Szukaj

check engine
Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001

  • Autor: studendd
  • Kategoria: silnik
Witam.
Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam
sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki.
Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał.
Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny.
Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie.
Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również.

To są parametry z zamrożonej ramki:
Calculated Loud Volue 70%
Engine Coolant Temperature 79C
Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa
Engine RPM 2560rpm
Vehicle Speed Sensor 122km/h
Intake Air Temperature 10C
Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s
Absolute Throttle Position 48.6%

Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?

Komentarze

Przepływomierz sprawdzony?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xantia II Liftback