Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 052 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Insignia Grand Sport 1.6 CDTi Edition

Insignia Grand Sport 1.6 CDTi Edition
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1460 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
69%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.5 pkt | 93 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze , siedzących na różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była wystarczająca dla klatki piersiowej kierowcy i tylnego pasażera, a dla pozostałych obszarów ciała była dobra. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, dobra ochrona była zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Insignia zdobyła w tych próbach maksymalną liczbę punktów. Testy przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Testy autonomicznego systemu hamownia awaryjnego Insigni pokazały jego dobre działanie przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,1pkt
AEB Miasto
2,8 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 10-letniego była dobra z wyjątkiem szyi dla której odczyty naprężeń wykazały mierną ochronę. Dla manekina 6-letniego, ochrona była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Insignia została jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,0pkt

Uderzenie z przodu
15,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.8 pkt | 78 %

Insignia posiada "aktywna maskę". Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Opel pokazał, że system działa solidnie przy zróżnicowanej posturze pieszego i w szerokim zakresie prędkości, więc samochód został przetestowany z maską w roboczym (podniesionym) położeniu. Ochrona była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski. Zderzak zapewnił przeważnie dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona obszaru miednicy była bardziej zróżnicowana. Autonomiczny system hamownia awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych jak również innych pojazdów i wypadł w dobrze próbach jego funkcjonalności w testach Euro NCAP.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,2 pkt
Głowa
19,5 pkt
Miednica
3,6 pkt
Nogi
5,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.4 pkt | 69 %

Badania autonomicznego systemu hamownia awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie, z uniknięciem kolizji lub jej złagodzeniem. Samochód posiada manualnie sterowany ogranicznik prędkości oraz ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich siedzeń kierowcy i pasażera, ale dla tylnich siedzeń ten system jest jedynie opcją.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,9 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
2,2 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry