Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 236 974

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

9,2
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Volkswagen Passat B8
Autostrada okolice 160-180 spalanie 10-12 litrów, miasto dynamiczna jazda 10-12 litrów, bardzo spokojna jazda w trasie bez wyprzedzania potrafi zejść do 6,5. Średnia z okolicy 70kkm to jakieś 9-9,5litrów. Mam dość bogatą wersję - skóra, wentylacja foteli, felgi 18, DCC, aktywny tempomat itd. Więc samochód dość ciężki. Ogólnie silnik fajny, dynamiczny ale swoje spali. Mam wrażenie że 2.0tsi 220 paliłby mniej przy tej samej jeździe bo jednak ten trzeba trochę kręcić na obroty i słabsza wersja dsg zabiera trochę momentu obrotowego.
4,6
Hatchback 3d 1.0 60KM 44kW
Volkswagen up!
Idealne auto na miasto oraz dojazdy do pracy max do 50 km , jeśli ktoś jeżdzi dalej to Up się nie nada - jest za głośny i mało komfortowy , na autostrade raczej odpada fajnie sie nim jezdzi do 110 km/h choć potrafi rozpędzić sie do prawie 170! Ja dojeżdząm nim do pracy 40km , z tego 35 km trasa krajówką i 5 km spokojnymi dolotami z małą ilością świateł. Normalna jazda z predkościami 80-110 km/h to jest 4,5 l /100 , jeśli komuś zależy na oszczędzaniu paliwa to należy utrzymywac obroty 2000 -2500tys. wtedy pali najmniej (przy 2500 obr. daje na 5biegu licznikowe 95km/h).Takie ekstremalnie niskie spalanie można uzyskać przy jeżdzie tylko z jednym kierowcą , przewidywaniem warunkow drogowych i max do 90km/h co daje wynik bez klimy 3,6 l . Jazda z pedkościami 120km/h to już 5,2-5-5 l/100 . Klima podnosi spalanie niewiele o jakieś 5% , ale oslabia moc autka o 20% !!! Ekstremalnie wysokie spalanie uzyskuje się po mieście z klimą na krótkich 2-3 kilometrowych odcinkach 8-9 l . Ogólnie autko male ale dość przestrzenne w środku , zwinne ,sprytne , wszędzie zaparkuje. Auto ma dosyć długie biegi - sprint spod światel do 80-tki SUPER ,inni mogą się zdziwić. Koszty utrzymania wręcz śmieszne wymiana oleju max 3 litry - , kpl fitrów wlącznie z klimą (zależy od producenta) 70 - 100zł . oleju póki co nie bierze. Autko szczerze POLECAM , zarowno na miasto , jak i na niezbyt za odległy dojazd do pracy.
7,8
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Fiat Tipo II
Miasto wylaczony start - stop krotkie odcinki do 4 mil (6.43 KM) Przedzial 8,5 - 9.0 raczej normalnie/dynamicznie. Autostrada (Brytyjska) Klimatyzacja do (75Mil/h 120 km/h) Pod dystrubutorem okolo 6,5. Nigdy nie robilem testu przy oszczednej jezdzie, ale tez nie paluje na zimny.
8,6
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Ford Mondeo III
Minimalne spalanie 6,35 l przy ok. 120 na autostradzie 4 osoby, pełny bagażnik, bez klimy wczesnym rankiem, w mieście dużym (Wrocław) zimą ok 11 -11,8 l trasy codzienne ok 11 km do pracy i powrót, latem bez korków w wakacje można zejść w mieście do ok 9,5- 10 l ta sama trasa. Poza miastem w zależności od warunków (klima lub bez, górki i niziny) i obciążenia 7,2 -8,5 l jazda do 90-100. Autostrada 160 -180 około 10 litrów.
6,3
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Spalanie lekko 90km.h ilość km około 240 średnie spalanie 5.3 bez klimy felga 15 195/65, 140km.h ilość km 650 felga 17 225/45 bez klimy średnie spalanie 6.6. moim zdaniem bardzo ekonomiczny silnik przy lekkiej nodze jak się wykorzystuje możliwości i jeździ agresywnie więcej niż 9.5 nie udało mi się osiągnąć. Polecam
6,9
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Opel Astra H
Auto słabe. Jak chcesz pojedzić ponad ograniczenia to spalanie mi się zatrzymuje ponad 8l. Jak zgodnie z przepisami 50 w mieście to ok 6l. Na trasie dziadkową prędkością za tirem ponizej 5 można zejść
6,9
GTC 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Opel Astra H
Auto słabe. Jak chcesz pojedzić ponad ograniczenia to spalanie mi się zatrzymuje ponad 8l. Jak zgodnie z przepisami 50 w mieście to ok 6l. Na trasie dziadkową prędkością za tirem ponizej 5 można zejść
5,3
MCV Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Dacia Logan II
Silniczek bardzo oszczędny. Spalanie zależne od nogi. W mieście i na krotkich trasach trzeba często wkręcac na wyższe obroty, wtedy jest wyższe spalanie. Na dluższych trasach przy spokojnej jeździe 70-90 km na godzinę ubywa mniej paliwa.
8,8
Coupe 1.6L THP 16v 156KM 115kW
Peugeot RCZ
Spalanie 9,5l / 100km w mieście przy dynamicznej jeździe, uważam za świetny wynik! W trasie można postarać się o spalanie 7l / 100km, chociaż auto przez cały czas prosi się o szybszą jazdę. Sterownik silnika zestrojony na 180km/300Nm.
6,3
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Dojazd do pracy 33 km w jedna stronę dynamiczna jazda, reszta w koło komina i średnia wychodzi ok 6.3 itr

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej