Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 253 361

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

13,8
Hyundai i30 III
Hatchback N Facelifting 2.0 T-GDI 280KM 206kW
Auto kopci bardzo duzo w porownaniu do konkurencji pali o 2-3l wiecej i ociera sie o progi zdecydowanie aut mocniejszych. Nie bede sie rozpisywal nad autem bo jakie jest kazdy wie. Spalanie najmniej w trasie 1300km 6.3L jazda baaardzo przepisowa. Natomiast na co dzien w miescie krotkie odcinki, miasto korki itd spokojna jazda bez start/stop systemu to realnie 14-15l i tak trzeba przyjac. W trasie jesli nie szalejmy czyli jazda bardzo przepisowa to 7-8, jazda ponad przepisowa ociera sie pod 10. Autostrady do 120 bedzie okolo 9-10 ponad 120km/h bedzie to 11-12 a pelen palnik nie ma gornej granicy. Po prostu lepiej zaczepic dystrybutor na hak. Poki co po 15tys spalanie 12L spalanie w wiekszosci miasto
12,8
BMW Seria 7 G11-G12
Sedan L 750i 450KM 331kW
Póki jedziesz to pali znośnie, jak stoisz w korku to średnie spalanie rośnie w oczach. Przy dynamicznej jeździe po mieście bez problemu można przekroczyć 20L/100km. W trasie jadąc płynnie i z przepisami - poniżej 10L/100km
8,2
Alfa Romeo Giulia II
Sedan 2.0 Turbo 200KM 147kW
Auto pali średnio około 10 litrów. Na trasie jadąc spokojnie 120km/h spalanie 7 litrów więc chyba OK. Przy krakowskich korkach pali 14 litrów przy spokojnej jeździe. Ja jeżdżę głównie trasy podmiejskie, nie oszczędzając i korzystając z mocy spalanie wychodzi około 10 litrów. Auto jeździ na kołach 225/45/18, w większości w trybie N.
4,2
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Trasa 300km spalanie średnie 3.8L. Jazda spokojna, bez jakiegoś tam zbędnego przyspieszania. Głównie tempomat oraz klimatyzacja wyłączona. Droga większości obwodnice i wioski + wzniesienia (góra św. Anny), prędkość 60 a 100km. Jazda we dwie osoby. Przebieg od tankowania 380km + dalszy zasięg przy takim spalaniu pokazało 1020km. Mogę polecić silnik
9,3
Audi Q3 I
SUV Facelifting 2.0 TFSI 220KM 162kW
Mam wersje 2017 z usa 2.0 Turbo, 200KM, przebieg 120 tyś. Przejechałem beż awaryjnie 70 tyś km. Super autko. Skrzynia tiptronoc bardzo fajnie zmienia biegi. Polecam
13,3
Toyota Sienna III
Minivan 3.5 V6 266KM 196kW
Posiadam samochód od 2 lat, przejechałem około 35 tys. km jak do tej pory bezawaryjnie.
5,4
Toyota Auris II
Hatchback 5d D-4D 90 90KM 66kW
Wyniki osiągnięte po czyszczeniu DPF i Katalizatora - ODO 270k
5,4
Toyota Auris II
Hatchback 5d D-4D 90 90KM 66kW
Wyniki osiągnięte po czyszczeniu DPF i Katalizatora - ODO 270k
7,2
Opel Grandland/Grandland X
SUV Facelifting 1.2 Turbo 130KM 96kW
Trasa 2000km tempomat 127km/h 6.3 myślę że diesla nie trzeba
9,1
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
W mieście żłopie jak smok, na autostradzie tez lubi wypić. Idealny do spokojnej jazdy po drogach krajowych z prędkościami odo 90 km/h.

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej