Szukaj
Jeep
Jeep
4,2 (1 156 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jeep w pigułce

Test euroncap Jeep Cherokee 2.2 diesel ESS Limited

Jeep Cherokee 2.2 diesel ESS Limited
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1906 kg
Wynik testu
80%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
56%
Zabezpieczenie przechodnia
69%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30.7 pkt | 80 %

Przedział pasażerski Cherokee pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Jeep pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako mierna dla klatki piersiowej tylnego pasażera, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące ściśnięcia, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Cherokee zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Cherokee posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. Testy tej funkcjonalności wykazały słabą wydajność, system nie łagodził skutków kolizji przy prędkościach poniżej 20km/h. W każdym razie samochód nie kwalifikował się do punktacji, ze względny na zbyt niską ocenę końcową testu uderzenia za tyłu.

Uderzenie przodem
7,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.3 pkt | 78 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyt z odcinka szyjnego w manekinie dziecka 10-letniego, wskazywał na słabą ochronę. Ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera nie może zostać dezaktywowana, w związku z czym niemożliwe jest umiejscowienie tam fotelika. Wszystkie typy fotelików dla których Cherooke jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,3pkt

Uderzenie z przodu
14,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
4,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

27.2 pkt | 56 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była jednak bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się mierną skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; w przypadku rowerzystów ? system nie reaguje na szybciej poruszających się użytkowników dróg, takich jak rowerzyści.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
2,6 pkt
Głowa
16,2 pkt
Miednica
2,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.1 pkt | 69 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych sytuacjach. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,1 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision Warning Plus
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny