Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 364 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Test euroncap Kia Sorento 1.6 T-GDI HEV GLS, LHD

Kia Sorento 1.6 T-GDI HEV GLS, LHD
2020
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1847 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
63%
Zabezpieczenie przechodnia
87%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.2 pkt | 82 %

Przedział pasażerski KIA Sorento pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako słaba. Odczyty z manekinów wykazały słabą ochronę prawej kości udowej kierowcy. Mimo, iż inne odczyty z manekinów były dobre, ochrona została oceniona jako marginalna ze względu na konstrukcję deski rozdzielczej, która może powodować zwiększenie ryzyka dla osób o różnych rozmiarach lub siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się Sorento, w pewnych obszarach, wykazała duże deformacje. W związku z tym do wyniku ogólnego została doliczona drobna kara, za ryzyko jakie stanowi to dla drugiego pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu, była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla klatki piersiowej oceniono jako co najmniej wystarczającą. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako wystarczające. Sorento wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze, zapewniając dobrą ochronę głowy obu pasażerów na przednich siedzeniach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Sorento posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania po kolizyjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec udziałowi pojazdu w zderzeniu wtórnym. Pojazd posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.

Uderzenie przodem
10,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
10,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
15,7pkt
Zderzenie ze słupem
15,7pkt
Uderzenie z boku
15,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.9 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę obu manekinów poza szyjką 10-cio letniego manekina dla której ochrona była znikoma. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Sorento uzyskał maksymalną ilość punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Sorento został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,9pkt

Uderzenie z przodu
14,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX2 R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.1 pkt | 63 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą lub odpowiednią ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy została oceniona jako słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na pieszych była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. W przypadku rowerzystów była dobra. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
13,0 pkt
Głowa
14,5 pkt
Miednica
0,8 pkt
Nogi
5,9 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
21,2 pkt
AEB Pieszy
6,0pkt
AEB Rowerzysta
7,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

14 pkt | 87 %

Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Oprócz przypomnienia o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, Sorento posiada system monitorowania zmęczenia kierowcy. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Sorento w wyposażeniu standardowym wyposażony jest w system rozpoznawaniu znaków drogowych, oparty na kamerach, który identyfikuje lokalne ograniczenie prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
1,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia