Szukaj

Informacje o Audi A5 II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta sportowe

Druga, najnowsza generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem A5 II był prototyp o nazwie Audi Prologue zaprezentowany w 2014 roku. To jeden z pierwszych samochodów Audi zaprojektowanych po odejściu Waltera de Silvy, który przez 14 lat związany był z grupą VW. Za projekt A5 II odpowiadał tercet: Frank Lamberty, Jakob Hirzel i Stephan Fahr-Becker. Model został zbudowany na najnowszej, VIII generacji płyty podłogowej Volkswagen Group MLB Platform. Samochód oferowany jest w analogicznej gamie nadwoziowej jak jego poprzednik: coupe, kabrio oraz 5-drzwiowy liftback, a także w usportowionej wersji S5.

 

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe Audi A5 Coupé jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny i wyrafinowany. Jednocześnie nie traci nic ze swojego oryginalnego sportowego charakteru i elegancji. Najlepszym przykładem są wytłoczenia na masce, na wysokości nadkoli. Do tego głęboka, precyzyjnie prowadzona linia boczna, z wydatnymi krągłościami nadkoli, które dzięki temu są bardzo efektownie wyeksponowane. Dzięki temu już sam wygląd sugeruje, że auto posiada napęd quattro.

Doskonała równowaga proporcji. Wydłużona sylwetka wraz krótkimi częściami nadwozia, wystającymi z przodu i z tyłu poza szeroki rozstaw osi. To elementy podkreślające sportowy charakter nowego A5 Coupé. W porównaniu do poprzedniej edycji, atrakcyjnie rzeźbiona jednolita rama osłony chłodnicy jest bardziej płaska i znacznie szersza.

czytaj więcej
Powagosław

Audi ma wyjątkową zdolność porywania tłumów środkami, które wydają się proste i oczywiste. Być może na tym właśnie polega uniwersalna, ponadczasowa elegancja. A5 jest jej kolejnym chwalebnym ucieleśnieniem.

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedziałbym: te zmiany to szczyt pychy i arogancji. To szaleństwo, które wymknęło się spod kontroli. Pewnie tak bym powiedział, gdyby jakieś zmiany były. A to przecież ciągle ta sama dobra melodia, którą znamy i lubimy.

~Luzacjusz

Oceny Audi A5 II

Liczba ocen: 29
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Cortes
Audi A5 II
Sportback Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Przesiadłem się z totalnie wypasionej Mazdy 6 GT 2.5 194km. Miałem tam chyba każdy możliwy przycisk. Od podgrzewanych wentylowanych foteli po line assist i wyświetlacz HUD itd … To moje Audi wypada bardzo blado … Po czasie stwierdzam że Audi tylko bardziej mi się podoba. Druga rzecz to prowadzenie auta. Audi prowadzi się inaczej … czy lepiej ? Zależy co kto chce … Mazda była miękka, cudowna w długiej trasie. Ten jest bardziej jak tramwaj na szynach. Dużo bardziej responsywny. No ale chciałem Audi to mam Audi.
4,8
~Mike
Audi A5 II
Sportback Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Najkrótsze podsumowanie: auto jest rewelacyjne. Wygląd - oczywiście subiektywna ocena ale w cenie do 300tyś absolutny TOP na rynku. Nikt kto kupuje świadomie nie będzie rozczarowany. Co to znaczy świadomie: - trzeba brać pod uwagę, że nie kupuje się nie dla przestrzeni we wnętrzu. Z przodu pełen komfort. Z tyłu wysoka osoba siedząca za wysoką osobą nie będzie rozpieszczona dostępnym miejscem - szczególnie brakuje nad głową. Ale kanapa bardzo wygodna. Bagażnik jest po prostu OK - starcza dla rodziny 2+2 jeśli nie trzeba już wozić wózka. Jeśli komuś imponuje duża przestrzeń i tak lubi, to nie ten adres. - Jest nisko. Po przesiadce z SUVa trzeba uważać i ostrożnie zabierać się do wyższych krawężników. Jakość wykonania - nie ma wątpliwości, że to segment premium. We wnętrzu spasowanie doskonałe - myślę, że przez wiele lat może utrzymać stan bez niepożądanych odgłosów.
4,4
~Waldemar
Audi A5 II
Sportback 2.0 TDI 190KM 140kW
Genialne auto, nie można się do niczego przyczepić, mimo, że użytkuję je 2,5 roku, od nowości, wersja diesel 2,0 quattro 190 km i 56 tyś km przejechane. Żałuję tylko jednej rzeczy, że nie zamówiłem dźwiękoszczelnych szyb. Przy szybach bezramkowych hałas przy większych prędkościach jest większy niż w standardowym aucie. 56k przejechane, nic nie trzeszczy, nie piszczy. Rewelacja. Mam pakiet serwisowy wykupiony stąd do tej pory nie mam żadnych extra kosztów. Mam ponadto nowe bmw x5 od X/2019 - przejechane 10.000 km i moja ocena jest zdecydowanie negatywna - auto zdecydowanie nie warte tych pieniędzy, To zwyczajny taczkowóz jest, buja we wszystkie strony mimo, że nie mam pneumatyka tylko zawieszenie sportowe.

Raporty spalania Audi A5 II

Liczba raportów: 65
Średnie spalanie dla Audi A5 II
6,6 – 13,0
l/100 km
4,4 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Audi A5 II
Sportback Facelifting 2.0 45 TFSI 245KM 180kW
Średnie spalanie wg komputera po przejechaniu 100k km to 8,4. Krotkie odcinki do 15km zanim silnik się dobrze rozgrzeje spalanie wzrasta do ok 10-12. Na trasach rzędu kilkuset km autostradami spalanie ok 9,5 przy jeździe bardzo dynamicznej. Spokojniejsze trasy (prędkość 130-150) spalanie ok 8-8,5. Raz na trasie do Niemiec (łącznie 1700km) jadąc wszędzie zgodnie z przepisami, w tym nawet 250kmh na jednym odcinku z dziecmi i bagażami na pokładzie spalił 6,7 l. Silnik idealny do tego samochodu.
9,6
Audi A5 II
Cabrio 2.0 TFSI 252KM 185kW
Dużo zależy od stylu jazdy, aczkolwiek waga samochodu robi swoje. Z ciekawości zrobiłem trasę ok 150km po okolicach Krakowa, niedziela, mały ruch, w zabudowanym 50-60, poza 70-80 - wynik 6,2l/100km Mniej się nie da w niekontrolowanych warunkach. Wcześniej kilka miesięcy jeździłem a4 z tą samą konfiguracją z 2018 roku i wtedy takie spalanie miałem przy 100-120 na autostradzie, gdzie w a5 przy tych prędkościach komputer pokazuje ok 8,5l. Podczas normalnej jazdy poza miastem trzeba się liczyć ze spalaniem w okolicach 9l, w mieście 10l przy spokojnej jeździe, 11-12l w korkach. Gdy chcemy nieco poszaleć w trybie S, spalanie rośnie do średnio 15-16l, ale to raczej max. Samochód po podadrocznym użytkowaniu raczej zakwalifikował bym do gran turismo, dla dwójki na wakacje gdzieś do Włoch. W trasie rewelacyjne, wygodne, trzyma się drogi, ma wystarczający zapas mocy. Po mieście nieco mułowate, lepiej radzi sobie na wyższych obrotach, niemniej do szaleństw też się nie nadaje, przynajmniej w wersji cabrio, zbyt ciężkie i miękkie, da się odczuć w ciasnych zakrętach i przy mocnym hamowaniu.
9,4
Audi A5 II
Coupe 2.0 TFSI 252KM 185kW
Na wstępie jedna uwaga, skrzynia biegów manualna.(w konfiguratorze raportu nie ma takiej opcji do wyboru) Spalanie paliwa jadąc w trasie spokojnym tempem z prędkością 120 km/h udało mi się zejść do 8,5 l/100 km, przy 160 -200 km/h 12 l. W mieście staram się nie patrzeć na podgląd średniego spalania ;-) Ale gdy monitoruje spalanie, to przy braku korków i jeździe dość spokojnej to udaje mi się zejść do 10-11 l, ale znacznie częściej przekracza wartości w okolicach 15l. Auto robi wrażenie ociężałego, choć zbiera się rewelacyjnie na wyższych obrotach. Zawieszenie ma raczej twarde. Jakość materiałów tu czuć wyższa półkę. Wygląd - przyciąga uwagę przechodniów, choć bez przesady. Dźwięk - głęboki atl, idealna głośność, która nie męczy w trasie.Bagażnik zasobny, choć jego pojemność nie powala. Mega wygodne fotele (przednie i tylne), super trzymają na zakrętach. Z tyłu miejsca na głowę w sam raz dla osób od 180 cm. Auto dynamiczne, piękne i rewelacyjnie trzymające się drogi. W razie potrzeby przewieziemy 4 osoby ale bez szału, zwłaszcza wsiadając czy wysiadając z tylnych siedzeń. No ale to coupe, przeznaczone głównie dla dwóch osób. Bagaż dwóch osób zmieścimy bez problemu. Keyless to koszmar nie udogodnienie. W wersji jaką posiadam (Prestige) kilka bajerów całkowicie zbędnych.
Audi A5 II