Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 253 850

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

10,5
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Średnia z ponad 2 tys. km to 10,5l/100km. Połowa dystansu na trasie (da się zejść do ok 6l, a jadąc mniej oszczędnie trudno przekroczyć 8l), połowa na krótkich trasach w wiecznie zakorkowanym mieście (trudno zejść poniżej 10l, standard to raczej ok 14l).
6,2
BMW X1 F48
Crossover Plug-In 1.5 25e 220KM 162kW
Średnie zużycie paliwa z 3Tys km to 5.1L. Dużo jeżdżę krotkich odcików po mieście więc używam elektryka , na trasie potrafi 6-9l spalić w zależności od prędkości ale jazda z prędkośćią 140km/h nie sprawia żadnego problemu a tego się trochę obawiałem.
6,2
BMW X1 F48
Crossover Plug-In 1.5 25e 220KM 162kW
Średnie zużycie paliwa z 3Tys km to 5.1L. Dużo jeżdżę krotkich odcików po mieście więc używam elektryka , na trasie potrafi 6-9l spalić w zależności od prędkości ale jazda z prędkośćią 140km/h nie sprawia żadnego problemu a tego się trochę obawiałem.
5,0
Volkswagen Jetta III
Sedan 1.9 D 65KM 48kW
Najlepszy silnik, małe spalanie i brak cudacznego osprzętu typu turbo czy dpf.
8,3
Peugeot 306 II
Cabrio 1.6 90KM 66kW
Dość bardzo podobne zużycie nie zależnie od deptania
9,7
Peugeot 306 II
Cabrio 1.6 90KM 66kW
Fajnie pracuje na sekwencji ale poniżej 9 nie udało mi się zejść i to całość w trasie albo w mieście pali bardzo podobnie
6,7
Mercedes GLC C253
Coupe 2.1 220 d 170KM 125kW
Super
11,7
Mercedes GLC C253
Coupe 2.0 250 211KM 155kW
Dużo za dużo jak na te osiągi
11,7
Mercedes GLC C253
Coupe 2.0 250 211KM 155kW
Dużo za dużo jak na te osiągi
11,3
Maserati Quattroporte II
Sedan S 3.0 V6 410KM 302kW
Potrafi być naprawdę oszczędny.

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej