Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW X3 SUV 3.0 d

Kompaktowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2010 roku dostępna jest druga generacja X3.

BMW X3 - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW X3 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
BMW X3 - galeria redakcyjna - widok z tyłu
BMW X3 - galeria redakcyjna - lewy bok
BMW X3 - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
BMW X3 - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
BMW X3 - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz

Generacje BMW X3

  • Wybierz generację: BMW X3 F25 (2010 - teraz)
    BMW X3 F25

    BMW X3 F25

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. X3 II zwiększył swoje rozmiary i pod względem gabarytów zbliżył się do X5, dużego SUV-a w ofercie BMW. Zbudowano go na nowej platformie podłogowej o symbolu F25,...

    więcej o BMW X3 F25

  • Wybierz generację: BMW X3 E83 (2003 - 2010)
    BMW X3 E83

F25

Stawiając obok siebie pierwszą i drugą generację BMW X3, od razu zauważymy powiększone rozmiary oraz poprawione proporcje nadwozia. Zmiany te przyczyniły się do uzyskania bardziej harmonijnej stylistyki, łączącej kształty typowe dla SUV-ów z elementami jednoznacznie kojarzonymi z BMW. Grill w postaci dwóch potężnych „nerek”, okrągłe światła dzienne oraz wyraziste lampy tylne nie pozwalają pomylić marki pojazdu. Przetłoczenie boczne biegnące od przedniego nadkola aż do świateł tylnych to akcent z mniejszego X1.

Powiększone rozmiary zewnętrzne drugiego wcielenia X3 znalazły swoje odzwierciedlenie w obszerności kabiny. W każdym rzędzie siedzeń miejsca jest aż nadto, a bagażnik ma imponującą pojemność. Ten ostatni został ponadto świetnie wykończony i zaopatrzony w kilka przydatnych rozwiązań.

Znaczne powiększenie kabiny pasażerskiej poszło w parze z uzyskaniem bardziej ekskluzywnego charakteru wnętrza. Elegancki design pozbawiony jakichkolwiek stylistycznych „fajerwerków” połączono ze znakomitymi materiałami wykończeniowymi i doskonałym uporządkowaniem wszelkich przełączników. Wnętrze X3 zachęca także czytelnymi zegarami i wieloma praktycznymi schowkami.

Kolejne zalety kompaktowego SUV-a BMW dotyczą jego właściwości jezdnych. Zawieszenie oferuje rewelacyjną trakcję i doskonały komfort jazdy, a układ kierowniczy idealnie współgra z ruchami wykonywanymi przez kierowcę. Nie bez znaczenia jest też seryjny napęd na cztery koła – nie pozwala on może na pokonywanie wymagających bezdroży, ale na mokrej czy ośnieżonej drodze skutecznie zwiększa bezpieczeństwo.

Do seryjnego wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo zaliczymy ponadto zestaw 6 poduszek powietrznych – czołowych, bocznych i kurtynowych. Niestety, wysokie standardy wyposażenia, wykończenia i frajdy z jazdy odzwierciedlają się w wysokiej cenie. X3 jest drogie, nawet w porównaniu ze swoimi najbliższymi rywalami.

E83

W ślad za większym X5, nadwozie X3 udanie łączy cechy typowe dla pseudo-terenowych SUV-ów ze sportowymi akcentami charakterystycznymi dla produktów BMW. Wysoko ocenić należy wnętrze - z punktu widzenia kierowcy zachęca szlachetnym, czytelnym, dobrze rozplanowanym kokpitem, zaś z punktu widzenia wszystkich podróżnych wygodnymi siedzeniami oraz wystarczającą ilością przestrzeni. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ale montaż modeli sprzed liftingu bywał niestaranny.

Myślisz BMW, mówisz radość z jazdy - ten schemat sprawdza się także w przypadku bohatera naszego opisu. Za sprawą sztywnego zawieszenia i odpowiednio zestrojonego układu kierowniczego, X3 pokonuje zakręty jak przyklejone. Niestety, komfort resorowanie jest mocno ograniczony, a mimo zastosowania napędu na cztery koła nie polecamy wypraw w teren. Jeśli chodzi o silniki, te benzynowe okazują się dynamiczne (poza podstawowym motorem) i trwałe, ale zużywają gigantyczne ilości paliwa, z kolei jednostki wysokoprężne należycie łączą osiągi i spalanie, ale narażają właściciela na poważne awarie.

Wspomniane defekty diesli (problemy z turbosprężarką, "dwumasą", układem wtrysku czy filtrem cząstek stałych), usterki skrzyni rozdzielczej w napędzie xDrive oraz szybkie zużycie oryginalnego akumulatora to właściwie wszystko, co można zarzucić BMW X3 E83 - to bardzo niezawodne auto, co potwierdzają choćby statystyki bezawaryjności. Niestety, części do bawarskiego SUV-a sporo kosztują (często trzeba korzystać z oryginałów), a i sam zakup tego samochodu nie należy do tanich.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie wiem czemu X3 jest już prawie tak duże jak X5. Nie wiem, czemu jest tak wyjątkowo stonowane, jak na BMW. Przyjmuję jednak ten brak ekstrawagancji z dobrodziejstwem bardzo harmonijnego inwentarza.
Luzacjusz: X3 ciągle ma w sobie pierwiastek wątpliwego wdzięku Waltera Sobchaka, weterana z Wietnamu z filmu „Big Lebowski”. Może to chwila mojej słabości, może litości, ale, Bóg mi świadkiem, ten przeraźliwie nudny SUV wyładniał. Nie może być.

Silniki BMW X3

BMW X3 F25 - jaki silnik wybrać?

Spokojniejsi kierowcy zadowolą się 150-konnym dieslem. Nie powala swoimi możliwościami na drodze, ale jest całkiem elastyczny i niezbyt męczący. Znacznie więcej dynamiki oferuje za to wersja 190-konna. W przypadku X3 to dobry wybór. Jest dynamiczna, całkiem oszczędna i chętnie reaguje na ruchy prawej stopy nawet na autostradzie. Warianty 258KM i 313KM są już przeznaczone dla wielbicieli ostrzejszego temperamentu. A silniki benzynowe? Już podstawowy oferuje 184KM, chętnie wchodzi na obroty i może się spodobać. Diesel o podobnej mocy jest jednak zrywniejszy. Mocniejsze warianty oferują 245- i 306KM, ale znowu dają się pokonać podobnym jednostkom wysokoprężnym. Są jednak od nich sporo tańsze.

Silniki BMW X3 SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Jest z czego wybierać. Zarówno wśród diesli jak i motorów benzynowym można znaleźć wersje względnie spokojne, jak i z piekła rodem. Wybór zależy od zasobności portfela „na starcie” i ilości kilometrów „nabijanych” co roku na licznik. Najmniejszy motor benzynowy o pojemności 2.0l ma 150KM i nie jest nadzwyczaj zrywny – po prostu zwykły silnik dla niewymagających. Dobre osiągi za dobrą jak na BMW cenę gwarantuje 2.5l motor o mocy 192-218KM, szczególnie gdy już się rozkręci robi się ciekawie. Do tych bogatszych osób adresowany jest widlasty silnik 3-litrowy o mocy ponad 270KM. To sporo, co czuć już po wciśnięciu pedału „gazu”. Diesle należące do gatunku spokojnych mają 2.0l i od 148KM do 177KM w najmocniejszym wydaniu - i właśnie tym ostatnim warto się w razie czego zainteresować. Coś mocniejszego? 3-litrowy diesel zaczyna od nieco ponad 200KM a kończy na blisko 290 – na pewno znajdzie się coś odpowiedniego.

Publikacje o BMW X3

BMW X3 i X4 - jedno serce, jedna dusza, dwa oblicza

Dziś już nikogo nie dziwią zabiegi producentów, mające na celu obniżenie kosztów produkcji i unifikację wielu podzespołów. Niekiedy są to te same płyty podłogowe, te same silniki czy nawet wnętrza. Czasami zdarza się tak, że u jednego producenta dany model okupuje średnią półkę, u innego po zmianie wyglądu...

Czy warto kupić: używane BMW X3 E83 (od 2003 do 2010)

Pierwszy SUV marki BMW - model X5 - zadebiutował w 1999 roku. Cztery lata później do salonów trafił jego tańszy brat. Wyglądający bardzo podobnie i tylko nieznacznie mniejszy. Czy warto kupić używane BMW X3?

BMW X3 xDrive30d - koniec taryfy ulgowej
 
Nasz test

Ameryka to Ojczyzna SUVów i w BMW już dawno to przyznali, lokując produkcję modeli X5 i X6 w swoich zakładach za Oceanem. Tylko młodszy brat - model X3 zasiedział się w Europie - aż do nadejścia nowej generacji w 2010 roku. Wówczas produkcja X3 została przeniesiona do Południowej Karoliny, gdzie mały...

Czysta adrenalina w skórze SUV - BMW X3
 
Nasz test

Od czasu premiery pierwszej generacji BMW X3 mija osiem lat. Dzisiaj segment aut SUV Premium w rozmiarze "L" którego pionierem było właśnie X3, znacznie się rozrósł. Mercedes kusi kanciastym GLK, Audi modelem Q5, zaś Volvo atrakcyjnie stylizowanym XC60.

BMW X3 ugrzecznione

Zaprezentowane w 2003 r. BMW X3 w momencie debiutu wywołało niemałe kontrowersje. Nie chodziło wcale o to, że BMW, wieloletni producent luksusowych limuzyn coraz mocniej wchodzi w rynek SUV-ów wydając na świat kolejny po X5 samochód z tego segmentu. To stylistyka nadwozia nie dawała możliwości zachowania...

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW X3

BMW X3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW X3autoWcentrum - społeczność BMW X3

najwyższe oktanyAuta - BMW X3

BMW X3 50,79

BMW X3 58,09

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW X3

miekoz 30,12

pyraju 30,00

więcej kierowców

Katalog nowych aut

BMW X3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW X3
 

Najpopularniejsza wersja BMW X3

BMW X3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW X3
 

BMW X3 najczęściej porównywane z:

Volvo XC60
2.0 T5 DRIVE-E (245 KM)
Volkswagen Tiguan
2.0 TDI CR DPF (140 KM)
Dacia Duster
1.5 dCi (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Qashqai ACENTA Demonstracyjny Nissan Qashqai ACENTA
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 200 km. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 92 600 zł 74 900 zł
Zyskujesz: 17 700 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 75 900 zł
Zyskujesz: 12 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW X3

BMW X3
3.0 diesel 204 KM
178 km, 2004
38 000 PLN
BMW X3
2.0 diesel 184 KM
2013
226 011 PLN
BMW X3
2.0 diesel 130 KM
2008
68 900 PLN
BMW X3
3.0 benzyna 234 KM
115 000 km, 2006
49 900 PLN

Ocena auta BMW X3 SUV 3.0 d

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 4,36
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

BMW X3 SUV 3.0 d (204 KM)

Mimo kilku wad o których pisałem samochód bardzo mi odpowiada. Szczególnie jego wielkość uważam za optymalną. Trakcja jak to w BMW poza konkurencją. Ciągle daje bardzo dużą przyjemność z jazdy. Na razie nie widzę konkurencji.

dodał: tylkobmw
BMW X3 SUV 3.0 d (204 KM)

Nie da sie ocenic ´dobrze´ auta, w ktorym elementy przeniesienia napedu sa ´niszczone´ przez silnik

dodał: piotr_poznan
BMW X3 SUV 3.0 d (204 KM)

Za 280 tyś. jakość wykonania bardzo przeciętna;kiepskie materiały,właściwie brak schowków

dodał: dragon73@go2.pl
BMW X3 SUV 3.0 d (204 KM)

fajne autko rekreacyjne.terenowka to to nie jest ale coz...

dodał: Marek
BMW X3 SUV 3.0 d (204 KM)

bardzo dobry samochód z trochę za twardym zawieszeniem

dodał: marek automaniak

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW X3

BMW X3 F25 Facelifting (2014) BMW X3 - galeria redakcyjna BMW X3 2004 BMW X3 2007 BMW X3 3.0i - galeria redakcyjna BMW X3 2009 BMW X3 2010
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW X3

  • 1.
  • 4,75 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2004r.
    dodał: Mydlo1953, 03.04.2011

    Przejechałem około 30 tys. km. Spalanie wyższe niż pokazuje komputer "benzynowy" o około 3-4 litry, ale to normalne, bo w każdej instalacji gazowej jest te około 20 % więcej zużycia gazu niż benzyny; Na razie żadnych problemów. Oczywiście start automat benzyna, co jakiś czas przejazd benzynowy, ot chociażby dojazd po wyczerpaniu zbiornika (ja mam zbiornik w kole zapasowym na zewnątrz (- super)nie ogranicza w ogóle przestrzeni bagażowej, Tankuje średnio 55l - wejdzie do 58 l. Dużo jazdy po mieście, krótkie trasy, stąd w takich warunkach zasięg na gazie około 320 km. Teraz myślę kupić MLa z gazem BRC, jak zmieszczę się w takich samych wartościach, byłoby super, bo auto cięższe o 400 kg.

  • 2.
  • 5,00 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2007r.
    dodał: Krzysztof, 24.02.2014

    Bardzo dobrze spisuje się na gazie,przejechałem ponad 30.000km i nie odczuwam żadnej róznicy w jeździe.Założyłem STAGa Premium,bo tak mi doradzono w serwisie i jestem zadowolony.To już 4 Bmw montowane w tej firmie na przestrzeni 3 lat.I wszystkie sprawują się rewelacyjnie.

  • 3.
  • 3,50 BMW X3 2.0 i (150KM) 2005r.
    dodał: ja, 20.05.2009
  • 4.
  • 5,00 BMW X3 E83 3.0 i (231KM) 2009r.
    dodał: klient, 13.07.2013
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW X3

BMW X3

31 komentarzy

27 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Grzegorz_Nowak~Grzegorz_Nowak

Do ~xxx: Coś jest nie tak - od czerwca 2013 roku przejechałem 23 000 kilometrów i konkluzje dotyczące spalania:
1. Jazda ekonomiczna w trybie eko - 6,7-7,2 litra
2. Jazda normalna - 7,0-7,5 litra
3. Ciężka noga - 8,0-10,0 litrów
Samochód ma automatyczną skrzynię biegów

~xxx~xxx

Wszyscy tu piszą ze spalanie od 7 do 9 l. Niedawno odebrałem z salonu nigdny nie kopcilo mi mniej niz 10,8 l zaznacze ze przy staranich jazdy emeryckiej. Silnik 2.0d. Coś nie tak czy co ?

~Skott~Skott

Wie ktoś z Was co ile km wymienia się olej w automatycznej skrzyni biegów w BMW X3 2l Diesel rocznik 2012? Proszę o szybką odpowiedź.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 451
Przejechany dystans
18 942 772 km
Zatankowanego paliwa
464 459 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 638
Wydanych pieniędzy
1 104 034 zł
Średnie wydatki na auto
1 335 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 767
Wydanych pieniędzy
1 586 031 zł
Średnie wydatki na auto
1 918 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (827)

Testy zderzeniowe BMW X3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW X3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW X3 2.0 Diesel
2011

BMW X3
BMW X3

BMW X3
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW X3 SUV 3.0 d

Na podstawie 9 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Barciu, dodano: 14.11.2010 10:30

Nie wiem jak tam reszta ale umnie w miare niskie spalanie. na trasie na autostradzie zszedłem do 5,6 litra ale delikatne zmiany i płynne. na jednym baku robie do 900 km

pełny raport BMW SUV 2.0d

autor: dyloo, dodano: 11.03.2007 17:08

Na taką furę ważącą blisko tonę osiemset to zużycie paliwa bardzo zadowalające. Przeglądy co 30 tys. i to w cenie japończyków dają dużą oszczędność w wydatkach.

pełny raport BMW SUV 2.0d

autor: koksy, dodano: 28.10.2010 01:22

Autko trochę wazy no ta pojemnosc oraz napęd stały na cztery koła także automat nie pomaga zmniejszyć spalania, ale frajda jazdy niesamowita.

pełny raport BMW SUV 3.0 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW X3 SUV 3.0 d

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW X3 SUV 3.0 d

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne BMW X3 E83 SUV 3.0 d 204KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW X3, oglądali także