Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 373 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Picanto 1.0 LX, LHD

Kia Picanto 1.0 LX, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
895 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
47%
Zabezpieczenie przechodnia
43%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Podczas testy zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan, ud i miednicy kierowcy, a także dobrą ochronę pasażera z przodu. Kia wykazała, że podobny poziom ochrony przewidziany jest dla pozostałych pasażerów zajmujących inne miejsca. Test bariery bocznej wykazał dobrą ochronę dla większości regionów ciała, z odpowiednią ochroną klatki piersiowej. Jednak otwarcie się drzwi podczas uderzenia boczne uznano za karalne. W cięższym teście słupa bocznego, drzwi pozostały całkowicie zamknięte. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Siedzenia i zagłówki zapewniają marginalną ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył samochodu.

Uderzenie przodem
15,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,1pkt
Zderzenie ze słupem
6,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 83 %

W teście zderzenia bocznego ochrona dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego siedzącego na przednim siedzeniu w foteliku oceniona została jako odpowiednia. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kia Picanto dostarcza kierowcy jasne informacje o aktualnym statusie poduszek powietrznych. Stałe etykiety informują o niebezpieczeństwie związanym z nieodpowiednim ustawieniem fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Babysafe ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

17 pkt | 47 %

Maska zapewnia słabą lub marginalną ochronę w większości obszarów, które mogą być uderzone przez głowę pieszego. Podobnie, przednia krawędź maski nie zapewnia dobrej ochrony dla nóg pieszego. Tylko zderzak otrzymał maksymalną liczbę punktów, oferując dobrą ochronę pieszego we wszystkich obszarach testowych.

Głowa
9,2 pkt
Miednica
1,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 43 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest dostępna jako opcja. Jako wyposażenie standardowe nie spełnia wymagań Euro NCAP 2011 i system nie był oceniony. Przypomnienie o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc jest standardowym wyposażeniem Kia Picanto.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia