Szukaj
Infiniti
Infiniti
4,5 (198 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Infiniti w pigułce

Test euroncap Infiniti Q30 1.5d MT Premium, LHD

Infiniti Q30 1.5d MT Premium, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1464 kg
Wynik testu
84%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
91%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.1 pkt | 84 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona wszystkich obszarów ciała kierowcy była dobra. Ochrona klatki piersiowej i szyi pasażera zajmującego miejsce z tyłu była odpowiednia, ochrona głowy i kości udowych oceniona została jako dobra. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała również kiepskie zabezpieczenie. Sportowy autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu.

Uderzenie przodem
8,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.2 pkt | 86 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w testach zderzenia czołowego. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dzieci było odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Model wyposażony jest w system automatycznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera, który wyłącza poduszkę w momencie montażu fotelika dla dziecka w tym miejscu. Solidność i skuteczność systemu została nagrodzona. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
23,2pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,2pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

33 pkt | 91 %

Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają moment uderzenia pieszego i unoszą powierzchnię maski. Dzięki temu tworzy się większy dystans pomiędzy powierzchnią maski, a twarda strukturą silnia. Model wykazał, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości i postór pieszego. Wyniki testu dla powierzchni maski były w większości testowanych obszarów dobre. Wyjątek stanowił obszar wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby oraz sztywnych filarów przedniej szyby, w tych rejonach ochrona została oceniona jako słaba. Zderzak zapewnił również dobrą ochronę nóg pieszego oraz obszarów miednicy za co został nagrodzony maksymalną liczbą punktów.

Głowa
21,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.7 pkt | 81 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem, obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości oraz system wspomagający jazdę w pasie ruchu są dostępne jako opcja. Autonomiczny system hamowania awaryjnego spełnia wymogi Euro NCAP, jest dostępny jako opcja.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision Warning with Auto-Brake
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny