Focus zapewnia całokształt zabezpieczeń. Jednak mimo 4 gwiazdek, możliwe są pewne poprawki. Głównie jeśli chodzi o lewe kolano i nogi kierowcy podczas zderzenia czołowego. Auto było testowane bez bocznych poduszek powietrznych, ponieważ są one dostępne w wyposażeniu dodatkowym. Foteliki dzieci prezentują się dobrze, choć głowa 3-latka nie była w pełni chroniona w trakcie zderzenia bocznego. W porównaniu z innymi samochodami, ochrona pieszego wystarczająca.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1080 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina wydaje się być stabilna w trakcie zderzenia. Pomimo amortyzującego obicia kolumny sterowniczej, pewne twarde elementy pod deską rozdzielczą grożą obrażeniami kolan i nóg kierowcy. Przednie poduszki pracują dobrze. Obciążenie klatki piersiowej pasażera jest większe niż kierowcy, co uwzględniono przy ocenie. Drzwi kierowcy były nieco uszkodzone więc można było je łatwo otworzyć po zderzeniu.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Kierowca jest dobrze chroniony. Jedyny narażony obszar to brzuch, który ma kontakt z poręczą wewnętrznej części drzwi. Wynik bardzo dobry, jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
33 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przód auta jest bardzo sztywny, głównie zderzak. Maska daje zbyt małą amortyzację w krytycznych polach. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera jest w standardzie, więc istnieje poważne ryzyko dla dziecka w foteliku umieszczonym tyłem do kierunku jazdy. Jedynie rysunek na końcu przedniego panelu informuje o takim niebezpieczeństwie, co Euro NCAP uznaje za niewystarczające. Jednak Ford zapowiedział poprawki.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|