Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 050 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Honda Civic 1.4i 1998

W większości testów Civic wypada dobrze, choć kierowca ryzykuje obrażeniami klatki piersiowej w trakcie zderzenia bocznego. Właśnie z tego powodu ostatnią gwiazdkę oznaczono jako przekreśloną. Auto wyposażone jest w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera w standardzie. Również bardzo dobrze Civic spisuje się na polu ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1115 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie zderzenia. Przednie poduszki stanowią wystarczającą osłonę dla głów kierowcy i pasażera. Zanotowano jednak minimalny kontakt z kierownicą. Odpowiednie napięcie pasów zapewnia ochronę kierowcy, mniejszą w przypadku pasażera. Sztywne elementy kolumny kierowniczej są potencjalnym źródłem obrażeń kolan. Zbyt duże uszkodzenie podłogi powoduje "bardzo słabą" ocenę bezpieczeństwa stóp i kostek.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Mimo kontaktu głowy kierowcy z przednim panelem ryzyko obrażeń jest niskie. Za wysokie obciążenia klatki piersiowej to główny powód niespełnienia standardów wymagań z października 1998. Brzuch i miednica uderzyły w wewnętrzną część drzwi. Wyniki prezentują się więc niejednolicie.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 8 pkt (50%)
Zderzenie boczne 10 pkt (63%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 28 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

1/4 testowanych pól maski spełnia standardy. Inne oceny to "słaba" lub "bardzo słaba". 2 obszar przedniej krawędzi i 1 obszar zderzaka prezentują słaby poziom amortyzacji.

Zabezpieczenie dziecka

Dwie etykiety z rysunkami ostrzegają przed umieszczaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu przy aktywnej poduszce. Jednak nalepka na przedniej szybie jest łatwa do usunięcia, brak również instrukcji tekstowej.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Honda Civic 1.4i