Szukaj
Jeep
Jeep
4,2 (1 156 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jeep w pigułce

Test euroncap Jeep Grand Cherokee, 3.0 diesel 'Limited', LHD

Jeep Grand Cherokee, 3.0 diesel 'Limited', LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2326 kg
Wynik testu
81%
Ochrona dorosłego
69%
Ochrona dziecka
45%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 81 %

Podczas zderzenia czołowego odnotowano zaburzoną strukturę kabiny pasażerskiej. Nastąpiło przełamanie stalowego pręta przednio-rufowego. Zaburzenia te sprawiły nadmierne przeciągnięcia pasów bezpieczeństwa co spowodowało całkowite unieruchomienie manekina. Dodatkowo poduszka powietrzna całkowicie zablokowała głowę kierowcy. Euro NCAP bada niepowodzenia, które zostały ujawnione podczas testów i szuka rozwiązań problemów dla modelu. Pomimo dobrych odczytów, struktura deski rozdzielczej niesie ryzyko urazów kolan i ud pasażerów wszystkich miejsc. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za wyniki testu bariery bocznej. Jednak w poważniejszym teście słupa bocznego ochrona przed urazami klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Pojazd wyposażony jest w aktywne zagłówki, które podczas uderzenia amortyzują ruchy głowy. Model wykazał, że system działa w szerokim zakresie. Jednak ochrona przed urazami kręgosłupa szyjnego została uznana za marginalną.

Uderzenie przodem
11,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

34 pkt | 69 %

Podczas uderzenia czołowego ochrona dziecka 3-letniego pozornie była wystarczająca. Jednak dalsze obserwacje pokazały, że w trakcie testu głowa dziecka może skontaktować się z przecięciem centralnego słupka drzwi, za co model utracił wszystkie punkty. Poduszka powietrzna pasażera nie może zostać odłączona, co uniemożliwia ustawienie fotelika podtrzymującego dziecko, tyłem do kierunku jazdy. Informacje o niebezpieczeństwie nie są jasne pokazane na etykietach.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

16 pkt | 45 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę we wszystkich obszarach testowanych i zdobył maksymalną liczbę punktów. Frontowa krawędź maski oferowała słabą ochronę we wszystkich obszarach testowanych. Prawie wszystkie obszary mogące zostać uderzonymi przez głowę dziecka zapewniały słabą ochronę. Ochrona zapewniona głowie osoby dorosłej, w niektórych obszarach była dobra, w większości słaba.

Głowa
10,1 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia modelu i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem wyłącznie dla miejsc przednich. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer