Szukaj

Ford Fiesta ST – trik z zawieszeniem

Dodano: ponad rok temu
Autor: Mateusz Raczyński
Wyświetlenia: 1 126

Ford Fiesta ST to sprawdzony sposób na dobrą zabawę za kółkiem i spore możliwości samochodu za 100 tysięcy złotych. W tym odcinku opowiadam wam o tym, jak zmyślnie Ford zaprojektował zawieszenie w Fieście, by jednocześnie było bardzo sportowe, ale też nadawało się do jazdy na co dzień i nie było zbyt drogie.

Jak udało się to osiągnąć? Sprytnie. Ford stosuje zawieszenie, które jest w zupełności pasywne, ale jednocześnie radzi sobie ze skrajnie różnymi rodzajami nierówności. Amortyzatory mogą pracować jednocześnie na dwóch częstotliwościach, inaczej tłumiąc krótkie drgania, a inaczej dłuższe.

Zastosowano tu też specyficzne, opatentowane przez Forda, sprężyny śrubowe z wektorowaniem siły. Mimo, że Fiesta ST ma belkę skrętną z tyłu, czyli tańsze, ale też prostsze, mniej dokładne zawieszenie, takie sprężyny pozwalają lepiej kontrolować ruch kół i zwiększają sztywność poprzeczną.

Efekty? Obejrzyjcie film i przekonajcie się sami.

Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VIII ST Facelifting