Szukaj

Informacje o Daewoo Nubira I Kombi 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004. Nubira wytwarzano między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. W ofercie koreańskiej marki Nubira zastąpiła model Espero. Pierwowzorem auta był prototyp oznaczony symbolem J100. Pierwszą i drugą generację modelu zaprojektowało biuro I.DE.A Institute. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo, w części krajów europejskich (w tym w Polsce) model w 2004 roku został przemianowany na Daewoo Lacetti, a potem na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira był wersją sedan modelu Lacetti.
czytaj więcej
Powagosław
Tanie samochody mogą mieć wiele atutów. Nubira jest tego dobrym przykładem. Wygląda nie najgorzej, jest duża, przestronna i dość wygodna. Gorzej z awaryjnością. ~Powagosław
Luzacjusz
Moim pierwszym doświadczeniem z Nubirą była reklamówka tego samochodu w jakiejś azjatyckiej telewizji. Auto pokonywało wszystkie żywioły po kolei, a lektor mówił coś takiego: „Łinon nynon nyk, czundo kuknage mandro suta”. Mówcie, co chcecie, ale słaby slogan. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Nil 1979
Daewoo Nubira I
Kombi 2.0 16V 133KM 98kW
Powiem że jak na tą klasę auta to jestem zadowolony. Blachy są godne pochwalenia. Nie rdzewieje, wsiadam odpalam i jadę. Brakuje mi w nim komfortu ale jak na eksploatację to jest rewelacyjnie. Mógłb spalać mniej noooo ale co można się spodziewać po 2.0 silniku z 99roku. Nowsze spalają mniej. Jednak zimą mnie nie zawiódł. Odpala jak igła. Brrrum i jedzie. Szwankuje elektryka ale to dlatego że już ma swoje lata autko i już nie chce mnie się bawić z wymianą, nie przeszkadza mnie to. Mam na myśli otwieranie okna elektrycznie przez kierowcę po stronie pasażera (pasażer może otworzyć).
2,7
~stanisław
Daewoo Nubira I
Kombi 2.0 16V 133KM 98kW
Nareszcie pozbyłem się tego złoma.Dodam samochód kupiłem od sąsiada który za 7 lat zrobił nim niecałe 90 tyś i to jest pewne w 100%.Ja zrobiłem nim 30 tyś żadnych szaleństw 60% to jazda do pracy 30% wycieczki z rodziną 10% wyjazdy na hokej jako kibic:) przy 100 tyś poszła przekładnia regeneracja 1,2 tys zł rozrząd 500 zł później zawieszenie 1 tys zł łaczniki stabilizatora co 8 tyś trzeba wymienić bo inaczej opony do wymiany nie wiedząc o tym musiałem wymienić prawie nowe bo zebrało krawędzie tarcze hamulcowe tarczobebny szczęki 150 zł linka hamulca ręcznego wysprzęglik sprzęgła po 110 tyś km poszła uszczelka pod głowicą wymiana wszystkich uszczelek silnika pomy wody termostatu znów 1 tyś zł,119000 tys km szyba elektryczna cały mechanizm,autoalarm spiecie cały układ wydechowy 800 zł dodam że przy zakupie założyłem gaz bo inaczej bym zbankrutował tankując ten samochód spalanie w lecie 15 nawet 16 litrów - wiadomo klima na full bo inaczej cięzko schłodzić taka dużą fure bo ma słabą wydajnośc tej klimy w zimie 15 - 16 litrów bo do pracy nie zdążył się rozgrzać bo mam 10 km no i wiecznie ximno bo słaba nagrzewnica jak dojęrzdżałem pod prace to akurat zaczeło dopiero letnie powietrze z nadmuchu lecieć.Jedynie co mnie nigdy nie zawiodła w trasie ale przy przebiegu z mojej strony 30 tyś to żadna rewelacja.NIGDY WIĘCEK KOREAŃSKICH AUT.Stanowczo odradzam każdemu ,chyba że majsterkowiczom bo części w większości tanie,chodz niektóre moga zaskoczyć niemile
4,9
~Stuchcio stuchcio@poczta.fm
Daewoo Nubira I
Kombi 2.0 16V 133KM 98kW
Ogolnie rzecz ujmujac jest to znakomita alternatywa dla ludzi ktorzy nie maja wypasionego portfela. Nie zmieniaja samochodow jak rekawiczki, i nie musza sie wozic samochodem ze znanym emblematem zachodnich, lub wschodnich:) marek. Jezeli posiada sie egzemplarz jak wyzej wymienilem nie walony, zajezdrzony ani z 10tej reki... to istnieje duze prawdopodobienstwo ze bedzie sluzyl przez dlugie lata bez wiekszych usterek. Jest to samochod rodzinny, komfortowy, bezawaryjny oraz tani w eksploatacji. A potrafi dostarczyc tez troche atrakcji szczegolnie w wersji 2.0. Nalezy dbac o niego a on nie sprawi nam wiekszych klopotow... Pozdro !!

Usterki Daewoo Nubira I

Liczba wpisów: 16
Zła praca silnika.
  • Daewoo Nubira I Kombi 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999
  • silnik
Witam. Mam daewoo nubira 99 rok 2.0 z gazem. Od pewnego czasu mam problemy z silnikiem. Jak jest zimny to auto chodzi bez zarzutu, a gdy się nagrzeje to zarówno na benzynie jak i gazie w pewnym momencie traci moc, nierówno zaczyna pracować silnik. Wtedy nie nadaje się do jazdy. Co ciekawsze termostat dobrze działa i wentylator włącza się regularnie. Silnik chodzi, jakby jeden tłok przestał chodzić. Gdy ostygnie pali bez problemu i po chwili się to powtarza. W nocy przy chłodnym powietrzu auto jedzie bez zarzutu. Wymienione świece, przewody, rozrząd, filtry itd.. Co może się dziać? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie równa praca silnika
  • Daewoo Nubira I Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999
  • silnik
mam nową instalacje gazową sekwencja nowe kable ,świece i cewkę ale na 1 i 3 cylindrze słaba iskra jest czy jest jakis moduł odpowiedzialny za odpowiednią iskre? auto czasem pracóje na wysokich obrotach tzn. falóje 1500 -2000 obr-min ale czasami a jak odpalam nie całkiem ostygniety silnik to gasnie odrazu musze gazowac az przejdzie na zasilanie gazem co moze byc przyczyną komputer ? nie palki sie czek pont , jakis moduł ? a moze krokowy? nieznane
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Leje z wtrysków.
  • Daewoo Nubira I Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999
  • układ wtryskowy
Siadł mi rozrusznik. Chwyciło go i chodził razem z silnikiem. Na warsztacie wymienili mi na nowy, po czym chcąc odpalić auto poczuli jak go zalewa. Listwa jest dobra. Niby wszystko sprawdzone, a dalej leje nie da się odpalić.
Oczekuje na rozwiązanie
Daewoo Nubira I Kombi