Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 221 807

Najnowsze raporty

14,8
Coupe 3.2 i V6 18V 218KM 160kW
Chrysler Crossfire
Co tu dużo mówić, jak na ten silnik spalanie super. W benzynie też nieźle 9 trasa, 10 autostrada, 15 ostrzejsza jazda lub miejska. W gazie w mieście 14-15, w trybie mieszanym (więcej trasy) średnio 12-13, natomiast jak będziemy go dużo gazować to 19 też spali. Generalnie bardzo duża rozpiętość spalania tak jak ktoś już napisał spali 10-20 (spokojna jazda - sportowa), W moim przypadku automat. Ps jakby się ktoś zastanawiał to automat trzyma cały czas na wyższych biegach utrzymując poniżej 2tyś obrotów (jeśli go nie gazujemy) dlatego spalanie może być faktycznie trochę niższe niż w manualach.
6,8
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Skoda Rapid II
Oszczędna jazda to tutaj słowo klucz, przyspieszaj jak emeryt to to będzie nawet 4l. Liczni przekłamuje bardzo i to matematycznie wyjdzie oszczędnie. Przy 130-150 to już bywa 10km. Wtedy przejedziesz 90km a komputer zalicza ci 95-100 i daje że jest oszczędność. DRAMAT. Gorzej jak chcesz dynamicznie coś przejechać. Atuo moje ale zarabia na siebie (dziabalność gospodarcza) oszczędności się skończyły jak trzeba szybciej i bez zbędnego "pier..." dojechać. 6-8l to norma. Skuszony oszczędnościom a wyszło jak zwykle. Wypady rodzinne i jest yyyy. Szybka trasa i powyżej 8 dalej nie chciałem bo mi wąż w kieszeni wyskoczył ze 10l/100km to nie będe płacił fajnie się jedzie 150 ale spalanie stragiczne. Dwa wyjazdy w góry (pierwszy i ostatni) Korki pod górę brakuję mocy BEZ TURBO trza kręcić aby wydostać się z turbo dziury a wtedy palisz sprzędło.
9,2
4x4 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop 85KM 63kW
Fiat Panda III
Dane podane w katalogu są zupełnie nieosiągalne, ale jeżeli ktoś nie spodziewa się spalania rzędu 5l LPG czy 4l PB to nie jest źle. Przy bardzo oszczędnej jeździe za tirem rzędu 75km/h da radę zejść do 6l LPG. Przy umiarkowanej jeździe w cyklu pozamiejskim 7l LPG. Na autostradzie przy prędkości 130km/h spalanie 8,5l LPG. Powyżej z powodu małego silnika i dużych oporów jazda staje się nieopłacalna. 150km/h - 11l LPG a z gazem w podłodze - 170km/h - 14l LPG. Nie wspominając o fakcie, że nie ten samochód nie jest stworzony do takich prędkości. W mieście przy normalnej, w miarę dynamicznej jeździe 10l LPG. Wyniki bez włączonej klimatyzacji. Na benzynie odpowiednio około 15-20% mniej. Butla niestety mała, wchodzi około 31l na której maksymalnie przejechałem 400km. Duży plus za wlew gazu pod klapą z na stałe zamontowaną redukcją.
13,8
SUV 4.2 279KM 205kW
Chevrolet TrailBlazer I
bardzo udany produkt Chevroleta. przejechałem nim ok.100 000 km bezproblemowo, tylko wymiana typowych części eksploatacyjnych, żadnych awarii. Wszystkie części dostępna bezproblemowo, eksploatacyjne "od ręki", dodatkowo w śmiesznych cenach w porównaniu do cen części do aut europejskich. Z czystym sumieniem polecam ... wspaniałe auto za "śmieszne pieniądze".
13,2
R.S. 1.8 TCe 280KM 206kW
Renault Megane IV
Jednym słowem spalanie jest adekwatne do mocy i frajdy jaką daje ten samochod. Potrafi być ostry powyżej 4.5 tys...ale z drugiej stronie w trybie comfortable ciągnie od dołu jak diesel. Tylko kto by nim jeździł w taki sposób... Ja wytrzymuje tylko do czasu kiedy olej złapie 90 stopni
8,9
Liftback 2.0 TSI 280KM 206kW
Skoda Superb III
Autem od nowości przejechałem ponad 30.0000. Średnie spalanie to 10/100. Trasa bez autostrad 8-8.5. Autostrady przy 160 to ok 10-10.5, miasto 11-13 w zależności od stylu jazdy. Przy aucie tak dynamicznym, z napędem 4×4 uważam to za bardzo dobry wynik.
5,2
Stepway Facelifting 0.9 TCe LPG 90KM 66kW
Dacia Sandero II
Samochód z LPG ale pierwszy tysiąc kilometrów na samej benzynie. Średnie spalanie 5,19 (wg dystrybutora). Jazda skrajnie emerycka. Minimalne zużycie przy jeździe bocznymi drogami rzędu 72-76 km/h i 52-56 w zabudowanym.
8,9
Kombi 2.0 i 150KM 110kW
Subaru Legacy V
Średni wynik z 6500 km 8,6 l/100km. Minimalny wynik na trasie dwupasmowej (400 km) wymagał dużej cierpliwości: tempomat 2200 rpm/90 kmh. Wynik maksymalny w mieście, na krótkich odcinkach i w dużym ruchu. Bez napinania można uzyskać w trasie 7-8, w mieście 9-10 l/100km Jak dla mnie, w takim aucie spalanie super. Gazu na pewno nie będzie :)
6,8
Kombi 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Skoda Superb III
Dane rzeczywiste, z tankowań. Przy moim stylu jazdy komputer pokładowy myli się o 0,25-0,3 litra (pomiar "od tankowania"). Po przejechaniu 9000 km średnio z baku nie przekroczyłem jeszcze 8 l/100 km.
10,3
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Czy trasa czy miasto spalanie utrzymuje sie na poziomie okolo 10 l gazu. Jednak przy predkosciach autostradowych (140~150 km/h) lubi lyknac 11 max do 12 litrow LPG.

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej