Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 987 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota C-HR Hybrid

Toyota C-HR Hybrid
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1470 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
78%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.2 pkt | 95 %

Przedział pasażerski C-HR pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy oraz tylnego pasażera była dobra poza klatką piersiową, której ochrona była wystarczająca. W obu próbach, zarówno bocznego zderzenia z barierą oraz w bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego z słupem, C-HR zdobyła maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną dla wszystkich obszarów ciała. Podobnie dla ochrony kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył auta, testy przednich foteli i geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazały dobrą ochronę. C-HR posiada jako standardowe wyposażenie system Toyota Safety Sense, który zawiera Pre-Collision System; ten autonomiczny system hamowania awaryjnego zdobył maksymalną ilość punktów w testach jego działania przy niskich, miejskich prędkościach, gdzie uniknął kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
6,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

W teście zderzenia czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina 10-letniego i przeciążenia działające na klatkę piersiową manekina 6-letniego wskazały mierny poziom ochrony. Poza tym, ochrona została oceniona jako wystarczająca lub dobra. W bocznym zderzeniu z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki i system został doceniony. Wszystkie foteliki dla których C-HR jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem środkowego miejsca tylnej kanapy.

Bazowa ocena auta
21,8pkt

Uderzenie z przodu
13,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
5,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Safety 1st Manga
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.2 pkt | 76 %

Testy ochrony zapewnianej przez maskę dla głowy potrąconego pieszego wykazały dobrą lub wystarczającą ochronę w większości miejsc. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona obszaru miednicy była dobra w niektórych miejscach i bardzo słaba w innych. Pre-Collision System obejmuję funkcję wykrywania pieszych, system będący częścią Toyota Safety Sense wykazał się dobrym działaniem w testach Euro NCAP. Przy niskich prędkościach system uniknął kolizji z pieszym we wszystkich scenariuszach, a przy wyższych prędkościach uniknął zderzenia lub je złagodził w większości sytuacji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,8 pkt
Głowa
18,4 pkt
Miednica
3,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.4 pkt | 78 %

Testy układu Pre-Collision System z funkcją wykrywania pieszych (część Toyota Safety Sense) przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie. Kiedy pojazd zbliżał się do wolniejszego samochodu, system uniknął kolizji przy wszystkich prędkościach. Zbliżając sie do zatrzymanego lub zwalniającego samochodu, system uniknął kolizji w większości przypadków lub złagodził jej skutki w innych. C-HR posiada także jako standard system utrzymywania pasa ruchu, tak samo jak przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Ustawiany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem i jego wynik został uwzględniony w tej ocenie. Oparty na działaniu kamery system informowania o ograniczeniach prędkości jest dostępny jako opcja będąca częścią Toyota Safety Sense i dodatkowe punkty za jego działanie nie są tutaj zawarte.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
2,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision System with Pedestrian Detection
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry