Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 2.0 HDi

Druga generacja Xsary debiutowała w 2000 roku. Samochód niewiele zmienił się jeśli chodzi o linię nadwozia – najbardziej widoczne zmiany dotknęły jego przedniej części. Dzięki nim Xsara II tylko zyskała jeśli chodzi stylistykę (linia nadwozia nieprzypadkowa i zgodna z obecną linią Citroenów). Za tym poszła duża popularność modelu. Wielkim sukcesem Citroena okazał się również zbudowany na bazie Xsary i produkowany do dziś minivan, nazwany Xsarą Picasso (ponad 700 tys. sprzedanych egzemplarzy; mnóstwo nagród). W roku 2004 Xsara została zastąpiona Citroenem C4.

Citroen Xsara Picasso - emblemat boczny
Citroen Xsara Picasso - przód - reflektory włączone
Citroen Xsara Picasso - szyba tylna
Citroen Xsara Picasso - tył - bagażnik otwarty
Citroen Xsara Picasso - tylna kanapa
Citroen Xsara Picasso - schowek przedni otwarty
Citroen Xsara Picasso - kokpit

Generacje Citroen Xsara

  • Xsara II   1999 - 2010
    Citroen Xsara II
    • Wybierz generację

    • Xsara II (1999 - 2010)
    • Xsara I (1997 - 2000)

Wersje nadwozia Citroen Xsara II

Silniki Citroen Xsara II Picasso

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Producent pomyślał o rodzinie i do auta wsadził silniki, które produkują więcej hałasu niż adrenaliny. Pasażerowie są spokojni o swoje życie, a kierowca wie, że nie może poszaleć i nawet nie próbuje – i o to chodzi, bo to auto po prostu takie ma być. Najmniejsza jednostka benzynowa ma 1.6l i około 90 lub 110KM. W tej słabszej wersji pod obciążeniem pasażerów okazuje się przesadnie słaba, dlatego jeśli już, to lepiej szukać tej mocniejszej. Większe motory: 1.8l 116KM i 2.0l 136KM lubią wysokie obroty i są trochę dynamiczniejsze, ale szczególnie ten pierwszy jest bardzo słaby na początku obrotomierza. Do tego na stacji benzynowej rozliczą was ze stylu jazdy. Jeśli chodzi o diesle – 1.6l ma 92 lub 110KM i jeśli nie przeraża was problematyczna obsługa filtra cząstek stałych, to ta mocniejsza wersja może okazać się ciekawa. 90KM liczy też motor 2.0l, ale jego osiągi również są przeciętne – przynajmniej jest oszczędny.

Publikacje o Citroen Xsara

Citroen Xsara - niedoceniany kompakt znad Sekwany

Z pewnością jest to jedno z najbardziej udanych francuskich aut ostatniego dwudziestolecia. Przestronne, ciekawie zaprojektowane, komfortowe, a przy tym przyzwoicie wyposażone i wykonane. Także od strony technicznej niesprawiające aż nazbyt wielu problemów. A jednak Xsara, bo o niej mowa, przez wielu...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Xsara Picasso - bestseller Citroena

Urodzony 25 października 1881 roku w Maladze, jeden z najwybitniejszych artystów XX wieku, perfekcjonista, oryginał, wszechstronnie uzdolniony mistrz. W swoich dziełach starał się odrealnić świat i nadać mu całkowicie nowy wyraz. Zakochany we Francji, w Paryżu. Oddany malarstwu. Mawiał: "Niektórzy...

Przełamując monotonię

Znany od ponad czterech lat, nadal zwraca uwagę swoim oryginalnym stylem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen Xsara

Społeczność kierowców Citroen XsaraautoWcentrum - społeczność Citroen Xsara

najwyższe oktanyAuta - Citroen Xsara

Citroen Xsara VTS 64,95

Citroen Xsara 2.0 Hdi 76,50

Citroen Xsara Picasso 59,75

Citroen Xsara II 1,4 Hdi 91,01

Citroen Xsara 66,44

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen Xsara

inkasent64 96,10

barbmcjwsk 32,77

Klamor74 93,72

rambo03 83,25

Wieszak_2007 45,73

ni_knight 42,24

mucko1 99,38

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen Xsara

Zmiana wizualna -alusy ,oponki i dystanse.
Zmiana wizualna -alusy ,oponki i dystanse. Ponieważ opony miałem już dobrze z użyte postanowiłem ,że kupię nowe. Ale zanim ...
awaria
awaria Dziś podczas jazdy zaświeciła się lampka awarii silnika i pojawił się napis engi...
??? Anemiczne 1,4 Hdi ???
???  Anemiczne 1,4 Hdi ??? Czyżby dalszy ciąg zdarzeń po zalaniu diesla benzyną? Auto jest już ponad dwa la...
Przyszła kolej na oświetlenie tablicy rejestracyjne
Przyszła kolej na oświetlenie tablicy rejestracyjne Nadszedł czas na wymianę lampek oświetlenia tablicy rejestracyjnej po poprzednim...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Citroen Xsara

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Citroen Xsara
 

Najpopularniejsza wersja Citroen Xsara

Citroen Xsara

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Citroen Xsara
 

Citroen Xsara najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën Xsara

Citroën Xsara
1.4 benzyna
175 000 km, 1999
1 850 PLN
Citroën Xsara
1.6 benzyna
220 000 km, 1999
4 200 PLN
Citroën Xsara
benzyna
0
3 500 PLN
Citroën Xsara
1.4 benzyna 75 KM
147 000 km, 1998
3 000 PLN

Ocena auta Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 2.0 HDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 175 opinii
  • 4,11
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (90 KM)

Chciałbym zwrócic uwagę na istotny szczegół, Jakość obsługi ASO (jestem z Bydgoszczy) jest bardzo zróżnicowana. Poszczególni mechanicy wykazują duzo rozsądku, ale ogólna ocena niestety wypada źle, niezbyt solidnie i nie do końca miło. Ponieważ niektórzy z komentujacych mieli złe doświadczenia z awaryjnością swoich "Pikusiów" nieco się zmartwiłem, obawiam się bowiem, że poważniejsze naprawy mogły by byc z "przebojami". Zanim zdecyduję się na nastepne auto chyba najpierw rozeznam serwis. Ale nie ma co narzekac na zapas. ja osobiście jestem zadowolony ze swojego auta i chyba nawet trochę je lubie.

dodał: schwarz
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (90 KM)

Nizasłużenie fatalna opinia o elektryce - usterki w innych markach też są trudne do zidentyfikowania. Opinia ta przyległa do Francuzów gdyż sa Oni zawsze w czołówce nowości i technologicznych rozwiązań. A silniki HDi są tego przykładem. Polacy nie należą do osób ściśle stosujących sie do zaleceń producenta i nie patrzą jakie paliwo leją, jakie materiały eksploatacyjne i części zamienne stosują, byle tanie, jak najtańsze a to sie mści na awaryjności i przebiegach międzynaprawczych.

dodał: wolff@stk.net.pl
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (90 KM)

W momencie powiększenia rodziny, trzeba było pomyśleć o dostosowaniu pojazdu do nowej rzeczywistości. Duży wygodny sedan sprawdzał się przy jednym dziecku, drugie małe miejskie autko nadawało się tylko do przewozu do przedszkola i pracy. I Wtedy nadszedł czas na minivana. Małe autko znalazło nowych właścicieli, a my Picasso. Jak kupowałem to auto, nie sądziłem że będę tak długo będzie w naszej rodzinie. Ale jak na razie wychodzi na to, że jeszcze trochę u nas pojeździ.

dodał: Bartek
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (90 KM)

spalanie mogłoby być mniejsze. ogrom miejsca i duża przestrzeń bagażowa. drugie gniazdo zapalniczki (laptop dla dziecka). dobra widoczność. niestety z tyłu spać się nie da (brak kanapy-oddzielne 3 siedzenia) - a może i dobrze. ogólnie bardzo wygodny i przestrzenny samochód zarówno w trasę jak i na miasto. ludzie się oglądają z uwagi na ciągle świeży i interesujący wygląd. brak obrotomierza nie przeszkadza. do zegarów na środku konsoli szybko się przyzwyczaiłem.

dodał: Kalinos1972
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (90 KM)

Ogólnie dobre auto, choć przesiadłem się z Opla i szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś lepszego. Kupiłbym Zafire, ale była znaczenie droższa z podobnym wyposażeniem. Problemy z wahaczami, częstym przepalaniem się żarówek, po 100.000 sprzęgło do wymiany, duże zużycie oleju - to nienormalne w aucie za te pieniądze (nie naduzywam tego pedału). Ogólnie auto przyjazne i bardzo pakowne. Polacam wszystkich których nie stac na lepszego vana :)

dodał: rolo@pertus.com.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen Xsara

Citroen Xsara Picasso Citroen Xsara II Hatchback Citroen Xsara II Hatchback - galeria społeczności Citroen Xsara II Kombi
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen Xsara

  • 1.
  • 2,00 Citroen Xsara II 2.0 i 16V (137KM) 2006r.
    dodał: Bartone, 03.07.2013

    UWAZAJCIE NA ,, ALBA-GAZ" NA EWANGELICKIEJ W LUBLINIE !!!! Zero profesjonalizmu,banda nieuków i partaczy. Xsara picasso z silnikiem 2.0 140 KM pali 22 litry gazu , a ,,specjaliści z tej firmy" twierdzą ze jest ok ,, i tak ma byc" Chamstwo i łaska , że wogole sie u nich gaz zalozylo.Ludzie zachowuja sie jak bydlo ,prostackie odzywki typu ,, a gowno mnie to ochodzi" ,, nie interesuje mnie to " zenada i nie POLECAM !!! Instalowali mi KINGa samochod rozregulowany, nie potrafia go wyregulować, instalacja ma 2 m-ce i juz mi nie przelancza na gaz. Caly czas pokazuje ze nie ma gazu jak w zbiorniku 1 min wczesniej wlane bylo 30 litrow. JEZELI NIE ODDAZA MI ZA INSTALACJE 2,600 SPRAWA SKONCZY SIE W SADZIE !!!!! LUDZIE NIE PCHAJCIE SIE TAM DO NICH BO BEDZIECE ZALOWAC!!!... JA NIESTETY POPELNILEM TEN BLAD.... ZA KTORY TERAZ PLACE.... zostalem bez samochodu i gazu....

  • 2.
  • 3,25 Citroen Xsara I 1.8 i 16V (110KM) 1998r.
    dodał: xsara vts, 14.12.2009

    TRAGEDIA nie wiem czy jest to wina instalacji czy montera EKO-GAZ w Żywcu.Od samego początku problemy i to TYLKO na gazie.Auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła,falują obroty,szarpie.Pomimo wielu regulacji i wymiany wtrysków bez zmian.Monter najpierw szukał przyczyny w termostacie potem silniczku krokowym na mojej technice jazdy skończywszy,aż po wygaśnięciu gwarancji wyparł się wszystkiego.Po komentarzach widzę,że najczęściej problemy dotyczą silników 1.8 16v.

  • 3.
  • 5,00 Citroen Xsara I 1.8 i (90KM) 1999r.
    dodał: mazury kali, 26.11.2010

    Bardzo fajnie mi się nią jeździ chociaż żona narzeka ,miałem Audi 2.5 tdi 2001,peugeot 406,mam lagunę 2005. Części nie są drogie,jest b.miękie i wygodniejsze od golfa.pali ok 9 gazu,denerwuje mnie jakość plastików. Poza tym polecam a zwłaszcza tym co potrafią sami wymienić klocki i rozrząd....Stag bardzo fajna instalacja zmieniłem na lepsze wtryski.

  • 4.
  • 4,50 Citroen Xsara II 1.6 i 16V (109KM) 2001r.
    dodał: Andrzej R., 02.12.2011

    Od października 2002 roku, tj. od czasu zamontowania instalacji BRC nie miałem żadnych kłopotów z silnikiem, zmieniam świece co ok. 15-20 tyś. km, wymieniam filtry gazu i od czasu do czasu jakieś zużywające się elementy tej instalacji.Koszty jej założenia zwróciły mi się już po 11 m-cach, gdy jeździłem po ok.25 tyś. km rocznie.

  • 5.
  • 4,00 Citroen Xsara II 1.8 i 16V (116KM) 2001r.
    dodał: mgr, 14.11.2008

    Wszystko ok poza jazda z klimatyzacja, buja obroty na jalowym, a przy hamowaniu gasnie. Serwis z Torunia bodajze "Totu" - przed instalacja az mnie d... bolala od wchodzenia, po jak to w polsce ... nie polecam warsztatu. Instalacja bezawaryjna juz 2gi rok

  • 6.
  • 5,00 Citroen Xsara II 2.0 i 16V (137KM) 2004r.
    dodał: FAN, 05.03.2014

    SPRAWNIE I ESTETYCZNIE FACHOWA REGULACJA Z PRZEJAŻDŻKĄ PANOWIE WIEDZĄ CO ROBIĄ MAJĄ BARDZO DOBRĄ OPINIĘ NA CAŁY ŚLĄSK W FAN KLUBACH WIELU MARK POWIEDZIELI ŻE MONTUJĄ TYLKO STAGA I PODOBNO SĄ PARTNERSKIM WARSZTATEM POLECAM

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen Xsara

Citroen Xsara

316 komentarzy

246 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~przemek~przemek

witam,mampicasso z 2001 r zastanawia mnie ten uchwyt po prawej stronie w bagażniku,tzn do czego on jest?

~Basia~Basia

Mam citroen xsara picasoo 2001r 1.6 czy wie ktoś ilo zaworowy jest silnik ?

~arecki~arecki

Witam posiadam citroen xsara 2001r 1.6 16v kombi Czy wie ktoś jaki gwint jest stosowany przy uchu do holowania

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 540
Przejechany dystans
11 640 655 km
Zatankowanego paliwa
628 002 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 984
Wydanych pieniędzy
1 117 626 zł
Średnie wydatki na auto
1 408 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 294
Wydanych pieniędzy
1 359 738 zł
Średnie wydatki na auto
1 713 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (794)

Zużycie paliwa Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 2.0 HDi

Na podstawie 153 raportów spalania

ON
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: marko V, dodano: 13.06.2009 09:05

Auto średnio przy średniej radości z jazdy i średnim kierowcy pali średnio 8 litrów ;-) Taka jest specyfika tego silnika. W sumie to nie zachęca on do kręcenia go powyżej 4 tysięcy bo silnik kręci się trochę jak diesel i jest mocny w całym zakresie obrotów. Jakby był silnik z taką elastycznością jak ten a mocą jak Xsara 1,8 16V powyżej 4 tysięcy obrotów to byłby silnik, którego w życiu bym nie zamienił na jakikolwiek inny. Jednakże zważywszy na fakt, że jestem młody to Xsara skutecznie hamuje moje rajdowe zapędy, a jednak jest szybka. Jednak jak muszę odreagować to biorę Xsarę ojca i wszystkie płyny wyrównane :P 2.0 VTS ;-) pozdrawiam! Nadmieniam fakt, że wtedy auto jak dla mnie nic nie pali :P bo nie płacę za benzynę hehehehe

pełny raport Citroen Hatchback 1.8 i

autor: kelwinikelwinik, dodano: 23.06.2014 00:14

Nie wiem skąd lludzie biorą spalanie typu 4,5l w tym aucie-chyba chwilowe spalanie w komputerze auta, takie ze zgóry z wiatrem... Przecież auto jest duże i niestety swoje pali. Średnie spalanie na dowóz dzieci do szkoły (11+11km powrót) to 7,8l/100km niestety i w cyklu miejskim również tyle spali. Na trasie Lublin-Warszawa spalanie 5,5-6l/100km. Gdy ciągnąłem przyczepkę z kosiarką to tak w sumie jakieś 500kg to spalanie nawet 9-10l/100km. Mam lekką nogę i staram się jeździć oszczędnie ale nie da się tym autem. Na trasę auto polecam aczkolwiek 90KM to trochę mało aby zwinnie wyprzedzać- raczej spokojna jazda. Środek wygodny i przestronny, dużo miejsca dla wszystkich pasażerów, bagażnik dość duży( mieści się wózek dla niepełnosprawnego dziecka). Powodem dla którego go kupiliśmy była głównie równa podłoga która jest wygodna dla niepełnosprawnego dziecka które mamy-po prostu jest dziecku wygodnie wsiadać i wysiadać. Teraz minusy, skręca się nim jak autobusem- aby zawrócić na parkingu czy wjechać w jakiś wąski wjazd to czasami na 2-3 razy- ma po prostu mały promień skrętu i jest długi. NIestety tylna belka to pięta Achillesa tego samochodu - niestety regeneracja nie jest tania. Klima automatyczna to fajna rzecz jednak ciągnie również paliwko- ale przy +35^C to się nie patrzy na koszty. Wymieniyłem w nim sprzęgło koszt ok. 500zł + robocizna, chłodnicę ok. 150zł(używka), sprężynę przód i łączniki stabilizatora oraz klocki hamulcowe. Ogólnie części dość drogie w porównaniu do VW. Fajne bajerki z komputera, spalanie/ ile do przejechania na paliwie w zbiornika, inne..., ale znowu paskudna elektronika szwankuje i niestety byle pierdoła i auto stoi czy komputer wyrzuca błędy na wyświetlaczu. Niestety przez jakiś czas auto mi gasło bez przyczyny i po odpaleniu znowu jechało i niestety układ Common Rally jest bardzo drogi w naprawie. Z góry polecam porządny zakład a nie mechanika zza płotu- tak od razu poradzę tym co im auto padnie aby nie szukali blisko pseudo mechanika tylko od razu jechali do autoryzowanego warsztatu . Ja próbowałem naprawić auto takiego niby mechanika i kosztowało mnie to ok. 1000zł więcej gdyż koleś wymienił mi kilka części zajebiście drogich a a uto dalej nie jeźdźiło jak trzeba i jeszcze chcieli wyciągać po kolei pompę , wtryskiwacze i inne części i zawozić do sprawdzenia- ale podziękowałem im. Zaprowadziłem auto do serwisu BOSCH DIESEL CENTRUM w Wierzchowiskach i dopiero tam mi naprawili. Dość drogo ale auto naprawionea przecież każdy inny mechanik sprawdzał by wszystko u nich. Płukanie układu paliwa i zbiornika, sprawdzenie i ustawienie wtryskiwaczy ,demontaż naprawa i ustawienie pompy, filtry, wymiana pompy paliwa w zbiorniku, to wszystko kosztowało mnie 1700zł. Bardzo drogo ale gdybym pojechał bym do nich od razu zaoszczędził by, ok. 1000zł co wydałem na innych pseudo mechaników. Mam Prośbę do mechaników aby mmieli sumienie, jeżeli widzicie że nie dacie rady czegoś zrobić to nie naciągajcie ludzi na koszty tylko od razu wyśłijcie klientów do warsztatu gdzie im to naprawią , normalne że nie zawsze macie potrzebny sprzęt do sprawdzenia popy czy ciśnienia w układzie paliwa.

pełny raport Citroen Picasso 2.0 HDi

autor: Dany, dodano: 29.07.2012 14:19

Wozik coraz bardziej mnie zaskakuje,jadąc w pojedynkę minimalne spalanie wyszło 3,0 (to mój rekord-ale wymaga dużej koncentracji), bez spinania jest w stanie osiągnąć (jazda bez szaleństw, nagłego wyprzedzania, 60-75 km/h, zachowując odległość między pojazdami, ) 3,4 l/100km. Jazda we trójkę zachowując podane powyżej parametry pozwala zejść do 3,6l/100km.W mieście samemu udało mi się zejść do 4,7 l/100.Jazda z większą ilością osób to wynik ponad 5,5 l/100km.Trening czyni mistrza Panowie,zasady ekojazdy citroenem xsarką 1.6 hdi nie są takie trudne, a oszczędne możliwości tego silnika potrafią naprawdę zaskoczyć wielu..

pełny raport Citroen Picasso 1.6 HDi
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 2.0 HDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen Xsara/Xsara Picasso II Picasso 2.0 HDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen Xsara II Picasso 2.0 HDi 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen Xsara, oglądali także