Szukaj
DS
DS
4,5 (146 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
DS w pigułce

Test euroncap DS4 1.6 hybrid, LHD

DS4 1.6 hybrid, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1660 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
74%
Zabezpieczenie przechodnia
65%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.6 pkt | 85 %

Przedział pasażerski DS 4 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki badań na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. DS wykazał, że podobny poziom ochrony zapewniony jest osobom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Odczyty manekinów wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej kierowcy na podstawie wyników jej ucisku. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście wykazała, że DS 4 byłby umiarkowanie agresywnym uczestnikiem w zderzeniu czołowym. W teście sztywnej bariery, o pełnej szerokości, odczyty ucisku klatki piersiowej u manekina na przednim siedzeniu wskazywały marginalną ochronę klatki piersiowej kierowcy, ale poziom ochrony wszystkich pozostałych obszarów był dobry lub odpowiedni zarówno dla kierowcy, jak i pasażera na tylnym siedzeniu. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku bardziej wymagającego uderzenia w słupek boczny, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Kontrola przemieszczenia (zakres, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) była dobra. DS 4 jest wyposażony w środek zaradczy, który łagodzi skutki takich zderzeń i dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy foteli przednich i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa. DS 4 jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie wypadku, ale jest on częścią opcjonalnego pakietu Safety Pack Plus i nie został uwzględniony w ocenie. Samochód posiada również system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
12,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
12,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,5pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.4 pkt | 86 %

W teście zderzenia czołowego ochrona wszystkich najważniejszych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich obszarów ciała była dobra dla obu manekinów, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Czytelne informacje dotyczące stanu poduszki powietrznej są przekazywane kierowcy, a system został doceniony. W instrukcji obsługi tylne środkowe siedzenie nie zostało określone jako odpowiednie dla uniwersalnego fotelika z grupy II/III, ale poza tym za instalację fotelików uzyskano maksymalną liczbę punktów.

Bazowa ocena auta
23,6pkt

Uderzenie z przodu
15,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix 2R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

40.5 pkt | 74 %

DS 4 jest wyposażony w "aktywną maskę". Czujniki w zderzaku rozpoznają potrącenie pieszego, a siłowniki podnoszą powierzchnię maski, aby zapewnić większy prześwit nad sztywną konstrukcją komory silnika. Firma DS wykazała, że system ten działa sprawnie w przypadku pieszych o różnej posturze i przy różnych prędkościach, w związku z tym samochód był testowany z maską w pozycji uniesionej i rozłożonej. Powierzchnia maski zapewniała dobrą lub odpowiednią ochronę na prawie całej swojej powierzchni, przy czym słabe wyniki odnotowano u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich miejscach objętych testem, jednak ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego w DS 4 potrafi rozpoznać niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. System odpowiednio reagował na pieszych i osiągnął dobre wyniki w testach reakcji na rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
13,8 pkt
Głowa
16,6 pkt
Miednica
4,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,7 pkt
AEB Pieszy
5,7pkt
AEB Rowerzysta
8,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.4 pkt | 65 %

DS4 jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB wypadł bardzo słabo w testach jego reakcji na inne samochody. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli pojazd zjeżdża z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. Układ wspomagania prędkości jest wyposażony w system, który rozpoznaje lokalne ograniczenie prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Britax Römer KidFix 2R
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny