Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Zafira

Lata produkcji: 1999 - teraz
Segment: Minivany
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1999 roku. Nie licząc modelu Sintra, który tylko częściowo zaistniał w Europie, Zafira (uważana za następczynię Sintry) jest pierwszym autem Opla w tej klasie oferowanym na dużą skalę (2,2 mln sprzedanych egzemplarzy). Zafira była też jednym z pierwszych minivanów, które mogły przewozić 7 osób. Od 2011 roku dostępna jest trzecia generacja modelu. Od początku Zafira bazuje na konstrukcji odpowiedniej generacji Astry. Druga była produkowana m.in. w gliwickiej fabryce Opla. Na innych rynkach Zafira była i jest sprzedawana pod szyldami Vauxhalla, Holdena i Chevroleta.

Komentarze redakcji

Powagosław: Oceniając nową Zafirę, spróbujcie pomyśleć o jakimkolwiek jej konkurencie, o którym bez zastanowienia powiedzielibyście: „Ładniejszy!”. A pomyśleć, że jeszcze niedawno był to przeciętnie urodziwy, za to dość praktyczny pojazd dla mało wybrednych pragmatyków.
Luzacjusz: Kolejny dowód, że Opel robi ostatnio w Niemczech najładniejsze samochody non-premium. Nie trzeba dodawać, do kogo ta uwaga. A Zafira? Duże zaskoczenie. Porównywalne z tym, jakby okazało się, że Doda ma jednak naturalny biust.

Opel Zafira C

Masz już dość minivanów o aparycji kartonu na kołach? Jeśli tak, Opel Zafira Tourer jest dla Ciebie - przód z charakterystyczną linią świateł, profil z głębokimi przetłoczeniami i wznoszącą się ku tyłowi powierzchnią szyb, a także tył z finezyjnymi lampami rozświetlanymi zestawem diod nadają karoserii niemieckiego modelu niepowtarzalnego, rzucającego się w oczy stylu. Uwagę zwraca zresztą nie tylko design nadwozia - trudno nie dostrzec też jego gigantycznych rozmiarów.

Te ostatnie mogą, co prawda, uprzykrzyć życie przy szukaniu miejsca parkingowego pod supermarketem, jednak przynoszą Zafirze jedną poważną zaletę - przestrzeń dla podróżnych niczym w małym autobusie. Podczas, gdy z przodu miejsca jest po prostu dużo, siedzenia drugiego rzędu oferują warunki, jakich nie powstydziłaby się niejedna limuzyna, a jakich ze świecą szukać u konkurencji. Rzecz jasna, do dyspozycji jest też trzeci rząd, ale wygodnie będzie w nim tylko dzieciom. Na plus zaliczymy funkcjonalność kabiny - jej użytkownicy mogą cieszyć się z szerokich możliwości aranżacji wnętrza, dużych schowków i foremnej (także po złożeniu tylnych siedzeń) przestrzeni bagażowej. Tej ostatniej nie sposób nie pochwalić też za pojemność.

W ślad za spokrewnioną technicznie Astrą, Opel Zafira III. generacji wita kierowcę efektownym kokpitem, który swoim wyglądem z daleka informuje o nowoczesności pojazdu, ale nadmierną liczbą małych przycisków wymaga przyzwyczajenia w kwestii obsługi. Prowadzącego powinny ucieszyć natomiast proste, a co za tym idzie czytelne zegary, umieszczona pod ręką dźwignia zmiany biegów i wygodna pozycja za "kółkiem". Jakość wykończenia wnętrza jest godna pochwały, za to widoczność na zewnątrz wymaga poprawek.

Pod względem przestronności i praktyczności wnętrza, minivan spod znaku błyskawicy wydaje się być idealną propozycją dla rodziny. Niestety, podczas jazdy okazuje się, że do ideału mu brakuje - zawieszenie nie dość, że przeciętnie wybiera nierówności, to jeszcze każe słuchać swojej pracy. Winę ponosi za to głównie zestrojenie układu jezdnego, które nastawiono na pokonywanie równych, krętych dróg. Cieszy fakt, że pomimo znacznej masy własnej, układ kierowniczy pracuje lekko, a skuteczność hamulców jest więcej niż zadowalająca.

Swoją wielkością Opel Zafira Tourer zdaje się aspirować do segmentu wyższego niż klasa kompaktowych minivanów. Podobnie jest - niestety - z jego ceną. Samochód kosztuje wyraźnie więcej niż bezpośredni konkurenci i to pomimo, że jego standardowe wyposażenie nie jest specjalnie wyszukane - brakuje w nim elektrycznie sterowanych szyb tylnych czy klimatyzacji. Godny pochwały jest za to fakt, że wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest bogate już w podstawowej wersji, a lista opcji obfituje w nowoczesne dodatki. Kto chce płacić mniej, może wybrać poprzednią generację Zafiry, która nadal widnieje w ofercie.

Opel Zafira B

Elegancka i ponadczasowa - taka jest karoseria drugiej generacji Zafiry. I choć można jej zarzucić ociężałość, w segmencie minivanów to żaden wstyd. W tej klasie najbardziej liczy się praktyczność wnętrza, a akurat w tej dziedzinie rodzinny Opel ma się czym pochwalić - nie dość, że podróżni mogą cieszyć się z dużej swobody ruchów i olbrzymiego bagażnika (lub awaryjnych miejsc siedzących 3. rzędu), to do dyspozycji mają znakomity system aranżacji wnętrza Flex7. Samego kierowcę powinien ucieszyć też przejrzysty i wykonany z dobrych materiałów kokpit.

Spośród wersji silnikowych stosowanych w niemieckim modelu największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście diesle. Wśród nich znajdziemy dwa motory - 1.7 (powolny, średnio oszczędny, ale za to wyjątkowo trwały) oraz młodszy konstrukcyjnie 1.9 (żwawy, ekonomiczny, a bez filtra cząstek stałych także mało problematyczny). Z szerokiej gamy "benzyniaków" najbardziej polecamy najmniejszy motor 1.6. Zawieszenie zostało zestrojone z myślą o pokonywaniu zakrętów, ale mimo to zapewnia wystarczający komfort.

Jeśli ktoś kupuje rodzinnego minivana z myślą o niskich kosztach jego serwisowania, Opel Zafira B będzie dobrym wyborem. Dlaczego? Po pierwsze, auto zostało solidnie zbudowane - co prawda dieslom zdarzają się usterki (filtra FAP, zaworów EGR czy kół 2-masowych), psują się alternatory, a we wczesnych egzemplarzach dochodzi do usterek skrzyni biegów, jednak ogólny poziom niezawodności jest bardzo przyzwoity. Drugim i podstawowym gwarantem taniej jazdy są niewygórowane koszty części - pokrewieństwo techniczne z szalenie popularną Astrą H robi swoje.

Dane techniczne Opel Zafira

Silniki

Moc silników 82-240 KM

Poj. silników 1 362-2 198 cm3

Prędkość maks. 160-231 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,8-17,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Opel Zafira

Średnia ocena modelu

na podstawie 612 opinii

4.06

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Opel Zafira

Ogólnie rzecz biorac jestem zadowolony z zakupu, samochód mial sluzyc do jazdy glównie po miescie, kilka razy w roku wyjazd ... więcej z rodzina oraz bagazem, i to zadanie swietnie spelnia nie sprawiajac przy tym niespodzianek o jakich pisza uzytkownicy silników diesla(DPF, kola dwumasowe itp). Wlaœnie po przeczytaniu opinii na tym portalu zdecydowalem sie na benzyne(wielkie dzieki:)) Niejako celowo, nie wspomnialem wczesniej o jakosci i spasowaniu plastików(która nie jest wcale taka zla) poniewaz wiedzialem co oferuje firma opel i na to sie w pelni swiadomie zdecydowalem, razace sa komentarze o tragicznej jakosci materialów oraz ich spasowaniu itp, patrz wyzej - nie pasuje opel? - przesiadz sie do audi, volvo, merca.. ukryj
dodano 15.07.2012 przez
Jak na dobrego minivana przystało jest przestronny, z tym silnikiem(125KM 1.8) jest dynamiczny, za niedługo będzie bardziej ekonomiczny niż z ... więcejsilnikiem diesla(który lubi się psuć o czym mówią wszyscy mechanicy jakich znam), bo diesel będzie dużo droższy niż benzyna. Jest toporny z zewnątrz w środku niby też nic specjalnego, ale całość z silnikiem , zawieszeniem, kulturą pracy daje naprawdę wspaniałe wrażenie. Jestem zadowolony polecam każdemu mimo, że nie jestem fanem tej marki, ale ten model(nazywany również przerobioną astrą kombi) jest pod względem mechanicznym lepszy niż astra czy vektra(która jest niewypałem dużo elementów jest słabej jakości tak jak sintra czy signum) ponieważ lepiej spasowanym. Lepszego auta niemógłbym sobie wyobrazić, naprawdę lubię tą Zafirke. Oglądałem i jeździłem wieloma autami przed kupnem Zafirki, ale wszystkie auta a było ich koło 50 miały jedną dużą wadę: były użytkowane w POLSCE gdzie mechanicy zatrzymali się na reperowaniu polonezów. Polecam kupienie auta w NIEMCZECH, ponieważ ich przegląd techniczny jest dogłębny i nie przeoczą najmniejszej usterki. Stary ale jary. Będę o wszystkich usterkach pisał na bieżąco. ukryj
dodano 25.11.2011 przez
Cena zakupu dość wysoka ale auto jest warte swojej ceny. Jeżeli ktoś chce rodzinnego vana napewno będzie zadowolony. Złe opinie ... więcejo tym aucie są tylko z ludzkiej GŁUPOTY!!!!!! Jeżeli ktoś jeździ po mieście lub robi do 30000 km rocznie po co kupuje diesla, chyba tylko po to żeby jeździć po serwisach z DPFem, kołem dwumasowym, EGRem wytryskami i innymi przypadłościami diesla. Ale wkońcu jak się zaoszczędzi na 100000 km te 3000 zł na paliwie to można wsadzić później 7 w dpf 2,5 w dwumase, i inne których cen nie znam. ukryj
dodano 05.11.2012 przez
Zobacz oceny Opel Zafira Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Zafira

Pb
4,13 - 16,07
Na podstawie 215 raportów spalania
ON
5,03 - 15,00
Na podstawie 409 raportów spalania
LPG
6,00 - 13,67
Na podstawie 79 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Zafira

Witam, posiadam Zafirkę z rocznika 2001, przywiezioną z Austrii (gdzie miała 2 właścicieli) w czerwcu 2011 roku. Na samym wstępnie ... więcejmuszę przyznać że te 101 KM na 1,5 tonowe auto i przewidziane 7 miejsc to za mało... najlepiej jeśli autem podróżują 3-4 osoby z bagażem. Auto wygodne, bezawaryjne( być może jest to spowodowane małym przebiegiem mojego egzemplarza aktualnie 192 tyś., w dniu zakupu w 2011 roku 165 tyś. km) . Co do spalania to najniższe spalanie jakie udało się osiągnąć to 4,4 litra na trasie Żywiec -Władysławowo(na pokładzie 3 osoby i reszta to bagaże oraz 3 rowery złożone i wsadzone do środka - ponieważ dzięki obszernemu bagażnikowi i złożeniu, dzielonej tylnej kanapy można takową rzecz zrobić ), najważniejsze jest aby tym samochodem nie przekraczać prędkości 110 km/h , góra 120 . Jeżeli przekroczymy tą granicę to na 5 biegu silnik, można powiedzieć że już wyje i jego spalanie nie jest tak bardzo zadowalające (tankuję uszlachetniony ON - ultimate lub gold- zwykle na "renomowanych" stacjach ). Trasa Żywiec - Cieszyn drogą ekspresową na jeszcze, nie tak bardzo rozgrzanym silniku jak na wyżej wspomnianej trasie spokojnie przy stałej prędkości 120 km/h w porywach do 130-140 przy wyprzedzaniu można osiągnąć ok 5,5 litra ON na 100 km. Nawet jeśli poruszamy sie po mieście spalanie również nasz bardzo nie zaskoczy. Zmiana biegów w okolicach 2000 -2400 tyś obr na min . Czasem nawet poniżej 2000 tyś. W trasie zwykle zdarza się ze dieselka przegazuję powyżej 2500 tyś obr na min . Najważniejsze: to auto do normalnej jazdy, jeśli szukasz dobrze przyśpieszającego i zrywnego auta to na pewno nie ten ale sądzę że prezentuje się ładnie jak na tyloletnią konstrukcję , swoją linią nadwozia przypomina "sportowego vana" , bardzo zgrabny, duże lusterka , świetnie sie parkuje z użyciem biegu wstecznego. Silniczek zalany MOBILE 10 W 40 . nie narzekam ceny napraw i części tanie. Serdecznie polecam i pozdrawiam wszystkich użytkowników Zafirek . Bartek ukryj
dodano 30.05.2014 przez
Witam, Auto zakupiłem w niemczech od 1 właściciela. Serwisowane z dokumentami. Auto jest użytkowane na taxi w małym mieście do ... więcej20tyś osób. Przez 5 miesięcy zrobiłem autkiem około 30 tysięcy kilometrów. Po miesiącu użytkowania miałem problem z filtrem cząstek stałych. Po prostu się zapychał. Ale co się dziwić jak auto jeździło na bardzo krótkich dystansach. Żeby mieć spokój usunąłem filtr i auto zaczęło mniej palić o jakieś 0,5/1 litr. Oraz poprawiła się dynamika. Miałem ochotę dać chipa ale wyszło na hamowni że auto ma bez chipa 138 koni i 320nm. Więc dałem sobie spokój. Awarie były na początku takie jak rozrusznik, łożyska w alternatorze, tuleje w belce. Więc nic poważnego bo po 200tysięcy przebiegu musiało coś się zmęczyć. Części nawet oryginalne są bardzo tanie ( a tylko takie biorę) Co 25tysiecy kilometrow wymieniam wszystkie filtry i oleje. Auto dynamiczne oraz bardzo komfortowe. Auto w mieście na krótkich dystansach w zimę spalało mi max 7,5 litra. W trybie 80% miasto i 20% trasy przy prędkościach 90-150 spala mi około 6,9-7litrów. A najmniej spaliła mi w trasie Olsztyn na Gdańsk jadąc w miarę przepisowo to tylko 6 litrów! Jedyne co mnie w nim irytuje to szklany dach który w zimę po prostu trzeszczy. Oraz to że jest bardzo zimno w aucie bo nie idzie nagrzać go na krótkich dystansach a jeszcze dach dużo przepuszcza. Ale za to jaka bajera ;) no i jeszcze zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy mieści tylko niecałe 2,5 litra... Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta bo jest bardzo pojemne, dynamiczne oraz mało palące. Trzeba tylko natrafić na zadbany egzemplarz co jest trudne. Oraz o nie dbać to odwdzięczy się autko bezawaryjnością. Serdecznie polecam! ukryj
dodano 04.04.2015 przez
Ja auto mam od miesiąca i jeśli mam być szczery widzę że każdy ma inne obroty przy 100 czy 140km/h ... więcejPrzyznaje że na 5 biegu przy oszczędnej jeździe czyli 2500obr jest zaledwie 80km/h. Przy 100 już 3100obr. a przy 130 już 4000obr. czyli bardzo dużo (przekłamanie zaledwie ok 3%). Astra C z tym silnikiem ma dłuższe biegi ale niestety to jest van i trochę większa masa. Spalanie rekordowe na trasie ok 550km wyniosło 7,6l gazu przy braku klimy i światłach dziennych. Trzeba przyznać że jazda max 110 małymi odcinkami do 90 a w drodze powrotnej zdecydowanie bliżej 80km/h czyli można by było zejść do 7,5l/100km wolną jazdą z jedną osobą. Mnie to zadowala rewelacyjnie! ostatnio jazda w cyklu mieszanym 8,8l (jazda oszczędna) W mieście trudno powiedzieć. Myślę że 11 to norma będzie. 6 bieg zdecydowanie by się przydał ale będzie w kolejnym aucie. Decyzja o zakupie auta byłą dość szybka ponieważ za niezbyt wielkie pieniądze auto o prostej i taniej konstrukcji w naprawie miało kluczowe znaczenie. Do tego pakowne i z tego co widzę nie ma kłopotu aby znaleźć podobne auto nie zajechane. 14 letnie 153tyś przebiegu i chodzi jak igiełka. Ponadto 1,8 to bardzo cenione silniki. Po przesiadce do Vana chyba już nigdy nie kupię zwykłej osobówki. Auto nie robi szału wystrojem wewnątrz ale jest jak mi się wydaje proste i aby tylko było tak wdzięcznym autem jak inne ople sąsiadów. Francuza wiem że przenigdy już nie kupię. ukryj
dodano 26.04.2015 przez
Ekonomia na szóstkę. 5l/100 trasa, miasto 6-7 (nie wiem dokładnie bo głownie jezdze trasy). Na "pusto" pali mało, a z ... więcejdrugiej strony jak trzeba podczepić 1,5 tonową przyczepę albo przewieżć 8 ludzi z podłaczoną przyczepą (ale lżejszą 750kg) też dawał radę. NIGDY nie dolewałem oleju, to pierwszy taki samochód - tylko wymiany miedzyokresowe - co 15 a pózniej co 10 tysięcy km. Jak dbasz to masz. Przejechałem 135tys km (jak kupowałem miał - podobno - 150 tys). Naprawy w normie chociaz EGR - 2000zł, niestety w moim full wypasie był elektroiczny i nie było zamiennika, przy mechanicznym koszt niższy o połowę. Aha, w tym roku "padły" amory, najpierw przód a jesienią wymieniłem tył - ale po ponad 3 latach cięzkiej pracy po dziurach (często nawet nie asfalt a jakieś wypizdowa, z przyczepami - nieraz mocno obciązony: w dwóch naszych zafirach "poszły" podłużnice i trza było pospawać żeby nie oderwało haka z połową samochodu) miał prawo - 130 tys km! Naprawdę wół roboczy, jak dbasz to masz. Dla porównania - Omega była OK ale po wymianie paska rozrządu przez łamagi umarła, naprawy były OK Chrysler Voyager - może i są dobre modele ale ja - nigdy więcej, złom, naprawy kosmiczne (wymiana amorów z przodu kosztowała 3-4x tyle co w Oplu teraz, już nie pamietam dokładnie ale były to tysiące, paliwa żarł jak smok itd itp). Volkswageny z kolei gubiły olej, bez bańki z zapasem lepiej było nie wyjezdzać. ukryj
dodano 03.01.2012 przez
mam zafirkę od kilku miesięcy bardzo dobry motor spalanie jak napisałem niedawno założyłem gaz landirenzo i spalanie podobne tylko trzeba ... więcejdoliczyć trochę benzyny na podgrzanie reduktora i srednio około cwiartka baku na 38 litrów gazu,jazda w mieście ale na trasie ten problem odpada - na gazie nie ma ubytku mocy jestem zadowolony polecam gaz landi w rzeszowie załatwię za 3000 zł rally@op.pl jest ok jest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest okjest ok ukryj
dodano 18.12.2009 przez
Zobacz raporty spalania Opel Zafira Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Zafira

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Opel Zafira

Newsy o Opel Zafira

Przeczytaj pozostałe 12 newsów o Opel Zafira

Generacje Opel Zafira

2011 - teraz
2005 - teraz
1999 - 2006

Nowe Opel Zafira

nowe Opel Zafira
Opel Zafira
ceny od 73 900 zł do 123 750

Opel Zafira B Van 1.8 ECOTEC 140KM od 2005

w pakiecie Family

w cenie katalogowej brutto

75 900 zł

Wyposażenie standardowe
Tapicerka Twist/Elba lub Alpha/Elba, czarna
Kierownica trójramienna pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem
Strukturalne obręcze kół, stalowe 16x6,5" z oponami 205/55 R16 (niedostępne dla wersji CNG)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Komfortowy (1 950 zł)
Pakiet Oświetleniowy 2 (950 zł)
Pakiet Zimowy (1 400 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Komfortowy (1 950 zł)
Pakiet Oświetleniowy 2 (950 zł)
Pakiet Zimowy (1 400 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 30 oferty Opel Zafira

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Zafira

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

6 973

Przejechany dystans

901 421 zł

Zatankowanego paliwa

227 158 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

967

Wydanych pieniędzy

367 532 zł

Średnie wydatki na auto

1 742 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 878

Wydanych pieniędzy

418 532 zł

Średnie wydatki na auto

1 984 zł

ZOBACZ 211 dzienników kosztów Opel Zafira Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Zafira

Liczba wpisów: 24
komentarzy(70)
komentarzy(24)
komentarzy(2)
komentarzy(6)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Zafira dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Opel Zafira

Liczba wpisów: 49
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Opel Zafira Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Opel Zafira

Liczba wpisów: 32
Po wymianie instalacji na LANDI RENZO OMEGAS auto zaczê³o w koñcu je¼dziæ, mniejsze spalanie i zero problemów z komputerem. Zdecydowanie ... więcejpolecam tê instalacjê do Zafirki. Dodatkowo, w AUTKO-GAZ zainstalowali mi wlew gazu ukryty pod klapk± wlewu paliwa. Wyglada³o to super profesjonalnie i nie szpeci³o autka. Butla w Zafirze mie¶ci siê pod powoziem na miejscu zapasówki wiêc mozna wstawiæ ca³kiem spora flaszkê. Ja przejecha³em raz prawie 500 km. Instalowa³ zak³ad AUTKO-GAZ z ulicy Podle¶nej w Warszawie (teren AWF). POLECAM ukryj
NA Sirocco czêsto wystêpowa³ problem z rozprogramowuj±cym siê komputerem w wyniku czego czêsto bywa³em na programowaniu (wgrywaniu ustalonej wczesniej mapy ... więcejzap³onu). Po kilku miesi±cach wojowania warsztatu z producentem, warsztat z w³asnej inicjatywy wymieni³ instalacjê na super dobr± LandiRenzo Omega, wyd³u¿aj±c przy tym oczywi¶cie gwarancjê bez kosztów robocizny itd. za co bardzo DZIÊKUJÊ. Instalowa³ zak³ad AUTKO-GAZ z ulicy Podle¶nej w Warszawie (teren AWF). POLECAM ukryj
dodano 30.10.2010 przez
Zdecydowałem się na komentarz po dłuższym przebiegu aby był rzetelny i sprawdzony. Warsztat w Starym Sączu wybrałem z polecenia kolegi, ... więcejktóry montował tam już 2 auta i nie miał żadnych problemów z instalacją. Moja opinia jest bardzo pozytywna. Po 80 tys. km nie miałem żadnych problemów. Nie wiem czy to zasługa serwisowania zgodnie z zaleceniami czy też szczęście ale polecam w 100% BRC jak i warsztat Stargaz za fach w ręce. ukryj
dodano 02.12.2013 przez
Krótko mówiąc firma wie co robi i jak to robić, a najważniejsze że robi to dobrze. Pani w biurze jest ... więcejosobą kompetentną i jak najbardziej znająca się na usługach oferowanych przez warsztat. Polecam firmę ponieważ jeżeli pojawia się problem to jest rozwiązany w profesjonalny sposób a firma umie zostawić po sobie miłe wspomnienie. Instalacja gazowa która została zamontowana w moim samochodzie spisuję się bez zastrzeżeń. ukryj
dodano 28.07.2012 przez
Na początku ustawianie mapy, falowanie obrotów, lato zima zmiana ustawień. Kilkakrotnie nie przełączała się na gaz problem tkwił w tłoczku ... więcejod elektrozaworu, rozbijała się końcówka (aluminiowa??) wymieniono, jest ok. Instalka w kole zapasowym na zewnątrz, hemoliza przewodów czujnika ilości gazu (podobno wilgoć). "zasmarowano" okolicę elektrozaworu. Poczekamy. ukryj
dodano 20.12.2012 przez
Wymaga regulacji 2 razy na rok w okresach zmiany składu gazu przez stacje LPG(zima, wiosna). Należy również zwrócić uwagę ażeby ... więcejpodciągnąć wolne obroty na LPG w okolice 1000 obr/min - w przeciwnym razie trzeba uważać przy ruszaniu. Spalanie w granicach 10.5 l LPG w ruchu miejskim(przy bardzo spokojnej jeździe) - 9,5 w cyklu mieszanym. - rewelacja. ukryj
dodano 15.04.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Zafira

Skarbnica wiedzy o Opel Zafira

Ciekawostki
dodano 30.12.2011 przez
Bazując na nadwoziu Zafiry A koncern GM stworzył prototypowy HydroGen3 - pojazd napędzany wodorem z ogniwami paliwowymi o mocy 94 kW i silnikiem elektrycznym 60…
Sposoby wykonania czynności
dodano 20.02.2013 przez
Na pewno trzeba nastawić się na trudności z odpaleniem autka, ponieważ po odkręceniu pokrywy górnej filtra zapowietrza się cały układ paliwowy. Warto naładować akumulator i…
dodano 12.09.2012 przez
Kluczyk gubi synchronizację zwykle gdy: - bateria jest rozładowana - pękły luty koszyka baterii - na płytce z elektroniką występują "zimne luty" lub pęknięte ścieżki…
dodano 13.01.2012 przez
Przypominający o przeglądzie komunikat Insp pojawiający się na liczniku co 15-30 tys. km (w zależności od silnika?) - jeśli zapomniał to zrobić serwis, można skasować…
dodano 13.01.2012 przez
Elektryczne szyby boczne powinny otwierać/domykać się do końca samoczynnie po dłuższym naciśnięciu przycisku. Domykanie realizowane jest też, gdy zamkniemy drzwi kluczykiem, zwolnimy go i ponownie…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą