Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 990 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Aygo 1.0 x-play

Toyota Aygo 1.0 x-play
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
910 kg
Wynik testu
74%
Ochrona dorosłego
63%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

28.3 pkt | 74 %

Przedział pasażerski Aygo pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Niestety, struktury w desce rozdzielczej, zostały uznane jako prezentujące zagrożenie dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach i ochrona tego obszaru ciała została obniżona do miernej. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona głowy, szyi oraz klatki piersiowej manekina tylnego pasażera została oceniona jako bardzo słaba i nie przyznano żadnych punktów dla tego manekina. Ochrona manekina kierowcy w tym samym teście była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Aygo zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Aygo posiada autonomiczny system hamownia awaryjnego, będący częścią opcjonalnego pakietu, którego ocena nie została zawarta w tym badaniu.

Uderzenie przodem
6,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
3,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

31.2 pkt | 63 %

W próbie zderzenia czołowego, bazując na wynikach odczytanych z manekinów, ochrona szyi 10-letniego manekina została oceniona jak słaba, tak samo jak ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina. W próbie bocznego zderzenia z barierą, bazując na odczytach przeciążeń, ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina została oceniona jako bardzo słaba. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Samochody od numeru VIN JTDKGNEC60N317420 moją skorygowane oznaczenia dla górnych pasów mocujących top-tether. Wszystkie typy fotelików dla których Aygo jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
13,2pkt

Uderzenie z przodu
6,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Maxi Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

27 pkt | 64 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca lub mierna na powierzchni maski, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Ochrona zapewniona dla miednicy była dobra w niektórych obszarach i mierna w innych, natomiast zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego działa jedynie dla innych samochodów i nie wykrywa pieszych.

Głowa
16,3 pkt
Miednica
4,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 25 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Autonomiczny system hamowania awaryjnego oraz system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu są częścią opcjonalnego pakietu i nie zostały zbadane w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia