Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 987 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Toyota Yaris 1.0 Terra 2000

Yaris jest bezpiecznym, mocnym i małym autem zapewniającym kompleksową ochronę. Toyota nie poleca konsumentom konkretnego fotelika, ale rekomenduje takie do testów. Bardzo dobra ochrona boczna, jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych. Niestety głowa manekina narażona jest na obrażenia z zewnątrz auta.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 899 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Yaris zapewnia bezpieczne wnętrze podczas zderzenia czołowego. Przednie poduszki powietrzne dostępne są jako wyposażenie standardowe i zapewniają stabilną, dobrą ochronę. Pasy bezpieczeństwa wyposażone są w obrotowe napinacze z ogranicznikami napięcia, kontrolują w pełni przednie przesunięcie podczas zderzenia. Minusem jest tylko 2-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Yaris nie straciła ani jednego punktu za test zderzenia bocznego, co jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych w standardzie jest znaczące. Mimo wszystkie niezwykłe przeciążenia, powodują przemieszczenie głowy manekina na zewnątrz auta. Boki auta wykonano ze specjalnego materiału, amortyzują miednicę i brzuch, chociaż w przypadku manekina pomiary wykazują raczej nacisk.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 38 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

2 z testowanych krytycznych dla ochrony nóg obszarów wykazało słabą amortyzację. Pozostałe punkty za ten test pochodzą za rezultat zabezpieczenia głowy pieszego. Wyniki są podobne jak innych aut tej klasy.

Zabezpieczenie dziecka

Toyota nie rekomenduje konsumentom konkretnych fotelików, poleca za to takie do przeprowadzenia testów. Etykieta umieszczona na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega o śmiertelnym niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Pasy na tylnych siedzeniach są dostosowane do montażu fotelików. Producent polecił siedzenia przodem do kierunku jazdy. Obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera było więc zbyt duże podczas zderzenia czołowego.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Toyota Yaris 1.0 Terra