Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 243 665

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

8,1
Sedan 250 209KM 154kW
Lexus GS IV
Komputer pokazuje prawidłowe wskazania moim zdaniem. Średnia z wszystkich tras wychodzi mi 9,6. Minimalnie na trasie mieszanej na 300 km wyszło mi ostatnio 6,4 przy normalnej jeździe zgodnie z przepisami i zasadami ecodrive. Maks z jazdą w mieście wychodziło mi 12,5 gdy wciskajac przy tym gaz od czasu do czasu do dechy. Jak na V6 i duży komfort pali niewiele. To nie jest diesel.
7,0
Hatchback 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
Opel Corsa C
Średnio to mi z 6-7 pali, klima włączona prawie zawsze, miasto potrafi do 7,5 a na trasie najmniej to z 6 spaliła. Niby oszczędne ale ceny paliw (8zł za litr 95) drastyczne. Za 100 zł obecnie uda się 190-210km zrobić na trasie :) Auto przyjemne, mój egzemplarz jest dobrze wyposażony dlatego każdy kilometr daje dużo radości! Polecam Corsę zwłaszcza na 1 auto.
10,0
Crossover N 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Hyundai Kona
Fajne autko, dosyć dynamiczne. Zawieszenie twarde nawet w eko, w N bardzo twarde, ale przez to w zakrętach trzyma się jak szalony. Przy oszczędnej jeździe na eko spalanie w trasie 7-8l/100km, przy agresywnej jeździe w trybie N wychodzi i 14-15. Średnio wychodzi około 9,2l/100km.
8,4
Crossover Facelifting 1.6 PureTech 180KM 132kW
Peugeot 5008 II
Jak na swoje gabaryty to spalanie ma bardzo dobre. Na trasie pali poniżej 7l, przy jeździe na obrzeżach miasta średnio koło 8.7l. Po centrum miasta dużo nie jeżdżę, ale na pewno średnio będzie mniej niż 10l.
4,9
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 95KM 70kW
Ford Focus III
Bardzo fajny i wdzięczny samochód. Następny z pewnością będzie ford. Minimalne spalanie jakie udało się osiągnąć to 4,1l/100km przy jeździe 70-100 bocznymi drogami na trasie. Przy autostradzie minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4,2l przy jedzie 90-120km/h, na dojazdach do pracy ok 20km 1/2 w mieście 1/2 na obwodnicy 4,6-4,7l.
10,5
Shooting Brake Facelifting 2.0 220 184KM 135kW
Mercedes CLA C117
Miasto zimny silnik dojazd do pracy 6 km spokojna jazda ok 13l. Miasto rozgrzany silnik dynamiczna jazda 14-17l Szybka trasa 10-12L Trasa predkosc ok 60-90-120max 7,5L przy bardzo wolnej jezdzie miedzy wioskami ok 6,8L
8,7
Coupe 350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW
Mercedes Klasa E W212
Silnik lubi dużo palić, zwłaszcza w korkach i w mieście. Minimalne spalanie jakie udało się osiągnąć to 5,5 l / 100 km. W korkach lubi spalać 11/12 litrów bez względu na to czy lato czy zima. Jeżeli chodzi o części to od podstawowej eksploatacji poprzez zawieszenie i inne części nie należą do najtańszych, więc trzeba wziąć to pod uwagę. Jeżeli chodzi o osiągi to moment obrotowy i przyspieszenie daje radę - jest "czym odjechać".
8,3
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Realne spalanie na moim przykładnie. Głownie jeżdżę dynamicznie. -Spalanie w mieście na poziomie 8,5-10L - w trasie do 90-110km/h (głównie autostrada) około 5-6 L - w trasie od 110-130km/h (głównie autostrada) 6,5-7L - 140-160km/k to już około 8,5l - 150-180 km/h to około 10l załadowane auto + przyczepa kempingowa 1500 DMC: - do 80km/h cykl mieszany to około 11-12l - autostrada około 100km/h to około 12l - autostrada 100-120km/h to około 12-14l
12,6
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Focus II
Nie wiem jak niektórzy mają spalanie okolo 10 litrów LPG. Myślę że z silnikiem 2.0 na automacie to niemożliwo.
5,9
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Octavia III
Bez problemu można w trasie zejść do 5.0 ale prędkości w okolicy 90.

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej