Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Opel Zafira

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1999 roku. Nie licząc modelu Sintra, który tylko częściowo zaistniał w Europie, Zafira (uważana za następczynię Sintry) jest pierwszym autem Opla w tej klasie oferowanym na dużą skalę (2,2 mln sprzedanych egzemplarzy). Zafira była też jednym z pierwszych minivanów, które mogły przewozić 7 osób. Od 2011 roku dostępna jest trzecia generacja modelu. Od początku Zafira bazuje na konstrukcji odpowiedniej generacji Astry. Druga była produkowana m.in. w gliwickiej fabryce Opla. Na innych rynkach Zafira była i jest sprzedawana pod szyldami Vauxhalla, Holdena i Chevroleta.

Generacje Opel Zafira

  • Wybierz generację: Opel Zafira C (2011 - teraz)
    Opel Zafira C
    Opel Zafira Tourer Concept - tył - reflektory włączone Opel Zafira Tourer Concept - tył - reflektory włączone Opel Zafira Tourer Concept - przód - reflektory włączone Opel Zafira Tourer Concept - szyberdach Opel Zafira Tourer Concept - dach Opel Zafira Tourer Concept - dach

    Opel Zafira C

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Na rynku debiutowała w 2011 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem samochodu był prototyp o nazwie Zafira Tourer Concept. Przód auta stylistycznie nawiązuje też do hybrydowej Ampery. Podobnie jak jej poprzednicy,...

    więcej o Opel Zafira C

  • Wybierz generację: Opel Zafira B (2005 - teraz)
    Opel Zafira B
    Opel Zafira II - widok z tyłu Opel Zafira II - widok z przodu Opel Zafira II - lewy bok Opel Zafira II - kokpit Opel Zafira II - przycisk do uruchamiania silnika Opel Zafira II - pełny panel przedni

    Opel Zafira B

    Druga generacja modelu produkowana od 2005 roku. Zafira B doczekała się nowej stylizacji, zgodnej z ówczesną designerską koncepcją stosowaną w autach Opla, zapoczątkowaną przez model Astra H. To nie jedyne pokrewieństwo Astry i Zafiry. Podobnie jak...

    więcej o Opel Zafira B

  • Wybierz generację: Opel Zafira A (1999 - 2006)
    Opel Zafira A

Opel Zafira C

Masz już dość minivanów o aparycji kartonu na kołach? Jeśli tak, Opel Zafira Tourer jest dla Ciebie - przód z charakterystyczną linią świateł, profil z głębokimi przetłoczeniami i wznoszącą się ku tyłowi powierzchnią szyb, a także tył z finezyjnymi lampami rozświetlanymi zestawem diod nadają karoserii niemieckiego modelu niepowtarzalnego, rzucającego się w oczy stylu. Uwagę zwraca zresztą nie tylko design nadwozia - trudno nie dostrzec też jego gigantycznych rozmiarów.

Te ostatnie mogą, co prawda, uprzykrzyć życie przy szukaniu miejsca parkingowego pod supermarketem, jednak przynoszą Zafirze jedną poważną zaletę - przestrzeń dla podróżnych niczym w małym autobusie. Podczas, gdy z przodu miejsca jest po prostu dużo, siedzenia drugiego rzędu oferują warunki, jakich nie powstydziłaby się niejedna limuzyna, a jakich ze świecą szukać u konkurencji. Rzecz jasna, do dyspozycji jest też trzeci rząd, ale wygodnie będzie w nim tylko dzieciom. Na plus zaliczymy funkcjonalność kabiny - jej użytkownicy mogą cieszyć się z szerokich możliwości aranżacji wnętrza, dużych schowków i foremnej (także po złożeniu tylnych siedzeń) przestrzeni bagażowej. Tej ostatniej nie sposób nie pochwalić też za pojemność.

W ślad za spokrewnioną technicznie Astrą, Opel Zafira III. generacji wita kierowcę efektownym kokpitem, który swoim wyglądem z daleka informuje o nowoczesności pojazdu, ale nadmierną liczbą małych przycisków wymaga przyzwyczajenia w kwestii obsługi. Prowadzącego powinny ucieszyć natomiast proste, a co za tym idzie czytelne zegary, umieszczona pod ręką dźwignia zmiany biegów i wygodna pozycja za "kółkiem". Jakość wykończenia wnętrza jest godna pochwały, za to widoczność na zewnątrz wymaga poprawek.

Pod względem przestronności i praktyczności wnętrza, minivan spod znaku błyskawicy wydaje się być idealną propozycją dla rodziny. Niestety, podczas jazdy okazuje się, że do ideału mu brakuje - zawieszenie nie dość, że przeciętnie wybiera nierówności, to jeszcze każe słuchać swojej pracy. Winę ponosi za to głównie zestrojenie układu jezdnego, które nastawiono na pokonywanie równych, krętych dróg. Cieszy fakt, że pomimo znacznej masy własnej, układ kierowniczy pracuje lekko, a skuteczność hamulców jest więcej niż zadowalająca.

Swoją wielkością Opel Zafira Tourer zdaje się aspirować do segmentu wyższego niż klasa kompaktowych minivanów. Podobnie jest - niestety - z jego ceną. Samochód kosztuje wyraźnie więcej niż bezpośredni konkurenci i to pomimo, że jego standardowe wyposażenie nie jest specjalnie wyszukane - brakuje w nim elektrycznie sterowanych szyb tylnych czy klimatyzacji. Godny pochwały jest za to fakt, że wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest bogate już w podstawowej wersji, a lista opcji obfituje w nowoczesne dodatki. Kto chce płacić mniej, może wybrać poprzednią generację Zafiry, która nadal widnieje w ofercie.

Opel Zafira B

Elegancka i ponadczasowa - taka jest karoseria drugiej generacji Zafiry. I choć można jej zarzucić ociężałość, w segmencie minivanów to żaden wstyd. W tej klasie najbardziej liczy się praktyczność wnętrza, a akurat w tej dziedzinie rodzinny Opel ma się czym pochwalić - nie dość, że podróżni mogą cieszyć się z dużej swobody ruchów i olbrzymiego bagażnika (lub awaryjnych miejsc siedzących 3. rzędu), to do dyspozycji mają znakomity system aranżacji wnętrza Flex7. Samego kierowcę powinien ucieszyć też przejrzysty i wykonany z dobrych materiałów kokpit.

Spośród wersji silnikowych stosowanych w niemieckim modelu największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście diesle. Wśród nich znajdziemy dwa motory - 1.7 (powolny, średnio oszczędny, ale za to wyjątkowo trwały) oraz młodszy konstrukcyjnie 1.9 (żwawy, ekonomiczny, a bez filtra cząstek stałych także mało problematyczny). Z szerokiej gamy "benzyniaków" najbardziej polecamy najmniejszy motor 1.6. Zawieszenie zostało zestrojone z myślą o pokonywaniu zakrętów, ale mimo to zapewnia wystarczający komfort.

Jeśli ktoś kupuje rodzinnego minivana z myślą o niskich kosztach jego serwisowania, Opel Zafira B będzie dobrym wyborem. Dlaczego? Po pierwsze, auto zostało solidnie zbudowane - co prawda dieslom zdarzają się usterki (filtra FAP, zaworów EGR czy kół 2-masowych), psują się alternatory, a we wczesnych egzemplarzach dochodzi do usterek skrzyni biegów, jednak ogólny poziom niezawodności jest bardzo przyzwoity. Drugim i podstawowym gwarantem taniej jazdy są niewygórowane koszty części - pokrewieństwo techniczne z szalenie popularną Astrą H robi swoje.

Komentarze redakcji

Powagosław: Oceniając nową Zafirę, spróbujcie pomyśleć o jakimkolwiek jej konkurencie, o którym bez zastanowienia powiedzielibyście: „Ładniejszy!”. A pomyśleć, że jeszcze niedawno był to przeciętnie urodziwy, za to dość praktyczny pojazd dla mało wybrednych pragmatyków.
Luzacjusz: Kolejny dowód, że Opel robi ostatnio w Niemczech najładniejsze samochody non-premium. Nie trzeba dodawać, do kogo ta uwaga. A Zafira? Duże zaskoczenie. Porównywalne z tym, jakby okazało się, że Doda ma jednak naturalny biust.

Publikacje o Opel Zafira

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

Czy warto kupić: używany Opel Zafira B (od 2005)

Rodzinna mutacja Astry III. Pewna w prowadzeniu, nieźle wyposażona i przestronna. Na rynku wtórnym nie brakuje ciekawych egzemplarzy. Duża podaż zamienników i używanych części korzystnie wpływa na koszty jej eksploatacji. Czy warto kupić używanego Opla Zafira?

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Propozycja dla rodziny - Opel Zafira (1999-2005)

Przewiezie siedem osób lub ogromny bagaż. Nie jest skomplikowana technicznie i przesadnie droga w utrzymaniu, a na rynku wtórnym nie brakuje ładnie utrzymanych egzemplarzy. Gdyby tylko trwałość Zafiry była wyższa...

Opel Zafira Tourer - Nowy rozmiar, nowe możliwości

Trzecie pokolenie kompaktowego vana Opla ma wszystkiego więcej. Przybyło mu wielkości, pakowności i funkcjonalności. Oficjalną premierę zaplanowano na jesienne targi we Frankfurcie, ale Opel ujawnił już sporo szczegółów technicznych nowego auta.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Opel Zafira

Opel Zafira na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Opel ZafiraautoWcentrum - społeczność Opel Zafira

najwyższe oktanyAuta - Opel Zafira

Opel Zafira zafizia 84,07

Opel Zafira  B 57,18

Opel Zafira 70,19

Opel Zafira CZARNULKA 76,17

Opel Zafira 49,95

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Opel Zafira

lukas_auto 90,35

jacek23 62,28

piotr7758 30,12

elegance20di 30,12

djgruby 33,04

wocik 30,10

murderbydolly 43,69

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Opel Zafira

blokada drzwi
blokada drzwi Witam. Mam problem z centralnym zamkiem. Nie chcą się otworzyć tylne lewe drzw...
EGR i kolektor
EGR i kolektor Kupując Zafire 150KM z przed 2008r wiedziałem że montowane są w nich wadliwe kol...
Uważajmy na autostrady. Niby płatne, a jednak pechowe.
Uważajmy na autostrady. Niby płatne, a jednak pechowe. Postanowiliśmy wyjechać na weekend do Tarnowa. Zapakowaliśmy naszą rodzinkę do z...
InSP 1000
InSP 1000 Po wyłączeniu zapłonu wyświetliło mi się informacja InSP 1000. Czy ktoś wie co t...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Opel Zafira

od 73 900 zł do 124 650

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (115 - 200 KM): 1.4 Turbo ECOTEC, 1.4 Turbo EcoFLEX, 1.4 Turbo Ecotec LPG, 1.6 SIDI Turbo, 1.6 Turbo Ecotec, 1.6 Turbo Ecotec CNG, 1.8 ECOTEC, 1.8 Ecotec, 1.8 Twinport ECOTEC

 

Diesel (110 - 195 KM): 1. 6 CDTI ECOTEC, 1.7 CDTI Ecotec, 2.0 BiTurbo CDTI, 2.0 CDTI ECOTEC, 2.0 CDTI EcoFLEX

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Opel Zafira
 

Najpopularniejsza wersja Opel Zafira

Opel Zafira 1.8 ECOTEC 140KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

hak
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Komfortowy 1 - 550
Pakiet Komfortowy 2 - 1 100
Pakiet Zimowy - 1 400
Pakiet Flex Organizer - 450
Pakiet Oświetleniowy 2 - 950
Pakiet Biznes - 950
Pakiet Kierowcy - 1 750
Pakiet Komfortowy - 1 950
Pakiet Sportive - 2 800
Pakiet &#8222;Black Roof Design Edition&#8221; - 1 900

Cena katalogowa

75 900

Zobacz ofertę Opel Zafira 1.8 ECOTEC 140KM - 5 drzwiowy minivan
 

Opel Zafira najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa B
180 CDI (109 KM)
Volkswagen Touran
2.0 TDI (140 KM)
Seat Altea
1.2 TSI (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 000 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 090 zł 85 900 zł
Zyskujesz: 27 190 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 100 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 600 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 8 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Opel Zafira

Opel Zafira
1.8 benzyna 125 KM
115 000 km, 2004
11 300 PLN
Opel Zafira
1.9 diesel 150 KM
2007
27 900 PLN
Opel Zafira
1.8 benzyna 125 KM
2005
23 900 PLN
Opel Zafira
1.7 diesel 125 KM
2010
40 900 PLN

Ocena auta Opel Zafira

Wybrane opinie

Opel Zafira Van 2.0 DTI 16V (101 KM)

Silnik od samego początku bierze bardzo dużo oleju, niestety mieści się w okropnie wygórowanej normie poroducenta - 0,6 l/1000 km, co daje w okresie pomiędzy przegladami (przeglądy co 30.000 km), 18 l. oleju. Łatwo to sobie przeliczyć, że przy pełnej wymianie oleju z filtrem 5,5 l. dolewki dają ponad 3 wymiany w okresie pomiedzy przeglądami!!! Jest to kosztowne i źle wpływa na ekonomikę bardzo fajnego samochodu. Kolejny mankament to bardzo niewygodne przednie siedzenie pasażera (zbyt krótkie siedzisko, niewygoda odczuwana jest zwłaszcza na dłuższych odcinkach trasy) i fatalna szmaciana tapicerka. Przy dość wysokiej cenie zakupu samochodu, można było zastosować materiały welurowe, tak jak to miało miejsce w tym modelu na rynkach zachodnich. W roku zakupu tj. 2001 wszystkie Zafiry 2.0 DTI Elegance na rynek włoski miały piękną welurową tapicerkę i lepsze radioodtwarzacze ( w Polsce CAR 400, we Włoszech CAR 500). "BRAWO DLA GM POLSKA!!!"

dodał: jacej@warszawa.home.pl
Opel Zafira Van 1.8 16V (116 KM)

Zbyt nisko wlot powietrza - w terenie potrafi zapchać się ziemią lub błotem. Komputer nie zasygnalizował pęknięcia klocka hamulcowego; oraz częstoi błędnie podaje długość trasy możliwą do przejechania na paliwie w zbiorniku - gdy wsześniej parkowaliśmy na pochyłości - resetowanie nie usuwa nieprawidłowych wskazań. Brak mozliwości zamkięcia nadmuchu zimnego powietrza na nogi kierowcy Z przodu na kokpicie brak półki na drobiazgi np na mapę, długopisy, okulary, czapkę itp. W serwisie nie wiedzą jak spolszczyć program w komputerze pokładowym. Przy nieużywanym samochodzie dłużej niż 2-3 tyg. następuje całkowite rozładowanie akumulatora i brak informacji o tym w instrukcji, a komputer też tego nie sygnalizuje.

dodał: stoost@poczta.onet.pl
Opel Zafira Van 1.8 16V (116 KM)

Dobrze się trzyma w zakrętach, dużo miejsca z przodu, fajny bajer z siedzeniami, niezły moment w 1.8 16V, duży bagażnik, doskonale ciągnie ciężki camping ale za to dużo pali 11.5L, tępe hamulce, za krótkie siedzisko tylnej kanapy, skrzypiące siedzenia i plastiki, wolno się nagrzewa, mało wydajna klima przy 7 osobach, za grube przednie słupki, toporna skrzynia biegów, jakaś bzdura z podłokietnikiem który przy niskim wzroście kierowcy zasłania dzwignię biegów, cienka na autostradzie (piąty bieg 160 i silnik wypada z ramy nie mówiąc o spalaniu), awaryjność (zablokowało mi tylny zacisk, zatarta przepustnica już dwa razy) acha i za wolno schodzi z obrotów.

dodał: robi301@poczta.onet.pl
Opel Zafira Van 1.8 16V (116 KM)

Samochód wart jest swojej ceny. Po przesiadce z VW Passata (1996)dokucza głośna tapicerka, za szerokie przednie słupki ograniczają widoczność przy max. cofniętych przednich siedzeniach, rozrząd rozsypał się po 85 tys. po 90 tys. sonda lambda, pływające wolne obroty (brud z paliwa, wystarczy przeczyścić - leją na stacjach takie gó.. to i nie ma się co dziwić). Żarówki się palą - najpierw trzeba włączyć światła, później uruchomić silnik. Alternator daje odpowiednie napięcie dzięki czemu swiatła są super - można założyć ograniczniki na przewodach - ale po co? Mogłoby być radio ze zmieniarką i wydajniejsza klimatyzacja.

dodał: przybysz
Opel Zafira Van 1.6 16V (101 KM)

to jest mój drugi komentarz do tego samego auta:) pierwszy był zaraz po zakupie:) teraz mam najechane 50 tyś w 2 laty i nic :)choć ma parę mankamentów:( 1. brak klimy hehe ale to oczywiście mój wybór/2.Silnk ekonomiczny ale lubi obrotu do 2000 obr wogle się nie zbiera/3.Na moją dupę za wąskie siedzenia/185 cm 110 kg -to chyba standard hehe/.4.Powyżej 110 głośno zdecydowanie brakuje 6 biegu/.I to wszysko wiedziały gały co brały hehe jestem zadowolony bo tylko leję i jadę a do wad się przyzwyczaiłem :)w przyszlm roku go sprzedaję klien będzie zadowolony

dodał: raiders/wcześniej pęcherzewski/

Galerie Opel Zafira

Opel Zafira III Opel Zafira Tourer BiTurbo Opel Zafira A - galeria społeczności Opel Zafira 2008 Opel Zafira Opel Zafira A Van - galeria społeczności Opel Zafira Tourer Concept Opel Zafira B Van - galeria społeczności Opel Zafira II Opel Zafira OPC
Zobacz inne galerie Opel

Opinie o instalacji LPG

Opel Zafira

  • 1.
  • 5,00 Opel Zafira A 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: Sebastian D. i Zafira 1.8i już na LANDIm, 30.10.2010

    Po wymianie instalacji na LANDI RENZO OMEGAS auto zaczê³o w koñcu je¼dziæ, mniejsze spalanie i zero problemów z komputerem. Zdecydowanie polecam tê instalacjê do Zafirki. Dodatkowo, w AUTKO-GAZ zainstalowali mi wlew gazu ukryty pod klapk± wlewu paliwa. Wyglada³o to super profesjonalnie i nie szpeci³o autka. Butla w Zafirze mie¶ci siê pod powoziem na miejscu zapasówki wiêc mozna wstawiæ ca³kiem spora flaszkê. Ja przejecha³em raz prawie 500 km. Instalowa³ zak³ad AUTKO-GAZ z ulicy Podle¶nej w Warszawie (teren AWF). POLECAM

  • 2.
  • 3,75 Opel Zafira A 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: solo4u, 30.10.2010

    NA Sirocco czêsto wystêpowa³ problem z rozprogramowuj±cym siê komputerem w wyniku czego czêsto bywa³em na programowaniu (wgrywaniu ustalonej wczesniej mapy zap³onu). Po kilku miesi±cach wojowania warsztatu z producentem, warsztat z w³asnej inicjatywy wymieni³ instalacjê na super dobr± LandiRenzo Omega, wyd³u¿aj±c przy tym oczywi¶cie gwarancjê bez kosztów robocizny itd. za co bardzo DZIÊKUJÊ. Instalowa³ zak³ad AUTKO-GAZ z ulicy Podle¶nej w Warszawie (teren AWF). POLECAM

  • 3.
  • 5,00 Opel Zafira A 1.8 16V (125KM) 2004r.
    dodał: Dariusz, 02.12.2013

    Zdecydowałem się na komentarz po dłuższym przebiegu aby był rzetelny i sprawdzony. Warsztat w Starym Sączu wybrałem z polecenia kolegi, który montował tam już 2 auta i nie miał żadnych problemów z instalacją. Moja opinia jest bardzo pozytywna. Po 80 tys. km nie miałem żadnych problemów. Nie wiem czy to zasługa serwisowania zgodnie z zaleceniami czy też szczęście ale polecam w 100% BRC jak i warsztat Stargaz za fach w ręce.

  • 4.
  • 4,50 Opel Zafira A 1.6 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Adrian, 28.07.2012

    Krótko mówiąc firma wie co robi i jak to robić, a najważniejsze że robi to dobrze. Pani w biurze jest osobą kompetentną i jak najbardziej znająca się na usługach oferowanych przez warsztat. Polecam firmę ponieważ jeżeli pojawia się problem to jest rozwiązany w profesjonalny sposób a firma umie zostawić po sobie miłe wspomnienie. Instalacja gazowa która została zamontowana w moim samochodzie spisuję się bez zastrzeżeń.

  • 5.
  • 3,75 Opel Zafira A 1.8 16V (116KM) 2000r.
    dodał: Tracrium, 20.12.2012

    Na początku ustawianie mapy, falowanie obrotów, lato zima zmiana ustawień. Kilkakrotnie nie przełączała się na gaz problem tkwił w tłoczku od elektrozaworu, rozbijała się końcówka (aluminiowa??) wymieniono, jest ok. Instalka w kole zapasowym na zewnątrz, hemoliza przewodów czujnika ilości gazu (podobno wilgoć). "zasmarowano" okolicę elektrozaworu. Poczekamy.

  • 6.
  • 4,50 Opel Zafira A 2.2 16V (147KM) 2004r.
    dodał: Rysiek, 15.04.2012

    Wymaga regulacji 2 razy na rok w okresach zmiany składu gazu przez stacje LPG(zima, wiosna). Należy również zwrócić uwagę ażeby podciągnąć wolne obroty na LPG w okolice 1000 obr/min - w przeciwnym razie trzeba uważać przy ruszaniu. Spalanie w granicach 10.5 l LPG w ruchu miejskim(przy bardzo spokojnej jeździe) - 9,5 w cyklu mieszanym. - rewelacja.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Zafira

Opel Zafira

206 komentarzy

171 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

Mazur2124Mazur2124

jak skonfigurować telefon z oplem zafirą z 2006r ?

~maniek~maniek

Co oznacza zapalona kontrolka po lewej stronie od świec żarowych taki prostokąt z gwiazdką w środku?

~Michał~Michał

Mam pytanie:Czy opel zafira rok 2002-2003 ma podgrzewaną pszednią szybę

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Opel

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
74 071
Przejechany dystans
42 718 950 km
Zatankowanego paliwa
2 222 649 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
11 680
Wydanych pieniędzy
3 687 768 zł
Średnie wydatki na auto
1 263 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
17 718
Wydanych pieniędzy
4 210 099 zł
Średnie wydatki na auto
1 441 zł
Zobacz dzienniki kosztów Opel (2 921)

Testy zderzeniowe Opel Zafira

Najnowsze testy zderzeniowe Opel Zafira przeprowadzone przez Euro NCAP.

Opel Zafira Tourer 2.0l Diesel CDTI Enjoy, LHD
2011

Opel Zafira
Opel Zafira

Opel Zafira
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Opel

Zużycie paliwa Opel Zafira

Na podstawie 650 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomek, dodano: 15.09.2010 11:15

Przy 3-4 osobach na trasie przy prędkości maksymalnie 140km/h wychodzi po 10l LPG, ale bez klimatyzacji i z jazdą płynną - tylko podtrzymując prędkość i sporadycznie schodząc poniżej "5". Mniejsze spalanie jest raczej niemożliwe. Szczególnie dlatego, że na biegu "5" przy 120km/h mamy już koło 3tyś obrotów. Jak jadę sam to spadnie spalanie poniżej 10litrów, ale są to raczej niewielkie różnice. Po mieście "weźmie" nawet 13-14litórw. Silnik nawet na te 125KM jest raczej słaby, ale przy tak małym spalaniu, jak na minivan, to raczej wystarczy.

pełny raport Opel Van 1.8 16V

autor: Bartek, dodano: 30.05.2014 23:25

Witam, posiadam Zafirkę z rocznika 2001, przywiezioną z Austrii (gdzie miała 2 właścicieli) w czerwcu 2011 roku. Na samym wstępnie muszę przyznać że te 101 KM na 1,5 tonowe auto i przewidziane 7 miejsc to za mało... najlepiej jeśli autem podróżują 3-4 osoby z bagażem. Auto wygodne, bezawaryjne( być może jest to spowodowane małym przebiegiem mojego egzemplarza aktualnie 192 tyś., w dniu zakupu w 2011 roku 165 tyś. km) . Co do spalania to najniższe spalanie jakie udało się osiągnąć to 4,4 litra na trasie Żywiec -Władysławowo(na pokładzie 3 osoby i reszta to bagaże oraz 3 rowery złożone i wsadzone do środka - ponieważ dzięki obszernemu bagażnikowi i złożeniu, dzielonej tylnej kanapy można takową rzecz zrobić ), najważniejsze jest aby tym samochodem nie przekraczać prędkości 110 km/h , góra 120 . Jeżeli przekroczymy tą granicę to na 5 biegu silnik, można powiedzieć że już wyje i jego spalanie nie jest tak bardzo zadowalające (tankuję uszlachetniony ON - ultimate lub gold- zwykle na "renomowanych" stacjach ). Trasa Żywiec - Cieszyn drogą ekspresową na jeszcze, nie tak bardzo rozgrzanym silniku jak na wyżej wspomnianej trasie spokojnie przy stałej prędkości 120 km/h w porywach do 130-140 przy wyprzedzaniu można osiągnąć ok 5,5 litra ON na 100 km. Nawet jeśli poruszamy sie po mieście spalanie również nasz bardzo nie zaskoczy. Zmiana biegów w okolicach 2000 -2400 tyś obr na min . Czasem nawet poniżej 2000 tyś. W trasie zwykle zdarza się ze dieselka przegazuję powyżej 2500 tyś obr na min . Najważniejsze: to auto do normalnej jazdy, jeśli szukasz dobrze przyśpieszającego i zrywnego auta to na pewno nie ten ale sądzę że prezentuje się ładnie jak na tyloletnią konstrukcję , swoją linią nadwozia przypomina "sportowego vana" , bardzo zgrabny, duże lusterka , świetnie sie parkuje z użyciem biegu wstecznego. Silniczek zalany MOBILE 10 W 40 . nie narzekam ceny napraw i części tanie. Serdecznie polecam i pozdrawiam wszystkich użytkowników Zafirek . Bartek

pełny raport Opel Van 2.0 DTI 16V

autor: A.D., dodano: 09.03.2014 17:00

Czytam te raporty i nie mogę uwierzyć. Jak trzeba jeździć aby tym autem spalić 10l/100??? Mi maksymalnie na około 600km trasie maksymalnie wyszło 7.1l/100. Jadąc 300km autostradą(150kmh) + 200km drogami lokalnymi + ostatnie 100km trasy na autostradzie rozpędzając się do ponad 200kmh(spieszyłem się :)). Przeciętnie na takiej trasie wychodzi mi około 5.5l/100km. 70% autostrady(130kmh) + 20% drogi lokalne + 10% miasto. Najniższe spalanie uzyskałem jadąc w nocy drogami lokalnymi około 90kmh (6bieg+tempomat). Zwalniając w miejscowościach do 60kmh(5bieg+tempomat). Trasa około 150km. Średnia prędkość 78kmh. Bardzo oszczędne gospodarowanie hamulcem. Przeciętnie na baku(55l) robię około 1000km. W przypadku opon zimowych lub włączonej klimayzacji spalanie rośnie o około 0,5l/100km. Samochodem przejechałem już ponad 100tys km, spalanie się nie zmienia.

pełny raport Opel Tourer 2.0 CDTI ECOTEC
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Opel Zafira

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Opel Zafira

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Opel Zafira
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Zafira, oglądali także