Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Audi
Wybierz
model
Na skróty:
Więcej

Sport - Audi

Audi R18 e-tron quattro - kolejne zwycięstwo

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Wczoraj zakończył się 24-godzinny wyścig Le Mans. Kolejne z rzędu zwycięstwo padło łupem zespołu Audi, ale w tym roku nie było tak łatwo. Zaledwie okrążenie za Niemcami na mecie zameldowała się ekipa Toyoty.

Tegoroczna edycja była wyjątkowo dramatyczna. Koszmarny wypadek, w którym zginął Allan Simonsen, pogodowa ruletka, sporo przerw w rywalizacji, mnóstwo kolizji i problemów technicznych. W tym całym chaosie najlepiej odnalazła się ekipa z Audi R18 e-tron quattro, która wyprzedziła o zaledwie jedno okrążenie Toyotę TS030 Hybrid.

Zwycięstwo wywalczyło auto z numerem 2, za kierownicą którego zasiedli Loïc Duval, Tom Kristensen oraz Allan McNish. Wystarczył jeden błąd, wizyta w żwirowni lub przebita opona, aby stracić pierwsze miejsce na rzecz Toyoty z numerem 8, za kierownicą której walczyli Anthony Davidson, Sébastien Buemi oraz Stéphane Sarrazin.

W oświadczeniu prezes Audi, Rupert Stadler powiedział: "Nasze dwunaste zwycięstwo w Le Mans to konsekwencja innowacyjnego ducha naszych inżynierów, bezwarunkowego zaangażowania całego zespołu oraz mocnych nerwów naszych kierowców. To kolejny dowód na to, że nasz system hybrydowy znów pokazał swoją siłę, a nowoczesne technologie, które tu zastosowaliśmy wkrótce pojawią się w seryjnych modelach."

W klasie LMP2 dominował zespół OAK Racing, zaś pozostałe klasy zostały zdobyte przez Porsche - w klasie GTE Pro zwyciężyło Porsche 911 RSR z numerem 92, natomiast w klasie GTE AM Porsche GT3 RSR z numerem 76.

Najnowsze Wiadomości

Czy jazda na suwak będzie...

30.08.2016, 1 komentarz

Tego konceptu Łada nie musi się...

29.08.2016, 2 komentarze

W tym Citroenie komfort jest...

29.08.2016, 4 komentarze

Będzie Mazda RX-9 (?)

29.08.2016, 5 komentarzy

To już koniec BMW Z4

27.08.2016, 7 komentarzy
zobacz więcej propozycji