Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1345 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
62%
Zabezpieczenie przechodnia
73%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 87 %

Przedział dla podróżnych modelu Sportsvan pozostał stabilny podczas testów zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Czujniki wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowej kierowcy i pasażera. VW wykazał, że taki sam poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich obszarów ciała była dobra i Sportsvan zdobył maksymalną ilość punktów. W cięższym teście słupa bocznego, czujniki na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Fotele i zagłówki, zarówno przednie jak i tylne zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego, spowodowanego szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Na podstawie sztucznych wczytywań badania dynamicznego, Volswagen zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Podczas testu zderzenia czołowego manekin prezentujący dziecko 3-letnie, został prawidłowo posadzony ? czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja mówiąca o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelik względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może być bezpiecznie zamontowana większość z dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
22,8pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0/1 ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
22,8pkt
Instrukcja
10,8pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G0/1 ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

22 pkt | 62 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, za co zdobył maksymalną liczbę punktów. Jednak ochrona oferowana przez frontową krawędź maski oceniona została w przeważającej mierze jako słaba. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę głowy pieszego. Jednak wzdłuż spodniej krawędzi przedniej szyby oraz filarach przedniej szyby ochrona była słaba.

Głowa
16,4 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 73 %

Elektroniczna kontrola stabilności oraz system przypominający o zapięciu pasów, który obejmuje wszystkie miejsca jest standardowym wyposażeniem modelu. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja.Oczekuje się by system ten montowany był we wszystkich modelach, gdyż spełnia wymagania Euro NCAP. Niezależny układ hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. System Inter-Urban, ze względu na fakt, że jest dostępny jako opcja nie podlegał ocenie. System jednak działa sprawnie, spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,2 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist with City Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
    Włączony
  • Wynik:
    Dobry