„Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami” – zwykli mawiać fani motoryzacji. Toyota wiedziała o tym doskonale odświeżając, najpopularniejsze auto segmentu A – model Aygo. Oto sześć cech, które tylko potwierdzają, że nowa Toyota Aygo jest jednym z najciekawszych maluchów na rynku.
Toyota Aygo od zawsze wyróżniała się stylistyką, a charakterystyczny przód ze znakiem X stał się wizytówką tego modelu. Najnowsza odsłona auta nie straciła swojej tożsamości. Mało tego, jej wygląd jest jeszcze bardziej wyrazisty. Dzięki nowemu projektowi charakterystyczny znak X wkomponowany między maskę, grill i światła ma trójwymiarową strukturę. Przeprojektowano również wygląd przednich lamp, które są teraz bardziej dynamiczne i podkreślone przez specjalne ornamenty.
Zmian nie uniknął również tył Aygo. Tutaj także króluje znak X w nowej interpretacji, podkreślony przez estetyczne światła pozycyjne LED. Co ciekawe, również przednie oświetlenie do jazdy dziennej jest wykonane w tej technologii i dostępne w standardowym wyposażeniu, co jest ewenementem w segmencie A. Nowa stylistyka ma jeszcze jeden efekt – sprawia, że auto wydaje się szersze.
Nowemu Aygo można dodatkowo nadać indywidualny charakter dzięki odpowiedniej konfiguracji. Toyota przygotowała w sumie cztery odmiany – x, x-play, selection x-cite i selection x-treme, a także mnogość dodatkowych opcji i pakietów. W odświeżonym modelu dostępne są nowe wzory felg i kołpaków, a także trzy rodzaje tapicerki.
Do wyboru jest również siedem kolorów nadwozia – White Flash, Mambo Red, Silver Sparkle, Electro Grey, Bold Black, Cyan Splash i Magenta Charm. Dwa ostatnie, wyjątkowo przykuwające uwagę, są dostępne jedynie w ofercie japońskiej marki. Z żywymi barwami świetnie kontrastuje dach auta, kiedy został pokryty lakierem w kolorze fortepianowej czerni.
Osoby, które nowe Aygo przyciągnie swoim wyjątkowym wyglądem, nie będą zawiedzone po zajęciu miejsca w środku. Konsola centralna zyskała bardziej trójwymiarową stylistykę, zegary mają teraz nowy wygląd, elementy kokpitu pomalowano eleganckim, błyszczącym lakierem Piano Black, a nawiewy klimatyzacji wykończono w kolorze nadwozia.
Auto zapewnia również wyższy komfort jazdy. To za sprawą dodatkowych materiałów wyciszających w bagażniku, tylnych drzwiach i słupku A. Ten ostatni element otrzymał również dodatkowe uszczelnienie wygłuszające. Podobne rozwiązanie zastosowano w desce rozdzielczej. Wygodę korzystania z Toyoty Aygo i możliwość przewiezienia większych przedmiotów zapewni tylna kanapa dzielona w proporcjach 50/50.
Smartfony są dzisiaj praktycznie dla każdego podręcznym centrum zarządzania i kontaktu ze światem. Dlatego tak ważne są co najmniej poprawne relacje pomiędzy smartfonem a samochodem. W nowym Aygo te stosunki są wręcz zażyłe. A to dzięki systemom Apple CarPlay i Android Auto integrującym urządzenia mobilne z systemem multimedialnym Toyota x-touch opracowanym przy współpracy z cenioną firmą Pioneer. Dzięki nim na 7-calowym ekranie bez problemu można zobaczyć wiadomości, uruchomić nawigację satelitarną, włączyć muzykę czy wybrać numer telefonu. Systemem można również sterować głosowo.
Są samochody, które nie nadają się do miasta, są też takie, które radzą sobie w nim dobrze. I jest Toyota Aygo. Dzięki kompaktowym rozmiarom i promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 4,7m mała Toyota przeciska się przez miejskie uliczki jak myśliwiec x-wing przez skomplikowaną strukturę Gwiazdy Śmierci. A na ciasnych miejscach parkingowych kierowcy w sukurs przychodzą kamera cofania i czujniki parkowania.
O bezpieczeństwo na pokładzie auta dba system Toyota Safety Sense, w skład którego wchodzi system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego oraz układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Aygo może być także wyposażone w automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu i automatyczny ogranicznik prędkości, zaś do standardu należy system wspomagający pokonywanie podjazdów i 6 poduszek powietrznych.
Nowa Toyota Aygo pozytywnie wyróżnia się jeszcze jedną cechą. Ceny najnowszej odsłony najpopularniejszego auta segmentu A zaczynają się od 36 900 zł. Samochód można zamówić również w leasingu SmartPlan, którego miesięczna rata wynosi od 399 zł. A według badań firmy Eurotax wartość rezydualna nowej Toyoty Aygo w wersji x po trzech latach i 120 000 kilometrach przebiegu wynosi aż 58,6%. To oznacza, że japoński maluch straci w tym czasie na wartości o ponad 4 punkty procentowe mniej, niż drugie najpopularniejsze auto w segmencie A w Polsce – Skoda Citigo w wersji Ambition.
Ale Toyota Aygo przyciąga nie tylko ceną i wartością. Dzięki zużyciu paliwa na poziomie 3,9 l/100 km wg cyklu NEDC auto jest również tańsze w eksploatacji. Mniejsze koszty ponosi przy tym przyroda, bowiem nowa odsłona auta posyła do atmosfery o 5 kg CO2 na 1 000 km mniej niż wersja sprzed faceliftingu. I to pomimo mocniejszego, 72-konnego silnika.