Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 226 026

Najnowsze raporty

12,7
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Lexus IS III
To nie jest auto dla oszczędnych i niespokojnych ludzi. Wystarczy być delikatnie spóźnionym gdzieś do przekroczenia 2,5 tys obrotów i zaczyna się wykładnicza jazda w górę. Przy zmianie biegów łopatkami między 1300/1600 w mieście można nawet zejść poniżej 10l co jest giiigantycznym osiągnięciem. Co ciekawe na tempomacie na autostradzie przy 220km/h spala tylko ok 10,5/11 l co jest pozytywnym zaskoczeniem. Jako że jeżdżę (żarcik dla wtajemniczonych) po Wrocławiu i okolicach to wyniki w mniejszych korkach do zbicia wydaje mi się o 2l nawet.
17,0
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Mazda CX-9
Auto z tym silnikiem, masą auta, automatyczną skrzynia i napędem AWD musi swoje spalić i ciężko jest zejść poniżej 20 litrów w jeździe miejskiej. W trasie już jest lepiej i można zejść nawet do 13-14 przy płynnej i delikatnej jeździe.
7,5
Crossover 2.0 SKY-G i-ELOOP 150KM 110kW
Mazda CX-3
Po mieście (Warszawa) przy raczej dynamicznej jeździe spalanie wynosi 8-9,5 w zależności od ruchu i dynamiki. W trasie poza autostradą można zejść w okolice 5 l/100 km przy płynnej jeździe. Po autostradzie jadąc 120-140 spalanie sięga około 6-7 l/100 km, natomiast przy prędkościach 150-180 kmh od czasu do czasu hamując i przyspieszając pali jakieś 8-9 l/100 km. Ogólnie nie ma się za bardzo czego czepiać, jest ok.
16,7
Limuzyna 5.5 i V12 bi-turbo 550KM 405kW
Maybach 57
Trasa Warszawa- Katowice jazda z prędkością ok 120km\h momentami 140-150 momentami 100 ale średnio 120 na tempomacie. Spalanie na 330km z postojem i lekkim przykorkowaniem 12,2 l na silnik v12 i auto o tak dużej masie wynik zaskakująco niski.
9,9
Crossover 2.0 T4 190KM 140kW
Volvo XC40
Na trasie z Poznania do Wrocławia (210 km) w trybie ECO autostrada, prędkość 120 km/h spalanie średnie 8,6 i z Wrocławia do Poznania (230 km) w trybie DYNAMIC, prędkość ok. 130 - 140 km/h spalanie średnie 9l/100 km. Na pełnym zbiorniku 570 km.
8,7
Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Peugeot 5008 II
Reklamowany jako oszczędny. Prawda jest taka że przy spokojnej jeździe z prędkością do 90 km/H średnie spalanie nie spada poniżej 6.4.l Przy prędkościach autostradowych 140 km/h nawet 12l.
6,2
Crossover 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Karoq
Przejechane około 4000 km, średnie spalanie z komputera 6.5
4,9
Hatchback 3d 1.7 SDI 60KM 44kW
Volkswagen Lupo
Trasa 4.5l 3 osoby plus pełny bagażnik. 80km/h trochę gorek i świateł.
8,0
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Volkswagen Polo V
Instalacja LPG KME w fazie testowania. Spalanie 3 l PB + 5 l LPG. Obecnie założony modulator .... i powinno być mniejsze spalanie benzyny. Samej benzyny w mieście pali 7,1-7,5 l PB.
6,9
Sedan 2.0 HDi 136KM 100kW
Peugeot 407
Dużo pali w mieście nawet 9.0L Trasa autostradowa Łódź-Reda 140km/h 6.8-7.3L w zależności od prędkości i czy na tempomacie. Trasa DK11 Koszalin-Lubliniec 5.0L

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej