Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Ford Fiesta Zetec 2000

Testowany model jest pod względem struktury i wyposażenia taki sam jak ten z 1996. Wyniki również są podobne. Jednak zderzenie czołowe teraz wypada lepiej, odwrotnie jeśli chodzi o test zderzenia bocznego. Fotelik 1,5-rocznego pasażera sprawował się dobrze, gorzej jeśli chodzi o 3-latka. Bardzo słaba ochrona pieszego. Ogólnie, samochód na 3 gwiazdki.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 905 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kierownica w trakcie zderzenia przesunęła się mocno do tyłu, a poduszka powietrzna ochraniająca głowę nie zapewniła bezpieczeństwa. Przednie pasy są zaopatrzone w napinacze z ogranicznikami napięcia. Nie zanotowano kontaktu klatki piersiowej z kierownicą. I tak małą wolną przestrzeń kierowcy zmniejsza dodatkowo rozbudowana deska rozdzielcza. Obecność amortyzującej osłony zmniejsza, ale nie usuwa niebezpieczeństwa obrażeń nóg i kolan. Dodatkowe zagrożenia stóp - duży rejon przemieszczenia pedałów sterowniczych. Tylko 2-pktowy tylny centralny pas nie jest wystarczającym zabezpieczeniem i może stać się źródłem uszkodzeń.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Klatka piersiowa jest najbardziej obciążona na skutek zderzenia. Brzuch i głowa są dobrze chronione, słabiej jeśli chodzi o miednicę.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 6 pkt (38%)
Zderzenie boczne 11 pkt (69%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 23 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko 1 gwiazdka. Ford zapowiada ulepszenia maski dla lepszej ochrony głowy pieszego.

Zabezpieczenie dziecka

Chociaż testowane auto nie jest wyposażone w poduszkę powietrzną pasażera to Ford zapowiedział zaprojektowanie etykiet ostrzegających przed niebezpieczeństwami z nią związanymi. Oczywiście gdy auto będzie wyposażone w taką poduszkę. 1,5-roczny pasażer siedzi tyłem do kierunku jazdy, do montażu fotelika użyto pasów dorosłego. Stabilność głowy jest zachowana, niestety obciążenia szyi i karku zbyt wysokie. Fotelik 3-latka zawiódł zarówno w trakcie zderzenia czołowego jak i bocznego. Oznaczenia pasów i mocowań również nie są odpowiednie co grozi nie odpowiednim zamontowaniem fotelika.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Ford Fiesta Zetec