Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Dacia Sandero

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 2008 roku. Debiut Sandero, tyle że pod szyldem Renault przypadł na koniec 2007 roku – pod nazwą Renault Sandero auto miało swoją premierę w Brazylii (w większości krajów Ameryki Południowej model oferowany jest jako Renault Sandero; Dacia jest tam nieznaną marką). Zbudowano je na zmodyfikowanej płycie podłogowej Nissan B (powstał na nim również Logan, Renault Modus i Nissan Micra). Dostępny również w uterenowionej wersji Sandero Stepway. Od 2012 roku dostępna jest druga generacja modelu. Sandero w większości bazuje na podzespołach Dacii Logan.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.
Luzacjusz: Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

Sandero II

Rysując nadwozie drugiej odsłony Sandero, rumuńscy projektanci wykonali kawał dobrej roboty. Bo choć sięgnęli po bryłę klasycznego hatchbacka, całość ozdobili kilkoma interesującymi detalami. Dzięki wyrazistemu pasowi przedniemu, mocno zaakcentowanym przetłoczeniom bocznym i eleganckiemu tyłowi, auto może się podobać. Co więcej, na miłośników modnych crossoverów czeka wersja Stepway, wyróżniająca się plastikowymi nakładkami, relingami dachowymi i podwyższonym prześwitem.

Równie atrakcyjnie, jak nadwozie, nie prezentuje się niestety wnętrze, a złe wrażenie pogłębiają przeciętnej jakości plastiki. Z drugiej jednak strony, stylistykę kokpitu trudno nazwać odpychającą, zaś niezły montaż pozwala mniemać, że głośne skrzypienia i trzaski będą długo obce właścicielom Sandero. Z miejsca kierowcy Dacię pochwalić trzeba też za przejrzyste wskaźniki, łatwą obsługę pokładowych przełączników oraz dobrą widoczność.

Przestrzeni jest w kabinie rumuńskiego modelu tyle, ile w samochodzie klasy B być powinno - z przodu miejsca jest więc pod dostatkiem, zaś z tyłu wygodnie będzie raczej niezbyt rosłym osobom. Tylne miejsca siedzące okazują się za to lepiej wyprofilowane od zbyt miękkich i za słabo podpierających ciało foteli przednich. Pod klapą bagażnika Dacia Sandero II kryje natomiast jeden z największych kufrów w klasie, który zachęca do pakowania bagaży regularnymi kształtami, ale odpycha wysokim progiem załadunku.

Nawet jeśli nie zdecydujemy się na "uterenowioną" odmianę Stepway, wybierając hatchbacka Dacii możemy liczyć na komfortową jazdę po naszych dziurawych drogach. Co prawda, zawieszenie generuje niekiedy nieprzyjemne dla ucha stuki, ale pod względem skuteczności amortyzacji zasługuje na bardzo wysoką ocenę. Nastawy układu jezdnego, jak i kierowniczego, nie prowokują jednak do szybkiej jazdy - przechyły nadwozia i nieprecyzyjne przenoszenie ruchów kierownicy na koła to norma.

Choć znacznie bardziej dopracowana od poprzednika, Dacia Sandero II. generacji nadal pozostaje jednym ze zdecydowanie najtańszych pojazdów na rynku nowych aut. Co istotne, atrakcyjnymi cenami przyciągają do siebie nie tylko bazowe odmiany, ale i te wyposażone w takie dodatki jak elektrycznie regulowane szyby i lusterka, klimatyzację czy zestaw multimediów. Mimo niskich kosztów, samochód zapewnia pasażerom należyty poziom bezpieczeństwa.

Sandero I

Podczas gdy bliźniaczy Logan zebrał po premierze całą masę niepochlebnych opinii na temat stylistyki, w ocenach Sandero I nie brakowało pozytywnych komentarzy. Bo choć już na pierwszy rzut oka hatchback Dacii informuje, że nie został wystylizowany przez designerów światowej klasy, ma zgrabną sylwetkę i kilka ciekawych detali - na czele z wyraźnym przetłoczeniem drzwi bocznych. Zaskakująco dobrze prezentuje się zwłaszcza odmiana Stepway uatrakcyjniona "terenowymi" akcentami w postaci plastikowych nakładek nadwozia.

Choć po samochodach miejskich z zasady nie należy spodziewać się porządnych materiałów wykończeniowych, te zastosowane w Sandero i tak rozczarowują - plastiki pochodzą z najniższej możliwej półki, są twarde w dotyku, a na dodatek generują niemiły zapach. Miejsce pracy kierowcy zostało nieźle dopracowane pod względem ergonomii, jednak niektóre detale mogłyby być bardziej przemyślane. Zastrzeżeń nie można mieć za to do czytelności wskaźników.

Kierowca Dacii Sandero siedzi wysoko, co w połączeniu z dużą powierzchnią szyb daje mu znakomitą widoczność na zewnątrz. Znakomita nie jest niestety wygoda siedzeń - fotele są przesadnie miękkie, co dokucza podczas dłuższych podróży, i mają zbyt słabe podparcie boczne, przez co nie sprawdzają się na ciasnych zakrętach. Jeśli chodzi o przestronność kabiny pasażerskiej, na szerokość miejsca jest mnóstwo, zaś na długość i wysokość - wystarczająco, biorąc pod uwagę klasę pojazdu. Rodzinom spodobać powinien się bagażnik, który jest nie tylko bardzo pojemny, ale również ustawny.

Pomimo prostej konstrukcji, zawieszenie okazuje się mocnym punktem rumuńskiego modelu. Co prawda, na szybko pokonywanych zakrętach można mieć do niego pewne uwagi, ale raz, że nie są to poważne zastrzeżenia, a dwa, że w zamian dostajemy komfort resorowania, który doskonale sprawdza się na polskich drogach. Miękko zestrojony układ jezdny znakomicie pochłania nierówności, a przy tym nie wydaje niepokojących dźwięków. Gorzej zaprojektowano niestety układ kierowniczy - jego nieprecyzyjne zestrojenie zmusza do unikania szybszych manewrów.

Podobnie jak miało to miejsce na rynku nowych aut, na rynku wtórnym Dacia Sandero I. generacji przyciąga do siebie przede wszystkim ceną. Ku uciesze nabywców, niskie koszty nie kończą się na samym zakupie, bo i eksploatacja nie powinna nadwyrężyć domowego budżetu. A to dlatego, że po pierwsze, auto jest ściśle spokrewnione z Loganem i modelami Renault, po drugie, jego konstrukcja jest prosta jak budowa cepa, wreszcie po trzecie, trwałość podzespołów stoi na naprawdę przyzwoitym poziomie. Rdzewiejący układ wydechowy, wycieki oleju, defekty wyposażenia wnętrza czy “świerszcze” pojawiające się w wykończeniu kabiny z pewnością nie są usterkami dyskwalifikującymi auto.

Dane techniczne Dacia Sandero

Silniki

Moc silników 68-105 KM

Poj. silników 898-1 598 cm3

Prędkość maks. 156-181 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,1-15,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Dacia Sandero

Średnia ocena modelu

na podstawie 81 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Dacia Sandero

Dużo tanich plastików, zaczęły trzeszczeć po zimie (cena czyni cuda;) Ale w poprzednich autach tez trzeszczało, w colt najbardziej. Jak ... więcejdla mnie wygodne siedzenia, szkoda ze nie ma lepszego trzymania bocznego ukryj
dodano 11.04.2014 przez
Ogólnie bardzo udane auto w najtańszym segmencie. W sam raz dla młodej rodziny z dzieckiem i psem do poruszania się ... więcejpo mieście (bardzo dobra jak na tej wielkości samochód zwrotność, wysokie zawieszenie) i do wypadów za miasto. ukryj
dodano 27.08.2008 przez
Ocenę zacznę od bryły auta - elegancki hatchback, z lekko muskularną budową. Wysoki prześwit. W środku mamy dużo miejsca dla kierowcy ... więceji pasażerów, bagażnik jak na auto tego typu też jest duży. Jak to wóz z niższego segmentu cenowego - nie powala bogatym wyposażeniem, czy złotymi okuciami. Jednak wersja Laureate ma wszystko co człowiekowi potrzebne do szczęścia - elektryczne szyby, komputer pokładowy, klimatyzację oraz ABS. ukryj
dodano 06.01.2011 przez
Kupiłem nowy samochód w salonie, bo nie mam pieniędzy. Jestem zbyt biedny, by wierzyć w okazje. Sparzyłem się kilka razy ... więceji straciłem nadzieję by mając 30tyś kupić dobry samochód. Sandero jest drugą Dacią. Pierwsze auto, okazało się najlepszą inwestycją. Postanowiłem powtórzyć ten krok. Nie jestem wymagający, chociaż może czasem zbyt krytyczny. Samochód ma przede wszystkim jeździć i być tani zarówno w eksploatacji, jak i w całokształcie utrzymania. Decydując się na zakup Dacii trzeba liczyć się z jej ogromnym spadkiem wartości, ale chyba nie trzeba kończyć studiów by o tym wiedzieć. Decydując się na Sandero, otrzymujemy ciekawie wyglądający samochód z zewnątrz i podstawowo wyposażony wewnątrz. Zaskoczy nas z pewnością pozytywnie w jeździe miejskiej, rozczaruje dynamiką na wakacyjnych wyprawach. Jak zmieni się swoje przyzwyczajenia, nauczy słuchać potrzeb silnika i będzie częściej zerkać na obrotomierz, odetchnie się z ulgą przy dystrybutorze. Czytałem z uśmiechem komentarz, że gdyby to auto miało znaczek VW byłoby zupełną porażką i hańbą niemieckich marek, ale rumuńskie logo dodaje animuszu w chwaleniu się rodowodem. Coś w tym jest. Proste, tanie jednocześnie trwałe w zasięgu portfela. ukryj
dodano 10.09.2011 przez
Zobacz oceny Dacia Sandero Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Dacia Sandero

Pb
5,23 - 8,73
Na podstawie 59 raportów spalania
ON
3,93 - 7,00
Na podstawie 37 raportów spalania
LPG
5,27 - 9,97
Na podstawie 18 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Dacia Sandero

Niestety samochód nie należy do zbyt oszczędnych. Silnik jest jednostką ośmiozaworową. Po wygaśnięciu trzyletniej gwarancji trzeba będzie pomyśleć o LPG. ... więcej W jeździe mieszanej zużycie paliwa wynosi: po przejechaniu 606 km - 7,7 litra/100 km po przejechaniu 600 km - 7,8 litra/100 km po przejechaniu 597 km - 7,4 litra/100 km po przejechaniu 591 km - 8,0 litra/100 km Poniżej wpisane minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie nie jest prawdą, gdyż tego nie sprawdzałem, ale ten program wymagała podania danych. ukryj
dodano 06.07.2011 przez
Brałem pod uwagę większe spalanie ,więc zainstalowałem instalację LPG.Za ok. dwa lata zwróci się. Ogólnie ( to moja ocena ... więcej,więc niech każdy sądzi w/g siebie ) , ale myślę ,że można za rozsądną cenę w miarę ekonomicznie i wygodnie jeżdzić ,i nie narzekać. A wybór maki i modelu to sprawa gustu , prestiżu , pieniędzy upodobania, poczucia estetyki , temperamentu, tzw. szpanu itp.każdy z nas ma swoje priorytety. Dla mnie Dacia Sandero Arctica z klimatyzacja, to prosty i dosyć optymalny wybór. ukryj
dodano 13.10.2010 przez
Jak na tą moc bardzo paliwożerny. Średnio żeby 80 konny samochód spalał ponad 7,5 litra/100km to już przegięcie. Konkurencyjny silniki ... więcejspalają przy tej samej mocy około 2-2,5 litra/100km mniej. Bez montażu LPG nie ma sensu używać silnika benzynowego. Może diesle z Renault lepiej się sprawują i są oszczędniejsze? Niestety w tej kwestii bardzo się zawiodłem i planuję założenie LPG z tym to kolejne kilka tyś włożone w samochód. Żałuję że nie kupiłem jakiejś oszczędnej hondy lub toyoty. ukryj
dodano 28.11.2012 przez
Teraz już mogę trochę ocenić spalanie tego autka. Ogólnie jestem zadowolony, mimo mrozów i nie najlepszych warunków pogodowych udało mi ... więcejsię przejechać na gazie (31 litrów) 388 km , wydaje mi się że to niezły wynik biorąc pod uwagę że kilka razy byłem w Warszawie. jednocześnie mniej więcej w tym samym czasie spaliła mi 5 litrów benzyny na 520 km. jeszcze trochę brakuje do ideału ale już jest poniżej litra. Mam nadzieję że na wiosnę jeszcze bardziej poprawią się wyniki spalania. ukryj
instalacja lpg fabryczna, po przejechaniu 40 tys km tak wyszło. Żona potrafi jechać zdecydowanie ekonomiczniej (i wolniej) i Jej się ... więcejudaje dojść do spalania 7,3l/100km mnie ta sztuka się nigdy nie udała, średnio przy nie przekraczaniu 2,5 tys obrotów wychodzi spalanie ok 7,6-7,8l/100km w cyklu mieszanym z przewagą trasy. Po mieście ok 7,9-8,4l/ 100km. W zinie ok 8,5l/100km różnicy w dynamice jazdy na lpg a na benzynie prawie nie ma a różnica kosztów jest bardzo duża ukryj
dodano 28.05.2012 przez
Zobacz raporty spalania Dacia Sandero Dodaj raport spalania

Publikacje o Dacia Sandero

Przeczytaj pozostałe 11 publikacje o Dacia Sandero

Newsy o Dacia Sandero

Przeczytaj pozostałe 4 newsy o Dacia Sandero

Generacje Dacia Sandero

Nowe Dacia Sandero

nowe Dacia Sandero
Dacia Sandero
ceny od 29 900 zł do 53 100

Dacia Sandero II Hatchback 5d 1.2 16V 75KM od 2012

w pakiecie Access

w cenie katalogowej brutto

29 900 zł

Wyposażenie standardowe
Deska rozdzielcza czarno-szara
Przednia centralna lampka sufitowa
Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 20 oferty Dacia Sandero

Dealerzy Dacia

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Dacia Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Dacia Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

Centrum Motoryzacyjne Przyguccy Inter-Car

Centrum Motoryzacyjne Przyguccy Inter-Car Dacia Łódź

łódzkie, Łódź, Przybyszewskiego 176/178

Więcej

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Dacia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

LISOWSKI

LISOWSKI SP. Z O.O. Dacia Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Powstańców Śląskich 24

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Dacia Sandero

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

927

Przejechany dystans

116 016 zł

Zatankowanego paliwa

28 027 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

41

Wydanych pieniędzy

6 875 zł

Średnie wydatki na auto

246 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

92

Wydanych pieniędzy

29 765 zł

Średnie wydatki na auto

1 063 zł

ZOBACZ 28 dzienników kosztów Dacia Sandero Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Dacia Sandero

Liczba wpisów: 4
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Dacia Sandero dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Dacia Sandero

Liczba wpisów: 7
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km. i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Wrocławiu - spalanie ... więcej11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym się nie różni od jazdy na etylinie , a jęst o niebo taniej. Instalację zakładałem we Wrocławiu f-ma Eko-Alma naprawdę super firma, godna polecenia. Nie powierzyłbym auta jakimś pseudo fachowcom w garażu,albo blaszaku.Tu widać,że firma z dobytkiem ,b. profesjonalni i doświadczeni fachowcy, także miła i super obsługa servisowa. Serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników Dacji-Sandero, zwłaszcza z instalacją LPG (z którą nie mam żadnych problemów). ukryj
dodano 03.03.2014 przez
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km., i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Warszawie - spalanie ... więcej11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym sie nie różni od jazdy na etylinie , ajęst o niebo taniej. Insta;lację zakładałem w W-wie f-ma "Auto-Dino" naprawdę super firma godna polecenia , b. profesjonalni i doświadczeni fachowcy, także miła i super obsługa servisowa.Serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników Dacji-Sandero, zwłaszcza z instalacją LPG (z którą nie mam żadnych problemów). ukryj
dodano 04.01.2012 przez
auto kupiłem w salonie gdzie polecono założenie instalacji w tym warsztacie i jestem bardzo zadowolony .auto po przejechaniu 15tyś.km sprawuje ... więcejsię znakomicie .polecam. ukryj
dodano 10.07.2013 przez
Instalacja sprawuje się dobrze,niezauważalna wręcz różnica pomiędzy jazdą na benzynie a gazie,zużycie gazu w mieście 9 l. ... więcej ukryj
dodano 06.05.2012 przez
wszystko ok bardzo polecam ceny chyba najlepsze w Lublinie
dodano 12.08.2013 przez
no spala o 3 g mniej co2 i o1,3l mniej spala
dodano 12.02.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Dacia Sandero