Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 987 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Toyota Prius 1.5 + Hybrid Synergy Drive 2004

Prius był pierwszym autem hybrydowym testowanym przez Euro NCAP. Zdobył on 5 gwiazdek, po poprawkach w obszarze kolan. Samochód posiada bardzo mocną i stabilną kabinę pasażerską. System zabezpieczeń spisuje się bardzo dobrze i utrzymuje klatkę piersiową z daleka od kierowcy. Zabezpieczenie boczne również robi wrażenie, podobnie polecone foteliki. Tylko przeciętna ochrona pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1300 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja Priusa jest bardzo mocna, po zderzenia doznała tylko niewielkich zniekształceń wokół progu, przedniego panelu i na poziomie podłogi. System zabezpieczeń zawiera dwustopniową poduszkę powietrzną dla kierowcy i osobno jednostopniową dla pasażera. Pasy bezpieczeństwa wyposażono w napinacze z ogranicznikami napięcia. Spisują się one dobrze, chociaż nacisk na klatkę piersiową nadal jest zbyt duży. Dodatkowo kierowca ryzykuje obrażenia kolan z powodu kolumny sterowniczej i twardych elementów poniżej deski rozdzielczej.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Wyniki bardzo dobre. Boczna wbudowana poduszka powietrzna na tułów oraz na głowę spisują się świetnie, a ostatnia chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 43 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska zapewnia wystarczającą amortyzację głowy pieszego, ale boki są "nieprzyjazne". Zderzak i przednia krawędź - brak jakiejkolwiek ochrony.

Zabezpieczenie dziecka

W przypadku 3-latka zastosowano fotelik przodem do kierunku jazdy, rekomendowany przez Toyotę Britax Romer Duo, który przytwierdzono przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. 1,5-roczne "dziecko" testowało fotelik tyłem - Britax Romer BabySafe, przytwierdzony zwykłymi pasami. Tylko rysunek na końcu przedniego panelu i trwała etykieta tekstowa po obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Toyota Prius 1.5 + Hybrid Synergy Drive