów z rzeczywistych tankowań, albo historia usterek auta czy doświadczenie z instalacją LPG i punktem, który ją montował. Codziennie do naszej bazy danych dochodzą dziesiątki nowych opinii – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Jedni polecają dany model, podkreślając jego zalety i dodając maksymalną ilość gwiazdek za niezawodność, ekonomiczność, komfort czy za ogólne wrażenia. Inni, jeśli przytrafiły im się problemy z samochodem, opisują występujące usterki i uzasadniają, dlaczego ostateczna ocena jest niższa.

Wszystkie te informacje zbierane są po to, by pomóc innym użytkownikom, szukającym odpowiedzi na różne pytania związane z eksploatacją samochodu. Jedni chcą poznać opinie o danym modelu przed zakupem auta, inni próbują rozwiązać problem, który wystąpił podczas codziennego użytkowania. Dziesiątki tysięcy czytelników dziennie odwiedza nasz serwis, aby zapoznać się ze zgromadzonymi w ten sposób danymi i zdobyć potrzebną wiedzę. A ta zebrana w dziale „Testy i opinie” jest ogromna: setki tysięcy opinii czy raportów mówią same za siebie. I – co istotne – nie są to oderwane od rzeczywistości i przeprowadzone w laboratoryjnych warunkach testy samochodowe, ale informacje „z życia wzięte”, pochodzące z „pierwszej ręki”, czyli od użytkowników. Tym bardziej więc są cenne. Wynikają przecież z codziennych obserwacji i użytkowania w różnych warunkach.

Tworzymy ranking awaryjności

Co ważne, zgromadzone dane dotyczące problemów z samochodem, najczęściej pojawiających się usterek, typowych awarii, a nawet wad produkcyjnych danego modelu pozwalają stworzyć ranking awaryjności samochodów.

Testy Euro NCAP

W dziale „Testy i opinie” znajdziesz też testy samochodów, przeprowadzone przez ENCAP (European New Car Assessment Programme), czyli organizację, która od lat sprawdza auta pod kątem bezpieczeństwa. Testy aut obejmują m.in. zderzenie boczne i czołowe oraz zderzenie ze słupem.

Czytaj więcej