Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 252 170

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

5,1
Toyota Corolla XII
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Od ponad roku prowadzę statystyki, tankuje zawsze 30l i zapisuje przebiegi. Jeżdżę 70% miasto/pod miastem, 20% trasa między miastami, 10% autostrada. Uprawiam dość ambitny eco-driving ale nie stronie od wyprzedzania. Aktualnie średnie spalanie po 25000km to 4.89. Uprawiam pulse and glide a mój najlepszy wynik to 720 km na tankowaniu 30l. (4.15l/100)
9,3
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Miasto 9l - 12l, zależy od średniej prędkości (korki), jazda drogą krajową z dozwoloną prędkością na odcinku 60 km 6.6 l. Autostrada 180 -11 l. Przez pierwsze 3 tyś km auto spalało więcej paliwa.
9,3
Citroen C-Crosser
SUV 2.2 HDI 160KM 118kW
Auto paliwożerne. Próbowałem jeździć już nawet ekonomicznie, dużo to nie zmienia bo pali co najwyżej o 1litr mniej. Komfort ok. Przyspieszenie na średnim poziomie. A paliwa pali dużo. Co prawda ciężkie auto. Ale wcześniej miałem Espace 2.0turbo benzynę, które paliło podobnie, moc podobna, ale wygodniejsze, a miał przyspieszenie o niebo lepsze. Max 220 bez problemu.
11,3
Skoda Kodiaq
RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Jadac autostrada z predkoscia 170km/h spala powyzej 13 litrow. Jak jezdze spokojnie pali pod 11 litrow. Nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 10. Zbyt maly zbiornik paliwa jak na tak duze spalanie (58litrow)
12,7
Renault Clio IV
RS Facelifting 1.6 Turbo 220KM 162kW
Jak na 1.6 spalanie dość duże. We Wrocławiu przy jeździe miejskiej 13 wciąga. Jak włączymy tryb RS i chwile się pobawimy to 15L wychodzi. Nie mówię o typowo sportowej jeździe
10,7
Audi Q5 II
SUV Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Jeżdżę dynamicznie i audi q5 2.0 diesel 204KM pali mi średnio 10-16l na 100km. W życiu, nawet przy jeździe 50km/h spalanie nie spadło poniżej 7l. Producent ostro podkolorował wyniki.
11,0
BMW Seria 5 G60
Sedan 2.0 20d 197KM 145kW
2.0 diesel xdrive, Godzinna jazda testowa, na autostradzie resetowany odczyt. 180 kmph z zegarow na tempomacie - 13.3 ON
6,5
Opel Combo D
Van L2 1.6 CDTI 105KM 77kW
Średnia z ok 100000km to 6,7L na 100km.Duży ciężki samochód z oporami powietrza.
9,1
Renault Captur II
Crossover 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Średnia z zimy 10,4 LPG (miasto 70%, trasa 30%). Średnia ogólna z 38000: 9,9 LPG, coś dodaje jeszcze Pb. Masa ponad 1300kg oraz opory powietrza swoje robią, ale i tak 17 zł taniej za 100km niż na Pb.
8,1
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW
Srednio 8.2-8.5 litra w kolo komina, na trasie przy ok 120-160km/h srednio podobnie, do 8.6 max

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej