Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 192 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Espace 2.0 RTE 1999

Espace był jak dotąd najlepszym autem. Całokształt ochrony jest na wysokim poziomie, osiągnął najlepszy wynik zderzenia czołowego w swojej klasie. Mimo wszystko, test zderzenia czołowego zostało powtórzony na koszt Renault, by uzyskać wynik wprowadzenia poprawek przednich pasów i systemu zabezpieczeń. W rezultacie foteliki dzieci są różne, bo producent zmienił jeden w trakcie zmian. Ochrona pieszego bardzo słaba - samochód nie został chyba projektowany z myślą o tej grupie użytkowników dróg.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 1520 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja Espace bardzo dobrze zniosła zderzenie czołowe, a drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć. Twarz pasażera mocno uderza o poduszkę, co może grozić obrażeniami. Negatywnie na ocenę wpływa również tylko dwupunktowy centralny tylni pas. Zanotowano również obecność twardych elementów, które kwestionują bezpieczeństwo kolan kierowcy. Plusem jest bardzo dobra ochrona stóp, w porównaniu do innych testowanych aut.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Komplet punktów za ten test. Oczywiście kierowca siedzi powyżej punktu uderzenia, duża korzyść każdego MPV. Nawet pomijając ten aspekt, Espace dobrze chroni kierowcę, chociaż drzwi otworzyły się w trakcie testu co naraża go na obrażenia. Renault zapowiedział poprawkę, by zminimalizować ryzyko.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 34 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ponad połowa testowanych obszarów wypada bardzo słabo. Ogólna liczba punktów na poziomie przeciętnej dla nowoczesnego modelu. Nie można nie zauważyć, że dla bezpieczeństwa pieszego wymagane jest dużo więcej.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka pasażera w standardzie stanowi zagrożenie dla dziecka w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Ostrzeżenie w aucie i na foteliku są niewystarczające. Producent obiecał zwrócić na to uwagę w przyszłości. Foteliki jakie zastosowano podczas powtórnego testu czołowego są teraz rekomendowane przez Renault. Umieszczono je tyłem do kierunku jazdy, były również zabezpieczone dodatkową podpórką. W obu przypadkach podpórki nie okazały wsparcia, osunęły się na podłogę. Negatywnie na ocenę wpływa również to, że instrukcje instalowania fotelika przodem przytwierdzono w ten sposób, iż są one widoczne po prawej stronie.

1,5 - letniego Kiddy 2000 tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy 2000tyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Espace 2.0 RTE