Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD

VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1205 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

Kabina pasażerska podczas testów zderzenia czołowego pozostała stabilna. Odczyty z czujników umieszczonych na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała pasażera. Ochrona kierowcy we wszystkich regionach ciała była dobra za wyjątkiem goleni, których ochrona była wystarczająca. Model wykazał, że dobre zabezpieczenie kolan i ud zostanie zapewnione pasażerom innych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Zarówno podczas zderzenia czołowego oraz testach wpływów bocznych ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko urazów w kontakcie z elementami wnętrza samochodu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System dostarczający kierowcy jasną informację i aktualnym statusie poduszki powietrznej został nagrodzony. W samochodzie znajduje się etykieta, która mówi o konieczności wcześniejszego wyłączenia poduszki powietrznej pasażera w przypadku ustawienia fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy.

Bazowa ocena auta
9,0pkt
Wydajność
10,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0 Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G1 ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 65 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski wykazała marginalny poziom ochrony we wszystkich testowanych obszarach. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka zapewniona ochrona była dobra, podczas gdy ochrona oferowana głowie osoby dorosłej była w przeważającej mierze słaba lub marginalna.

Głowa
14,8 pkt
Miednica
2,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje tylko miejsca z przodu. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja i w związku z tym nie podlegał ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia