Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 254 473

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

6,3
Mercedes Klasa E W212
Limuzyna Facelifting 200 BlueTEC 136KM 100kW
W trasie super. Jeśli jedziesz rozsądnie i depczesz jak wariat co chwilę to na pełnym baku zrobisz ponad 1200km. Nie mogę jedynie znaleźć informacji o pojemności baku paliwa. Niby powinno być 59 litrów ale u mnie na pewno jest więcej…
11,0
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 Ecoboost 242KM 178kW
Jak na wcale nie dużego suva to auto do oszczędnych nie należy. W mieście ciężko zejść poniżej 11l/100km. A jak ktoś lubi jeździ trochę dynamiczniej to w ogóle się zdziwi. Tym bardziej, że zbiornik paliwa jest bardzo mały. Ale przynajmniej jest szybki. :)
7,1
Mazda 3 III
Hatchback 2.5 SKYACTIV-G 187KM 138kW
Samochód bardzo ekonomiczny jak na moc i responsywność. W trasie ze średnią 70-80km/h można zejść do 5.2l/100km wg. komputera. Na autostradzie trzeba się liczyć ze spalaniem 7-8l w zakresie 120-140km/h.
6,5
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Samochód pali tylko pół litra więcej niżeli poprzednia Skoda Rapid 1.2. Oczywiście deptać można ale nie po to kupiłem auto, raczej komfort jazdy dla mnie się liczy. Przyjemna hybrydka z tego auta. Co zauważyłem to większe spalanie przy klimatyzacji, zauważalnie więcej grubo ponad literek
8,3
Volvo V90 II
Kombi Facelifting 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW
Spalanie przy jeździe po autostradzie 140km/h - 7,5l-8l/100km, przy dużej liczbie świateł, korkach - nawet 11l/100km, Przy jeździe płynnej 60/h - 120km/h - średnio około 6l/100km. Za ostatnie 10000km średnie spalanie 7,9l/100km.
10,7
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
CNCD i 7 biegowego S-Tronic i w mieście mi przy normalnej jeździe spala +/- 10l/100km a na autostradzie przy 140/150km/h +/- 7/7.5l/100km więc nie jest źle na spokojnie z 630/660km na Baku da się zrobić
7,0
BMW X3 G01
M SUV Facelifting 3.0 M40d 340KM 250kW
Nie wierzyłem że 2 tonowe x3 z 340 konnym 700 Nm silnikiem jest w stanie tak mało palić. Trasy 140-160 z indcydenyalnymi wyskokami na 200 km/h to 50% . Miasto korki 20%, satelita pod miastem mała miejscowość 30% średnie spalanie od stanu fabryczego 7.9. Tylko Miasto i dość dynamicznie 8.4 . Korki 9 Spokojna trasa przepisowo, tu szok max 6.5 litra. Ten silnik to rewolucja, jedzie jak v8 z dołu i chyba produkuje paliwo.
13,3
Subaru Forester II
Kombi 2.5 X 167KM 123kW
Norma to 16l i nie chce być inaczej. Auto kolo komina, krótkie trasy. Silnik po remoncie-wiadomo, bierze może z 100ml na 2k km. Aż prosi się o program.
5,2
Citroen C4 Picasso II
Picasso 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Mam go 5rok i zrobiłem nim 57tys z tego przebiegu wychodzi 5,5 litra,poza miastem na tempomacie 2 tyś obr a w mieście jak w mieście czyli jak wszyscy,
6,6
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Bardzo ekonomiczny silnik- po zmianie na koła 18” średnie spalanie wzrosło do 6,7 l/100. Na 16” wychodziło ok 6,4l /100km

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej