Szukaj

Informacje o Dacia Sandero I

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Model uzupełnił nową ofertę Dacii, zajmując miejsce obok nieco większego Logana, z którym jest spokrewniony konstrukcyjnie. Sandero powstał we współpracy Dacii z Renault (czyli właścicielem rumuńskiej marki). Auto debiutowało nawet jako Renault Sandero i pod tą nazwą sprzedawane jest do dziś w krajach Ameryki Południowej, a także m.in. w krajach Europy Wschodniej. Model został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Nissan B platform. Oferowany był również w uterenowionej wersji Sandero Stepway.
czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz

Dacia Sandero I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dacia Sandero I

Liczba ocen: 81
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Woronowski
Dacia Sandero I
Stepway 1.5 dCi 88KM 65kW
Samochód o interesującym wyglądzie, mało awaryjny, oszczędny przez co tani w eksploatacji. To już drugi mój samochód tej marki. Pierwszy użytkowałem przez 5 lat -przejechałem 165 tys km z dwoma wymianami, oprócz normalnych eksploatacyjnych t.j. prawa końcówka drążka i tuleje gumowe na drążku stabilizującym. Była tt Sandero Stepway z1.5 dCi z 2009 z silnikiem o mocy 68 kM. Autem tym miałem poważny wypadek w 2015 roku -wpadłem w poślizg na l€ku na suchym żwirze niedaleko żwirowni, który skończył się dachowaniem z 3 metrowej skarpy na łąkę. Z tej kolizji wyszedłem prawie bez szwanku, jedynie ze złamanym mostkiem od szarpnięcia w pasach. Policjanci z patrolu byli zaskoczeni, że o własnych siłach wyszedłem przez rozbite okno i stwierdzili ,że to przez podwyższoną kabinę i relingi dachowe. To było powodem ,że zakupiłem używane drugie takie auto o mocy silnika 88 kM, którym zrobiłem 65 tys km , a wymieniłem prawy stabilizator , tuleja gumowe drążka stabilizującego i grubszy przewód klimatyzacji, który pękł się tuż za sprężarką. Łączny przebieg tego auta-170 tys km.
4,6
~Seba899
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Bardzo dobre auto, miłe zaskoczenie. Wcześniej użytkowałem głównie auta marki VW (golf, polo). Za sugestią mojego mechanika przyszedł czas odejść od marki VW bo z generacji na generację coraz gorsze. Wybór padł na Dacię Sandero. Powiem tak auto naprawdę warte swojej ceny i jak na razie mniejsza awaryjność jak VW, koszty przeglądów o 50% tańsze, komfort jazdy jak dla mnie lepszy, kręgosłup nie boli. Bardzo niskie spalanie w jeździe miejskiej, odcinki po 3 kilometry, spalanie do 5.0 litra na 100km.
4,9
~DS
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Bardzo udany samochód idealny na polskie warunki. Solidne zawieszenie wprost jakby stworzone na polskie najczęściej mało równe drogi. Silnik 75 KM zupełnie wystarczający do spokojnej jazdy. Wiadomo, że samochody tej klasy nie są samochodami do dalekich podróży ale nawet przy silniku 1.4 75 KM bardzo dobrze sprawdza się w trasie. Bezproblemowo, bez młodzieńczych szarży wszędzie i bezpiecznie dojedzie niezależnie od dystansu do pokonania. Bardzo dużo miejsca w środku. Nieoczekiwanie dużo jak na w sumie przecież mały samochód. Przyjemna deska rozdzielcza, wszystkie niezbędne przełączniki są w zasięgu ręki. Rzecz jasna nie należy oczekiwać w samochodzie tej klasy ( w tym i konkurencyjnych marek ) bajerów typu. podgrzewane fotele, ESP czy składana na płasko tylna kanapa. Nie ten segment i nie te pieniądze. Bardzo bezpieczne zachowanie na drodze i ładna karoseria... Wysokie zawieszenie co w polskich warunkach jest niewątpliwą zaletą. Można wjechać pod każdy krawężnik. Zdecydowanie: FAJNY SAMOCHÓD
Średnie spalanie dla Dacia Sandero I
5,8 – 8,0
l/100 km
4,5 – 5,8
l/100 km
7,3 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Auto kupione z przebiegiem 47tys i instalacją sekwencyjną. W lecie gaz włącza się po przejechaniu ok 3km. Przy moim stylu jazdy nie zauważam istotnych różnic pomiędzy cyklem mieszanym a trasą - na jednym tankowaniu butli, ok 22-23l przejadę 300km, co daje 7.5l/100. Nie wiem jak inne modele, ale mój 75Mpi ma skrzynię zestopniowaną typowo dla auta miejskiego. Piątka przy ok 80-90km/h, powyżej 100-10 robi się głośno. Polubiłem to auto za prostotę i niezawodność. Wnętrze nie jest szczytem estetyki, ale oferuje sporo miejsca, jest wygodne. Nic nie skrzypi. Bardzo fajna pozycja kierowcy: wyraźnie wyżej niż w większości aut, ale e tak wysoko jak w SUVach czy terenówkach. Tanie części i serwis nieautoryzowany - tu ujawnia się zaleta aut nieskomplikowanych bez nadmiaru elektroniki.
8,2
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
W jeździe miejskiej w korkach poruszam się najczęściej i pali zbiornik 44L/na 470-500km. Wyłącznie na trasie, jeżdżąc, ani jak dziadek, ani jak wariat, pali 44L/na 600-670km. Ogólnie jest ekonomicznie, ale nie tak super hiper extra jak chwalą w innych raportach... dodam, że sprawdzone na przebiegu 47000-110000 na przyzwoitej nowej instalacji BRC
7,8
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.2 16v LPG 75KM 55kW
Zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie. Samochód bardzo wrażliwy na ciężar nogi przylegającej do dźwigni przyśpieszenia. Wynik 7,14 l/100 km uzyskany na trasie z okolic Lublina do Wrocławia (styl jazdy bardzo ekonomiczny, z załadowanym bagażnikiem i rodziną na pokładzie). Wynik 7,99 l/100 km dotyczy codziennej jazdy do pracy z kompletem pasażerów na dystansie 60 km w jedną stronę.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km. i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Wrocławiu - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym się...
5,0
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km., i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Warszawie - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym sie...
5,0
Dacia Sandero I
Stepway 1.6 84KM 62kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Instalacja Zavoli Winner, świeżo założona, ale w związku z wakacjami już zdążyłem przejechać blisko 5 tys.km. Moje spostrzeżenia do chwili obecnej. Przełączanie na gaz bez problemu, nawet jak silnik był po dłuższym postoju. Spalanie LPG do 10% więcej tego co na Pb, czyli wynik bardzo satysfakcjonujący. Do tego przyspieszanie, wkręcanie na wyższe obroty nie skutkuje powrotem...
Dacia Sandero I