Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Fiat Punto I - Typowe usterki

Fiat
Punto
I
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Fiat Punto I
lista silników Fiat Punto I
Benzynowe Benzynowe
Diesla Diesla
Pokaż

Fiat Punto I - szczegóły typowej usterki

Korozja podłogi/podwozia.

Fiat Punto I
~BobMF
dodał 03.02.2009 14:59:53

Komentarz

Jak już się zacznie to nawet kompletna wymiana podłogi.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

8
114

od 15 do 30

5
109

od 30 do 45

2
107

od 45 do 60

0
107

od 60 do 75

3
104

od 75 do 90

6
97

od 90 do 105

12
85

od 105 do 120

13
72

od 120 do 135

23
48

od 135 do 150

7
40

od 150 do 165

15
25

od 165 do 180

7
16

od 180 do 195

3
10

od 195 do 210

3
7

od 210 do 225

0
6

od 225 do 240

0
5

od 240 do 255

2
2

od 255 do 270

0
2

od 270 do 285

0
2

od 285 do 300

0
2

od 300 do 315

0
1

od 315 do 330

0
1

od 330 do 345

0
1

od 345 do 360

0
1

od 360 do 375

0
1

od 375 do 390

0
1

od 390 do 405

0
1

od 405 do 420

0
1

od 420 do 435

0
1

od 435 do 450

0
1

od 450 do 465

0
1

od 465 do 480

0
1

więcej niż 480

0
1
Komentarze kierowców (24 komentarze)
~lennyx
0
|
0

Punto 99r niestety podłoga i progi od strony kierowcy skorodowana na tyle że niedługo chyba wypadnie fotel, chcieliśmy to jeszcze ratować ze znajomym blacharzem, ale po dokładnym umyciu podwozia okazuje sie ze nie tylko caly lewy próg z fragmentem podłogi do wymiany, ale też tylnie nadkola są dziurawe, w lewym tylnim nadkolu była taka gumowa zaślepka która wypadła z powodu korozji, woda sobie tam swobodnie hulała i robiła swoje. W prawym tylnim nadkolu nie lepiej, śmierdzi powoli benzyną w okolicy przewodów paliwowych które biegną od wlewu do baku, bo nie mają sie czego już powoli trzymać, żeby to zrobić trzebaby było wyciąć dwa tylne błotniki, i dać dwa nowe wewnętrze nadkola, i spowrotem wspawać błotniki i je pomalować które z resztą na rantach też rdza wpieprza. Przy tej robocie trzeba wyciągnąć plastikowy bak zeby go nie przepalić, przy okazji takiej roboty można urwać przewody paliwowe i mocowania. Totalna nieopłacalna porażka, lepiej tego nie ruszać, blacharz wycenił tę robotę na 2000-2500zł, co się totalnie nieopłaca przy tym modelu i roczniku. I co z tego że wymienie nadkola i kawałek podłogi jak zacznie brać rdza gdzieś dalej, np prawy próg. Ta włoska blacha na podłodze jest cienka jak papier, można palce wbijać. Jedynie przednie nadkola są w miarę zdrowe i silnik na gazie daje rade, ale co z tego jak zaraz mogą pojawić mi się tylnie amortyzatory w bagażniku.

Trudno czekam do końca przeglądu technicznego, jeszcze 4 miesiące i auto idzie na złom. Wytrzymał 16 lat. Trzeba rozglądać się za czymś młodszym i najważniejsze dobrze zabezpieczonym przed korozją.

07.11.2014 12:45:09 | napisz odpowiedź
~Kris_38
1
|
0

punto 1.2 8V 2002r. 93 tys przejechane..podłoga wzdłuż progów skorodowana. dziury. Auto pod chmurką.
echh szkoda gadac ;)

25.05.2014 21:45:10 | napisz odpowiedź
~haudi
4
|
0

Punciak z 98 roku - kupiony za 2200zł z gazem ważnym jeszcze 7 lat także opłacało się.Poprzedni właściciel zrobił kompletny remont wszystkiego jednak podłoga i tak rdzewieje.Na razie jest zakonserwowana ale wole tego nie ruszać gdyż będzie odchodzić płatami.Myślę że jak będą wyskakiwać dziury to zrobię poprawki podwozia.Teraz pytanie lepiej spawać czy nitować? A tak poza tym to ci którzy piszą że u nich nie ma rdzy to chyba nie oglądają swojego samochodu.Nie widziałem punciaka bez rdzy.

09.11.2013 23:22:30 | napisz odpowiedź
~J
1
|
0

za spawanie u blacharza podlogi (2/3) 1500zł

11.05.2013 00:50:27 | napisz odpowiedź
~Amator Punto
0
|
0

Fiat Punto 1.1 Sole - produkcja październik 99 r. ciemno zielony metalic 112 tys. km - stan jak fabryczny nieomal . . .
Zero rdzy .

16.10.2012 13:17:48 | napisz odpowiedź
~pawelwozniak1
1
|
0

Co to jest ten bumper ?
I jak go walić ?
O podłogę , czy jak ?

02.10.2012 13:58:09 | napisz odpowiedź
~pulpa23
1
|
0

ja ruwnież wyspawałem podłogę i od dołu bumprem walnełem ok-50zlpucha i mam spokuj na hohohoho

23.04.2012 04:32:18 | napisz odpowiedź
~kyno19
0
|
0

Punto - rocznik 1999,przebieg 182 tys. kilka dziur w podłodze (było mokro pod dywanikami), progi też nie najlepsze, generalnie porażka.

03.01.2012 23:01:13 | napisz odpowiedź
~domi
0
|
0

punto1 96r. igielka ciemnyzielonymetalik

21.12.2011 20:39:59 | napisz odpowiedź
~mietek zul
2
|
0

Jestem pracownikiem Fiata Tychy, punto nigdy nie bylo produkowane w polsce, zaden etap produkcji nie odbywal sie w naszym kraju.
Osobiscie mam punto 97r, kupione jako nowe, auto garazowane, do tej pory wymieniłem w całosci progi i wiekszosc podłogi. Siedzenie pasażera zapadło sie.

03.06.2011 17:38:16 | napisz odpowiedź
~mario8304
0
|
0

Witam. Ja mam punto 1 97r. ostatnio wymieniłem ok 2/3 podłogi. problem polega na tym, że w tym fiaciku numery seryjne są nabite w podłodze kurde. i u mnie to skorodowały totalnie i aktualnie w ogóle nie ma numerów i nie mogę jeździć. kumpel mi mówił ze można nabić nowe numery, ale to trzeba najpierw po załatwiać kilka formalności: rzeczoznawca itd. moglibyście podpowiedzieć jak to w praktyce wygląda i jakie są koszty? z góry dziękuje.

03.05.2011 14:37:06 | napisz odpowiedź
~bestia
0
|
0

Punto kupione w salonie w roku 1998. Przejechane ponad 106 tyś. km. Garażowany od nowości, brak korozji.

23.04.2011 14:18:06 | napisz odpowiedź
~Greg
0
|
0

Na szczęście mojego punto 1 94r 1.2sx nic nie bierze, może datego ze to import niemcy a widywałem juz 98r co progów nie miał wogóle (moze był po powodzi).Swoja droga podwozie po zimie dokładnie myje z soli może dlatego tak sie trzyma.Według mnie nie warto reanimować zżartej blacharki jak ktoś ma warunki lepiej kupić w dobrym stanie anglika za 1200 zł i zrobić przekładke ze zgniłka w puncie to jest naprawde proste a jak ktoś ma fantazje to może nawet punto cabrio przerobic z anglika na nasz.

24.02.2011 16:46:19 | napisz odpowiedź
~Tymek
0
|
0

najlepiej to sie nie pie....ć z tym. Ja zrobiłem tak: najpierw zdemontowałem całe wnętrze tj. fotele, dywaniki, maty wygłuszające, następnie spawanie butlą od środka tj. "zrób to sam", w celu spawania dołu samochodu postawiłem go na boku tj. przy pomocy znajomych podnieśliśmy punto za próg, błotniki na bok i oparli o ścianę garażu, dałem oponę pomiędzy karoserię a ścianę garażu. I znowu spawanie, miałem kilka ogromnych dziur, dziurawe progi, można powiedzieć że zostały tylko wzmocnienia. Czas wykonania około 3-5 godzin, koszta: gaz w butli, kilka elementów blachy stalowej + malowanie załóżmy 50zł. P.s . lepiej zdemontować cięgno linki z bagażnika, może ulec spaleniu jak u mnie, oraz należy uważac na przewody elektryczne i paliwowe. A tak to spoko.

03.02.2011 12:17:18 | napisz odpowiedź
~arai
1
|
0

ok 130tyś 98`samochód garażowany od nowości - duże dziury w podłodze w 6 miejscach - nie obyło się bez spawania i porządnej konserwacji. Koszt-650zł(spawanie200zł+konserwacja450zł i to u znajomego)Drogo bo dużo pracy ale jeśli ktoś ma kanał i jakieś zadaszenie to można zaoszczędzić ok.200zł.
Pozdrawiam

18.01.2011 12:15:13 | napisz odpowiedź
~elx75
0
|
1

a ja mam go 4 lata i chu.... mnie strzela wiec postanowiłem że nie smaruję i nie maluję i niech rdza go wpier..... jak Titanica. jak za 90 lat co z niego zostanie to będzie atrakcja że z kraju mussoliniego i berlusconiego coś pozostało :))))))
przez ten szajs nie jadam makaronu i pizzy wszystko co włoskie to szmelc (gówno) beeeee

20.07.2010 23:20:45 | napisz odpowiedź
~Piotrek
0
|
1

Punto 1 nie były w Polsce produkowane tylko składane. Części przywożono z Włoch i stąd też taka niska odporność na korozję (po co większa skoro tam nie ma zimy, soli na drogach, ogólnie ciepło i miło). Mam Punto 1 rocznik 99 (80 tys przebiegu) podłoga leci, głownie od strony pasażera (od strony, która toczy się w "fosie"). Nie widzę sensu spawania - poleci cała reszta. Epoksyd + amina i łatać dziury polimerem. Taka już uroda Punciaków :) włoskie samochody na włoskie warunki, szczególnie pogodowe. Mam okazję regularnie odwiedzać lakiernię Fiata w Tychach. To rzeczywiście wysoki poziom ale na jakość części z Włoch nikt nic nie poradzi. Ogólnie Panie i Panowie podłoga w Punto 1 to słabiuchny punkt samochodu.

01.06.2010 17:28:37 | napisz odpowiedź
~urban
1
|
0

punto 95/96 podłoga zgnita, odpadł element za ktory auto powinno być podnoszone. klapa tylna ogniska korozji.

25.05.2010 13:54:30 | napisz odpowiedź
~aga
1
|
0

punto 96 .... 3 dziury w podłodze ... :( jaki koszt:(

11.05.2010 17:10:54 | napisz odpowiedź
~tomson
0
|
0

Fakt podłoga pod przednim siedzeniem cała zgnita>Punto "94

30.03.2010 01:31:15 | napisz odpowiedź
~oozi
1
|
0

Kupiłem zestaw poduszek pod tylną belkę, nie wiem jak mam zamontować? Może mi ktoś podpowiedzieć? Mam kanał, ale nie wiem jak mam się do tego zabrać.

21.08.2009 20:15:18 | napisz odpowiedź
~$
0
|
0

W modelach produkowanych w Polsce dzieją się straszne rzeczy.
97r. wymieniłem 3/4 podłogi. Teraz czeka mnie wymiana przedniej i tylnej klapy, bo nasi oszczędzali na cynkowaniu. :)

16.08.2009 14:35:15 | napisz odpowiedź
~JoTiX
0
|
0

Mam egzemplarz po niezłej kraksie, bo na dachu jest około 1cm szpachli. Rdzy na podwoziu jednak nie zauważyłem, podobnie zresztą jak na innych elementach.

22.07.2009 16:26:31 | napisz odpowiedź
~bogi
0
|
0

Punto 97r.- brak ognisk korozji.

21.06.2009 22:59:31 | napisz odpowiedź