Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 050 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Honda Jazz 1.4 SE RHD 2004

Kabina Jazz okazała się być bardzo stabilna i trwała, odniosła tylko niewielkie uszkodzenie podczas zderzenia czołowego. System bezpieczeństwa pracuje dobrze, chroniąc głowę kierowcy przed kontaktem z kierownicą. Jednak zanotowano duży nacisk na klatkę piersiową w trakcie zderzenia bocznego. Ochronę dziecka oceniono na wystarczającą. Jak na super-mini Jazz osiągnął wysoką notę 3 gwiazdek za ochronę pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie kombi
Masa 1050 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja Hondy wykazuje wysoki poziom stabilności, tylko minimalne zniekształcenia przedniego panelu i podłogi. System bezpieczeństwa zawiera pojedyncze poduszki dla kierowcy i pasażera oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Te spisują się dobrze, chociaż obciążenie klatki piersiowej kierowcy jest nieco zbyt wysokie. Niestety również twarde elementy deski rozdzielczej narażają go oraz przedniego pasażera na obrażenia kolan.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Zabezpieczenie klatki piersiowej kierowcy jest bardzo słabe, ale inne partie są dobrze chronione. Ocena została obniżona za zbyt duże obciążenie kręgosłupa w trakcie zderzenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 19 pkt (68%)
Bezpieczeństwo dziecka 31 pkt (72%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 69 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska zapewnia wystarczający poziom amortyzacji dla głowy pieszego. Niestety boki oraz przednia krawędź są "nieprzyjazne". Za to zderzak wypadł dużo lepiej.

Zabezpieczenie dziecka

Zarekomendowano i do testów zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus, montowane przy użyciu mocowań ISOFIX. Wyniki nie są jednolite. Głowy dzieci są chronione podczas obu rodzajów zderzeń, ale nacisk na klatkę piersiową jest zbyt wysoki w przypadku zderzenia czołowego. Producenci nie polecają umieszczania fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Jednak poza nietrwałymi etykietami na wnętrzu drzwi oraz na przedniej szybie brak dodatkowych ostrzeżeń o grożącym niebezpieczeństwie obrażeń czy śmierci.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo Plus przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Honda Jazz 1.4 SE RHD