Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 248 686

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

7,2
Limuzyna 2.0 330i 258KM 190kW
BMW Seria 3 G20-G21
Przy bardzo dynamicznej jeździe po "autostradach bez ograniczeń" z prędkościami 200, 220 i więcej auto pali 15 litrów. Przy spokojnej jeździe w trasie zgodnie ze znakami jest ekonomiczne i spokojnie można się z zmieścić w wartościach poniżej 7litrów.
6,6
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota Yaris II
Auto nie lubi autostrad - wiadomo nie od dziś. Maksymalne spalanie na poziomie 7,5 to 600km po autostradzie przy prędkości licznikowej około 115-120km/h. Minimalne spalanie poniżej 6 litrów LPG to dojazdy wieczorami do miasta - spokojna jazda wiejskimi drogami 70-80km/h. Cykl mieszany ze sporą ilością gór więc z tym silnikiem to czasem piłowanie na 2 biegu to 6,5-7l. Rewelacja.
4,7
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Kia Niro II
Minimalne spalanie 3,8l/100km przy jeździe 80 do 110km/h na trasie podmiejskiej. Powyżej 120km/h spalanie 5,5 bo działa tylko silnik spalinowy. Średnie spalanie 70% miasto, 30% trasa, po przejechaniu 3000km to 4,9 l/100km. Często używam tempomatu.
4,8
Osobowy M 1.5 BlueHDi 102KM 75kW
Citroen Berlingo III
po pierwsze bardzo duże znaczenie ma rodzaj opon i co za tym idzie sezon letni/zimowy. Lato temp 20C spalanie przy 100km/h 4,5l, przy 120km/h 5,3-5.6l, przy 130-140km/h 6.3-6,6l. Jazda mieszana miasto/drogi krajowe ok 4,5-5l. Zima spalanie rośnie najbardziej na drogach szybkiego ruchu gdzie przy prędkościach 100-120km/h wynosi ok 6,5-7l, natomiast oszczędna jazda mieszana miasto/drogi krajowe to 5,5l. Opony letnie Michelin z indeksem spalania A a zimowe Uniroyal z indeksem F.
4,8
Osobowy M 1.5 BlueHDi 102KM 75kW
Citroen Berlingo III
po pierwsze bardzo duże znaczenie ma rodzaj opon i co za tym idzie sezon letni/zimowy. Lato temp 20C spalanie przy 100km/h 4,5l, przy 120km/h 5,3-5.6l, przy 130-140km/h 6.3-6,6l. Jazda mieszana miasto/drogi krajowe ok 4,5-5l. Zima spalanie rośnie najbardziej na drogach szybkiego ruchu gdzie przy prędkościach 100-120km/h wynosi ok 6,5-7l, natomiast oszczędna jazda mieszana miasto/drogi krajowe to 5,5l. Opony letnie Michelin z indeksem spalania A a zimowe Uniroyal z indeksem F.
6,9
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Audi A6 C8
Spalanie po miescie 100k mieszkancow, jadąc dynamicznie 7,2l, spalanie przy predkosciach 160-180kmh 6.7l, spalanie 180-210kmh 7,5l, przy 180kmh obroty 2100, jadac po krajowych drogach zgodnie z przepisami 4.8l
11,4
SUV 2.0 i-VTEC 150KM 110kW
Honda CR-V III
Po przejechaniu 25000 tyś km. średnie spalanie LPG na poziomie 11,3 l - jazda 70% trasa 30% miasto. Przy prędkościach autostradowych 130-150 km/h. Dodatkowo na 100 km średnio trzeba liczyć 0,7 l benzyny.
14,7
Touring E91 2.5 325ix 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Moje auto jest z 2007r (ma pośredni wtrysk) ale w opcjach nie było takiego wyboru. Posiada automatyczną 6 stopniową skrzynię biegów oraz napęd xdrive. Bardzo szybko przełącza się na gaz. Spalanie w cyklu mieszanym 50/50 to przeciętnie 15l gazu. Preferuję dynamiczny styl jazdy. Jeżdżąc do 100 km/h można zejść do 12l.
5,7
Crossover Facelifting 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW
Mazda CX-3
Silnik naprawdę bardzo oszczędny mimo tak dużej pojemności, godny polecenia. W moim przypadku rezerwa zapala się w czasie zimowym po przejechaniu 600-650 km, a w czasie letnim 650- 730 km. Zbiornik 48l.
6,0
Mikrovan 1.4 CRDi 90KM 66kW
Hyundai ix20
Minimalne spalanie jakie udało mi się odnotować na drodze Kraków - Łódź autostradą z predkością 90km/h to wynik 4.8 według licznika i zatankowaniu na stacji pod korek przed i po trasie. Jazda do pracy 15 km to spalanie w granicy 6 - 6.5 l. Jestem bardzo zadowolony ze spalania ix20 1.4 90km skrzynia 6

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej