Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 218 463

Najnowsze raporty

10,3
Hatchback 3d 1.6 i 16V VTS 125KM 92kW
Citroen C2
W trasie przy dość oszczędnej jeździe, bez przekraczania 100 km/h 6.0/100 nie jest problemem. W mieście ciężko o dobre spalanie - auto bardzo zachęca do dynamicznej jazdy, a próby ekonomicznej jazdy pokazują niewiele mniejsze spalanie. Poniżej 11 nie zszedłem a średnie spalanie z 5000km to 11,5 (70% miasto).
4,5
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Skoda Octavia III
Silnik skonstruowany dla oszczędnych! Zakorkowana Warszawa przy normalniej jeździe = 6.5l. ; Zakorkowana Warszawa bardzo oszczędnie = 5.8l. ; Trasa do 90km/h = 3.8l. ; Trasa do 140km/h - 5.5l. ; Autostrada 140-200km/h = 7l. Jednym słowem REWELACJA! Mam jeszcze 1.4 TSI 150KM i pali dokładnie dwa razy więcej w każdej sytuacji :(
8,7
Variant Facelifting 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Volkswagen Golf VII
Warszawa = 8l. przy bardzo oszczędnej jeździe. Warszawa = 12l. przy dynamicznej jeździe. Trasa do 120km/h - 7l. Autostrada powyżej 150km/h - 9l. Samochód pali bardzo dużo!
7,7
GT 1.6 TCe 205KM 151kW
Renault Megane IV Hatchback 5d
Średnie spalanie u mnie to około 8l/100km jazda po obrzeżach miasta, zaś na niemieckich autostradach przy 180km/h to około 10-11l/100km
8,9
Avant 2.0 35 TFSI 150KM 110kW
Audi A4 B9
Nie ma cudów. Komputer z uporem maniaka pokazuje średnie spalanie 7,2, ale na pełnym baku (54 litry) nigdy nie przejechałem więcej niż 680 km. Najmniejszy dystans przejechany na baku to 550 km na autostradzie przy prędkościach powyżej 140 km/h. Najoszczędniej jednak przy prędkościach do 110 km/h.
9,5
Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Volvo V40 I
Za słaby silnik do tego samochodu. Przy 240tys przebiegu w ogóle nie bierze oleju.
11,9
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
auto mega komfortowe wygodne ale i mega paliwożerne jak można pisać że pali 5-5.5 l komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie 11.3 na zbiorniku zasięg około 840km skrzynia automat wymieniłem elementy zawieszenia przód zawór EGR klocki przód przegub zapłaciłem 2300zł .Nie piszcie takich bzdur że pali 5l jak bym nie jeździł ciężko zejść poniżej 10 nie mam ciężkiej nogi a trasy pokonywałem około 350km jednorazowo ładne wygodne komfortowe i mega paliwożerne auto wielkość 5-6l TO BZDURY
5,5
Sedan 1.2 PureTech 82KM 60kW
Peugeot 301
Bardzo oszczędne auto, mimo automatycznej skrzyni przy spokojnej jeździe potrafi zejść do 4,5l na trasie. W mieście przy spokojnej jeździe to do 6l. Szkoda montować gazu.
8,9
Mikrovan 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Dokker
Czego można oczekiwać od 75 biednych koni w takiej puszcze. Generalnie jeżdżę po Polsce i spalanie mieści się w 8-10l i w sumie najgorsze nie jest spalanie tylko próby utrzymanie przez ten silnik prędkości autostrad owej Prz jakimkolwiek wietrze
7,2
SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Suzuki Vitara III
Pierwsze tankowanie 580 km,w tym 200 km trasy i 320 miasto Sosnowiec, krótkie odcinki do 5km

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej