Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 256 699

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

5,8
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.5 VVT-i 125KM 92kW
Samochód bardzo ekonomiczny. Przez ostatnie 10 tys. km licznik pokazuje 5,9l /100km. Do 130 km/h da się zejść poniżej 6l. Jazda miejska w umiarkowanym ruchu to około 8l na 100km (tu oczywiście dużo zależy od warunków ale podaję w dużym zaokrągleniu). Przekładnia CVT bardzo dobrze sobie radzi i wcale nie jest to „muł” jak to niektórzy określają. Jak najbardziej polecam to auto w tej konfiguracji, szczególnie na trasy gdzie nie przekracza się 120 km/h
8,1
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
W trasie można w trybie eko nie przekraczając 110-120 zejść do niecałych 6l , moja średnia w trybie normal na trasie to ok 6.7 W dużym mieście średnio 9.6 do 10.9 w zależności od dystansu. To duże auto a światła i korki podnoszą spalanie szczególnie na małym dystansie na zimnym nawr do 14-15l
7,2
Volvo XC40
Crossover Facelifting 2.0 B3 163KM 120kW
Schowaj kopyto a auto rewelacyjnie pali. Na autostradzie spoko. Przecież nie ma opływowych kształtów. Zwracaj uwagę na wiatr. Kierunek i siłe. Dostosuj się. Oczywiście jak ci się nie spieszy. Można zrobić mniej niż 6,5. Mam 17 000 km i średnią 6,6 a Volvo zawyża te parametry o około 0,4 - 0,5 l/100 km.
9,9
Mercedes Klasa C W206
Limuzyna 1.5 180 170KM 125kW
Niestety, zimą oraz na kołach 19 spalanie wysokie.
11,9
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.0 Kompressor 186KM 137kW
bardzo fajne,wygodne auto z manualną skrzynią biegów.
11,9
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.0 Kompressor 186KM 137kW
bardzo fajne,wygodne auto z manualną skrzynią biegów.
11,9
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.0 Kompressor 186KM 137kW
bardzo fajne,wygodne auto z manualną skrzynią biegów.
7,8
Dacia Sandero III
Hatchback 5d 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
7,2
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
6,0
Peugeot 2008 II
SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej