Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Dacia Sandero

Model należący do segmentu B produkowany od 2008 roku. Debiut Sandero, tyle że pod szyldem Renault przypadł na koniec 2007 roku – pod nazwą Renault Sandero auto miało swoją premierę w Brazylii (w większości krajów Ameryki Południowej model oferowany jest jako Renault Sandero; Dacia jest tam nieznaną marką). Zbudowano je na zmodyfikowanej płycie podłogowej Nissan B (powstał na nim również Logan, Renault Modus i Nissan Micra). Dostępny również w uterenowionej wersji Sandero Stepway. Od 2012 roku dostępna jest druga generacja modelu. Sandero w większości bazuje na podzespołach Dacii Logan.

Generacje Dacia Sandero

  • Wybierz generację: Dacia Sandero II (2012 - teraz)
    Dacia Sandero II
    Dacia Sandero II Hatchback 5d TCe  90KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Dacia Sandero II Hatchback 5d TCe  90KM - galeria redakcyjna - lewy bok Dacia Sandero II Hatchback 5d TCe  90KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Dacia Sandero II Hatchback 5d TCe  90KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Dacia Sandero II Hatchback 5d TCe  90KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa Dacia Sandero II Hatchback 5d TCe  90KM - galeria redakcyjna - prędkościomierz

    Dacia Sandero II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu wprowadzona na rynek w 2012 roku. Model nadal bazuje na rozwiązaniach zastosowanych w Dacii Logan. Zbudowano go na tej samej płycie podłogowej, zmodyfikowanej jedynie w stosunku do tej użytej u poprzednika...

    więcej o Dacia Sandero II

  • Wybierz generację: Dacia Sandero I (2008 - 2012)
    Dacia Sandero I

    Dacia Sandero I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Model uzupełnił nową ofertę Dacii, zajmując miejsce obok nieco większego Logana, z którym jest spokrewniony konstrukcyjnie. Sandero powstał we współpracy Dacii z Renault (czyli właścicielem rumuńskiej...

    więcej o Dacia Sandero I

Sandero II

Rysując nadwozie drugiej odsłony Sandero, rumuńscy projektanci wykonali kawał dobrej roboty. Bo choć sięgnęli po bryłę klasycznego hatchbacka, całość ozdobili kilkoma interesującymi detalami. Dzięki wyrazistemu pasowi przedniemu, mocno zaakcentowanym przetłoczeniom bocznym i eleganckiemu tyłowi, auto może się podobać. Co więcej, na miłośników modnych crossoverów czeka wersja Stepway, wyróżniająca się plastikowymi nakładkami, relingami dachowymi i podwyższonym prześwitem.

Równie atrakcyjnie, jak nadwozie, nie prezentuje się niestety wnętrze, a złe wrażenie pogłębiają przeciętnej jakości plastiki. Z drugiej jednak strony, stylistykę kokpitu trudno nazwać odpychającą, zaś niezły montaż pozwala mniemać, że głośne skrzypienia i trzaski będą długo obce właścicielom Sandero. Z miejsca kierowcy Dacię pochwalić trzeba też za przejrzyste wskaźniki, łatwą obsługę pokładowych przełączników oraz dobrą widoczność.

Przestrzeni jest w kabinie rumuńskiego modelu tyle, ile w samochodzie klasy B być powinno - z przodu miejsca jest więc pod dostatkiem, zaś z tyłu wygodnie będzie raczej niezbyt rosłym osobom. Tylne miejsca siedzące okazują się za to lepiej wyprofilowane od zbyt miękkich i za słabo podpierających ciało foteli przednich. Pod klapą bagażnika Dacia Sandero II kryje natomiast jeden z największych kufrów w klasie, który zachęca do pakowania bagaży regularnymi kształtami, ale odpycha wysokim progiem załadunku.

Nawet jeśli nie zdecydujemy się na "uterenowioną" odmianę Stepway, wybierając hatchbacka Dacii możemy liczyć na komfortową jazdę po naszych dziurawych drogach. Co prawda, zawieszenie generuje niekiedy nieprzyjemne dla ucha stuki, ale pod względem skuteczności amortyzacji zasługuje na bardzo wysoką ocenę. Nastawy układu jezdnego, jak i kierowniczego, nie prowokują jednak do szybkiej jazdy - przechyły nadwozia i nieprecyzyjne przenoszenie ruchów kierownicy na koła to norma.

Choć znacznie bardziej dopracowana od poprzednika, Dacia Sandero II. generacji nadal pozostaje jednym ze zdecydowanie najtańszych pojazdów na rynku nowych aut. Co istotne, atrakcyjnymi cenami przyciągają do siebie nie tylko bazowe odmiany, ale i te wyposażone w takie dodatki jak elektrycznie regulowane szyby i lusterka, klimatyzację czy zestaw multimediów. Mimo niskich kosztów, samochód zapewnia pasażerom należyty poziom bezpieczeństwa.

Sandero I

Podczas gdy bliźniaczy Logan zebrał po premierze całą masę niepochlebnych opinii na temat stylistyki, w ocenach Sandero I nie brakowało pozytywnych komentarzy. Bo choć już na pierwszy rzut oka hatchback Dacii informuje, że nie został wystylizowany przez designerów światowej klasy, ma zgrabną sylwetkę i kilka ciekawych detali - na czele z wyraźnym przetłoczeniem drzwi bocznych. Zaskakująco dobrze prezentuje się zwłaszcza odmiana Stepway uatrakcyjniona "terenowymi" akcentami w postaci plastikowych nakładek nadwozia.

Choć po samochodach miejskich z zasady nie należy spodziewać się porządnych materiałów wykończeniowych, te zastosowane w Sandero i tak rozczarowują - plastiki pochodzą z najniższej możliwej półki, są twarde w dotyku, a na dodatek generują niemiły zapach. Miejsce pracy kierowcy zostało nieźle dopracowane pod względem ergonomii, jednak niektóre detale mogłyby być bardziej przemyślane. Zastrzeżeń nie można mieć za to do czytelności wskaźników.

Kierowca Dacii Sandero siedzi wysoko, co w połączeniu z dużą powierzchnią szyb daje mu znakomitą widoczność na zewnątrz. Znakomita nie jest niestety wygoda siedzeń - fotele są przesadnie miękkie, co dokucza podczas dłuższych podróży, i mają zbyt słabe podparcie boczne, przez co nie sprawdzają się na ciasnych zakrętach. Jeśli chodzi o przestronność kabiny pasażerskiej, na szerokość miejsca jest mnóstwo, zaś na długość i wysokość - wystarczająco, biorąc pod uwagę klasę pojazdu. Rodzinom spodobać powinien się bagażnik, który jest nie tylko bardzo pojemny, ale również ustawny.

Pomimo prostej konstrukcji, zawieszenie okazuje się mocnym punktem rumuńskiego modelu. Co prawda, na szybko pokonywanych zakrętach można mieć do niego pewne uwagi, ale raz, że nie są to poważne zastrzeżenia, a dwa, że w zamian dostajemy komfort resorowania, który doskonale sprawdza się na polskich drogach. Miękko zestrojony układ jezdny znakomicie pochłania nierówności, a przy tym nie wydaje niepokojących dźwięków. Gorzej zaprojektowano niestety układ kierowniczy - jego nieprecyzyjne zestrojenie zmusza do unikania szybszych manewrów.

Podobnie jak miało to miejsce na rynku nowych aut, na rynku wtórnym Dacia Sandero I. generacji przyciąga do siebie przede wszystkim ceną. Ku uciesze nabywców, niskie koszty nie kończą się na samym zakupie, bo i eksploatacja nie powinna nadwyrężyć domowego budżetu. A to dlatego, że po pierwsze, auto jest ściśle spokrewnione z Loganem i modelami Renault, po drugie, jego konstrukcja jest prosta jak budowa cepa, wreszcie po trzecie, trwałość podzespołów stoi na naprawdę przyzwoitym poziomie. Rdzewiejący układ wydechowy, wycieki oleju, defekty wyposażenia wnętrza czy “świerszcze” pojawiające się w wykończeniu kabiny z pewnością nie są usterkami dyskwalifikującymi auto.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.
Luzacjusz: Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

Silniki Dacia Sandero

Dacia Sandero II - jaki silnik wybrać?

Najmniejszy diesel 1.5l dCi 75KM i benzynowy 1.2l 75KM nie gwarantują żadnych emocji. Są tak naprawdę furtką do tego, by wyjechać autem z salonu. Szczególnie 1.2l jest leniwy i wymaga wysokich obrotów do jazdy. Jednak problemy z dynamiką w pewnym stopniu likwiduje 1.5l dCi 90KM oraz doładowany 1.2l 90KM. Ten drugi ma co prawda tragiczny dźwięk za sprawą 3 cylindrów, ale za to nadaje autu wystarczające osiągi do codziennej eksploatacji. Diesel jest droższy, jeździ podobnie, ale za to mniej pali, więc spodoba się osobom często podróżującym.

Publikacje o Dacia Sandero

Dacia Sandero Stepway - kiedy dorosnę, będę Dusterem
 
Nasz test Dacia Sandero Stepway Lauréate 1.5 dCi

W ofercie Dacii znajdziemy modele, które sprawdzą się na każdej drodze. Najlepiej znanym jest Duster. Kto nie potrzebuje napędu na cztery koła, powinien rzucić okiem na Sandero w wersji Stepway.

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Dacia Sandero - chłodna kalkulacja
 
Nasz test Dacia Sandero TCe 90 Laureate

Świat pełen jest mniej zamożnych kierowców, dla których zapach nowości w aucie jest wart więcej, niż ekstra wyposażenie lub prestiż marki. Wydawać by się mogło, że w tym przypadku niska cena jest kluczem do sukcesu, ale przykład Taty zdaje się temu przeczyć. Czym więc Dacia Sandero zjednała sobie tylu...

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Czy warto kupić: używana Dacia Sandero (od 2008 do 2012)

Sandero uzupełniło ofertę Dacii w 2008 roku. Pięciodrzwiowy hatchback został dobrze przyjęty na wielu rynkach - również polskim. Teraz wiemy, że Sandero wyróżnia się ponadprzeciętną trwałością. Używany egzemplarz można kupić za niecałe 20 tysięcy złotych. Czy warto?

Przeczytaj pozostałe artykuły o Dacia Sandero

Dacia Sandero na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Dacia SanderoautoWcentrum - społeczność Dacia Sandero

najwyższe oktanyAuta - Dacia Sandero

Dacia Sandero Stepway 62,60

Dacia Sandero Stepway 63,35

Dacia Sandero STEPWAY 58,88

Dacia Sandero Stepek lub Sandrunia 43,61

Dacia Sandero 31,20

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Dacia Sandero

Chosek 30,14

imakowiec 30,19

jak_rydz 30,09

limo_90 30,08

Krzycho_K 87,90

Ammianus 30,18

Kondite 30,44

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Dacia Sandero

Dacia Sandero Stapway
Dacia Sandero Stapway Kupując samochód zadawałem sobie pytanie-co kupić,czy wypasionego używanego p...
chlapacze do autka
chlapacze do autka Zamówiłem w serwisie chlapacze.Zobaczymy jak autko będzie prezentować się z tym ...
NIEWYPAŁ
NIEWYPAŁ Dzisiaj kazano mi przyjechać na zamontowanie chlapaczy do autka. Pojechałem: Sie...
Paliwko do autka
Paliwko do autka witam wszystkich. Mam pytanko.Kupiłem w marcu nowe autko na ON czy lać do nieg...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Dacia Sandero

od 29 900 zł do 52 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (75 - 90 KM): 1.2 16V, 1.2 16V LPG, TCe

 

Diesel (75 - 90 KM): 1.5 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Dacia Sandero
 

Najpopularniejsza wersja Dacia Sandero

Dacia Sandero 1.2 16V 75KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Cena katalogowa

29 900

Zobacz ofertę Dacia Sandero 1.2 16V 75KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Dacia Sandero najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.4 (90 KM)
Opel Corsa
1.2 Twinport ECOTEC (85 KM)
Seat Ibiza
1.4 TSI ACT (140 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Dacia Sandero

Dacia Sandero
1.5 diesel 68 KM
126 000 km, 2010
17 000 PLN
Dacia Sandero
1.1 benzyna 75 KM
2012
22 500 PLN
Dacia Sandero
1.5 diesel 86 KM
23 420 km, 2010
9 000 PLN
Dacia Sandero
1.2 benzyna 75 KM
12 000 km, 2011
24 900 PLN

Ocena auta Dacia Sandero

  • Średnia ocena
    na podstawie 67 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Dacia Sandero Hatchback 5d 1.4 MPI (75 KM)

Ogólnie bardzo udane auto w najtańszym segmencie. W sam raz dla młodej rodziny z dzieckiem i psem do poruszania się po mieście (bardzo dobra jak na tej wielkości samochód zwrotność, wysokie zawieszenie) i do wypadów za miasto.

dodał: neuris
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Dacia Sandero

Dacia Sandero II Black Touch (2014) Dacia Sandero Dacia Sandero II Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero II Stepway 1.5 dCi 90KM - galeria redakcyjna Dacia Sandero II Stepway Dacia Sandero II TCe 90KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Dacia

Opinie o instalacji LPG

Dacia Sandero

  • 1.
  • 5,00 Dacia Sandero I 1.6 MPI (87KM) 2010r.
    dodał: NORBERT, 03.03.2014

    Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km. i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Wrocławiu - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym się nie różni od jazdy na etylinie , a jęst o niebo taniej. Instalację zakładałem we Wrocławiu f-ma Eko-Alma naprawdę super firma, godna polecenia. Nie powierzyłbym auta jakimś pseudo fachowcom w garażu,albo blaszaku.Tu widać,że firma z dobytkiem ,b. profesjonalni i doświadczeni fachowcy, także miła i super obsługa servisowa. Serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników Dacji-Sandero, zwłaszcza z instalacją LPG (z którą nie mam żadnych problemów).

  • 2.
  • 5,00 Dacia Sandero 1.6 MPI (87KM) 2010r.
    dodał: Dracco, 04.01.2012

    Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km., i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Warszawie - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym sie nie różni od jazdy na etylinie , ajęst o niebo taniej. Insta;lację zakładałem w W-wie f-ma "Auto-Dino" naprawdę super firma godna polecenia , b. profesjonalni i doświadczeni fachowcy, także miła i super obsługa servisowa.Serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników Dacji-Sandero, zwłaszcza z instalacją LPG (z którą nie mam żadnych problemów).

  • 3.
  • 5,00 Dacia Sandero I 1.6 (84KM) 2012r.
    dodał: roman, 10.07.2013

    auto kupiłem w salonie gdzie polecono założenie instalacji w tym warsztacie i jestem bardzo zadowolony .auto po przejechaniu 15tyś.km sprawuje się znakomicie .polecam.

  • 4.
  • 5,00 Dacia Sandero 1.6 MPI (84KM) 2011r.
    dodał: Chosek, 06.05.2012

    Instalacja sprawuje się dobrze,niezauważalna wręcz różnica pomiędzy jazdą na benzynie a gazie,zużycie gazu w mieście 9 l.

  • 5.
  • 4,50 Dacia Sandero I 1.6 MPI (87KM) 2010r.
    dodał: DAREK, 12.08.2013

    wszystko ok bardzo polecam ceny chyba najlepsze w Lublinie

  • 6.
  • 4,50 Dacia Sandero 1.6 MPI (87KM) 2009r.
    dodał: maciej nova 13 super, 12.02.2010

    no spala o 3 g mniej co2 i o1,3l mniej spala

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Dacia Sandero

Dacia Sandero

9 komentarzy

9 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mmaa22~mmaa22

Do Dracco: Kolega kupił z najbardziej nie oszczęnym silnikiem

~gjgjktgfhfj~gjgjktgfhfj

Nową Dacią Sandero przejechałem ponad 35 000 km , sprawuje się rewelacyjnie .

~benny86~benny86

Panowie, a gdzie silnik benzynowy 1.2 16v?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Dacia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
4 225
Przejechany dystans
1 851 790 km
Zatankowanego paliwa
137 665 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
146
Wydanych pieniędzy
40 347 zł
Średnie wydatki na auto
357 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
550
Wydanych pieniędzy
204 308 zł
Średnie wydatki na auto
1 808 zł
Zobacz dzienniki kosztów Dacia (113)

Testy zderzeniowe Dacia Sandero

Najnowsze testy zderzeniowe Dacia Sandero przeprowadzone przez Euro NCAP.

Dacia Sandero 1.2 base, LHD
2013

Dacia Sandero
Dacia Sandero 1.5 dCi

Dacia Sandero
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Dacia

Zużycie paliwa Dacia Sandero

Na podstawie 107 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: nowy w mieÂście, dodano: 24.02.2010 14:00

Ładnie pali na trasie, w mieście więcej. Plus klima zjada 0,5 l/100 km. Raport z jazdy w porze jesienno-zimowej bez klimy. W zasadzie odjąłem 0,5 l od faktycznych wyników z klimą. W końcu nie każdy ją ma.

pełny raport Dacia Hatchback 5d 1.5 dCi eco2

autor: BOGUSŁAW_50, dodano: 06.07.2011 10:47

Niestety samochód nie należy do zbyt oszczędnych. Silnik jest jednostką ośmiozaworową. Po wygaśnięciu trzyletniej gwarancji trzeba będzie pomyśleć o LPG. W jeździe mieszanej zużycie paliwa wynosi: po przejechaniu 606 km - 7,7 litra/100 km po przejechaniu 600 km - 7,8 litra/100 km po przejechaniu 597 km - 7,4 litra/100 km po przejechaniu 591 km - 8,0 litra/100 km Poniżej wpisane minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie nie jest prawdą, gdyż tego nie sprawdzałem, ale ten program wymagała podania danych.

pełny raport Dacia Hatchback 5d 1.6 MPI

autor: czarny, dodano: 01.05.2011 17:53

przy obecnych cenach paliw polecam, po mieście okolice 5l/100km, na trasie komputer pokazuje 3,8-4 l/100km

pełny raport Dacia Hatchback 5d 1.5 dCi eco2
Dodaj typowy słaby punkt

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Dacia Sandero

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Dacia Sandero

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Dacia Sandero
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Dacia Sandero, oglądali także