Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 214 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi Q3 2.0 TDI, 4x4

Audi Q3 2.0 TDI, 4x4
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1646 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
85%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.2 pkt | 95 %

Przedział pasażerski Q3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej była dostateczna zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera; ochrona wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
6,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.5 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona manekina dziecka 6-cio oraz 10-letniego była dobra lub dostateczna dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Q3 jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,5pkt

Uderzenie z przodu
15,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata Child Youngster Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata Child Youngster Plus
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.7 pkt | 76 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub dostateczna, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony jedynie na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W większości prób działania, system wykazał się dobrą skutecznością, unikając lub łagodząc kolizje, również w porze nocnej w przypadku pieszych.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,1 pkt
Głowa
15,8 pkt
Miednica
4,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,6 pkt
AEB Pieszy
5,3pkt
AEB Rowerzysta
4,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.1 pkt | 85 %

Q3 posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dobrą lub dostateczną skutecznością działania w różnych próbach przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem, asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach alarmowych. Ustawiany przez kierowcę ogranicznik prędkości pomaga kierującemu utrzymać kontrolę nad prędkością pojazdu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
4,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Audi Pre Sense Front
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry