Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Peugeot - Testy zderzeniowe Euro NCAP - wybrane auto

Peugeot 206 - test Euro NCAP

Auto: Peugeot 206 1.3 XR Presence 2000
206 to małe auto, ale oferujące kompleksową ochronę dorosłych pasażerów. Konstrukcja zapewnia bezpieczne wnętrze, a rama drzwi kierowcy doznała tylko niewielkiego zniekształcenia. Plusem jest przycisk dezaktywujący poduszkę powietrzną pasażera. Jednak fotelik 3-latka nie spisał się najlepiej, narażając głowę dziecka podczas obu testów dynamicznych na obrażenia. Fotelik przodem do kierunku jazdy nie jest najlepszym wyborem dla 1,5-rocznego dziecka: obciążenie szyi w czasie zderzenia czołowego było zbyt wysokie.
Ogólne dane auta Uśrednione wyniki testu
Klasa Auta najmniejsze Bezpieczeństwo dorosłego
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback Potrącenie pieszego
Masa 943 kg Bezpieczeństwo dziecka
Ochrona przy uderzeniach

206 zapewnia bezpieczną przestrzeń dla pasażerów. Przednie pasy posiadają napinacze chroniące przed nadmiernym przesunięciem w razie wypadku. Ograniczniki napięcia zabezpieczają przed nadmiernym naciskiem na klatkę piersiową. Minusem jest tylko 2-pktowy centralny tylny pas. Twarde elementy obszaru kolan kierowcy naraża go na obrażenia, które w przypadku innych rozmiarów czy położenia mogą być naprawdę groźne. Materiał amortyzujący ogranicza nacisk, ale nie jest on wystarczający by usunąć ryzyko. Duże przesunięcie pedału hamulcowego zwiększa zagrożenie stóp i kostek.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Jak na auto bez wbudowanych bocznych poduszek powietrznych, 206 jest na tyle dobrze zaprojektowany, że ryzyko obrażeń jest na niskim poziomie. Kontakt głowy kierowcy ze środkowym panelem drzwi jest niegroźny. Miękka wyściółka chroni brzuch i miednicę przed wystającą z drzwi poręczą, zapewniając im pełne bezpieczeństwo.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 11 pkt (39%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 33 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Większość punktów w tej części pochodzi za ochronę krytycznych dla głowy dziecka i dorosłego pieszego obszarów. Jednak 2 z testowanych pól zderzaka oferuje pewną, chociaż słabą, amortyzację.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna w standardzie zwiększa ryzyko obrażeń dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Za pomocą przycisku można więc ją wyłączyć. Konsekwencje nie umieszczenia przycisku ani żadnych ostrzeżeń byłyby fatalne. Łatwe do usunięcia etykiety nie posiadają tekstowych informacji o ryzyku poważnych obrażeniach czy śmierci w przypadku umieszczenia dziecka w foteliku tyłem na przeciw aktywnej poduszki. Oba testowane foteliki były przodem do kierunku jazdy i dobrze chroniły dzieci w trakcie zderzenia czołowego, z wyjątkiem dużego obciążenia szyi 1,5-rocznego dziecka co częste gdy nie stosuje się fotelika tyłem. Również dobry wynik testu zderzenia bocznego, poza ryzykiem obrażeń głowy 3-latka.

1,5 - letniego Roemer Prince
przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Prince
przodem do kierunku jazdy
O serwisie

Testy zderzeniowe Euro NCAP to informacje zarówno o wynikach najnowszych crash testów najnowszych samochodów jak i o historii oraz warunkach przeprowadzania testów.

Patron serwisu

Prezentowane w tym serwisie dane, są dostarczane przez:Logo Euro NCAP