Szukaj
Mitsubishi
Mitsubishi
4,2 (5 324 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mitsubishi w pigułce

Test euroncap Mitsubishi ASX 2WD, 1.8 diesel 'Invite', LHD

Mitsubishi ASX 2WD, 1.8 diesel 'Invite', LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1450 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
60%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, chociaż przedni słupek został wgnieciony. Pomiary obciążenia manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud. Mitsubishi wykazało taki sam poziom ochrony dla pasażerów różnych rozmiarów oraz siedzących w różnych pozycjach. Ochronę stóp i kostek oceniono na poziomie marginalnym. Model uzyskał maksymalną notę za test zderzenia bocznego, ale tylko słaba ocena ochrony klatki piersiowej w czasie testu zderzenia ze słupem. Zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa okazało się marginalne jeśli chodzi o test zderzenia tyłem.

Uderzenie przodem
14,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

Ruch głowy 3-letniego dziecka, siedzącego przodem, w czasie zderzenia czołowego był prawidłowym - w normie, ochrona głów obu manekinów podczas zderzenia bocznego była dobra - tutaj spisały się foteliki. Poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, by umożliwić montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu. Informacja o statusie poduszki nie jest jednak do końca jasna. Klarowna i prawidłowo przymocowana etykieta ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciw aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
9,3pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

22 pkt | 60 %

W większości obszarów zderzak zapewnia dobrą ochronę nóg pieszego, tylko niektóre pola wypadły słabo. Krawędź maski oferuje bardzo słabą amortyzację nóg pieszego. Lepiej spisała się maska w krytycznych dla głowy dziecka obszarach - ocena dobra, podobnie w przypadku głowy dorosłego.

Głowa
17,6 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
4,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

ESC jest oferowany w standardzie większości wersji modelu, chociaż również jako wyposażenie opcjonalne w niektórych krajach europejskich, jednak Euro NCAP przyznało punkty za ten system z uwagi na to, że większość sprzedawanych aut będzie wyposażone w ESC. System przypominający o zapięciu pasów przednich jest zapewniany w standardowym wyposażeniu.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy