Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Przemo
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Jest to mój trzeci samochód z rodziny Fiata . Znam markę i jestem zadowolony z wyboru tego większego i pakownego Tipo SW. Mają podmiejską działkę rekreacyjną szybko doceniłem pakowność bagażnika . Lubimy z żoną jeżdzić rowerami , wkładam do powiększonego bagażnika bez problemu i rozkręcania. W Punto Evo niestety bagażnik na klapie był kłopotliwy. Tipo jest w wersji Lounge jest wyposażony dobrze, na bardzo dobrze trochę brakuje. Samochód mimo skromnej mocy to sprawnie i szybko wyprzedza inne pojazdy , do prędkości 90km/h , powyżej trzeba mieć więcej miejsca na manewr. Oczywiście trzeba sprawnie operować 6 biegami. Do pracy silnika nie można mieć żadnych uwag , ten silnik lubi być podkręcony na obrotach. Komfort jazdy i obsługi Uconnect 7" jest perfekcyjnie zrobiony, wszystko blisko kierownicy i czytelne , najbardziej podoba mi się przyciski sterowania radiem umieszczone po wewnętrznej stronie kierownicy, świetne rozwiązanie. Jak narazie samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania . Mało też pali przy moim nieoszczędnym stylu jazdy , 40%jazdy poza miastem i 60% w mieście, wychodzi z obliczeń na stacji benzynowej 7.4 L . System start/stop używam tylko w mieście. Jedyna wada to robi się głośno przy prędkościach 130km/h, ale nie mam pewności co do jakości opon , bo używam opon wielosezonowych . Wyrażnie zauważam różnicę przy jeżdzie po różnych powierzchniach asfaltowych.
4,4
~Ten_Przem
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Trudno znaleźć równie wygodny i praktyczny samochód w zbliżonej cenie. Pod względem cenowym konkurencją dla Tipo są właściwie wyłącznie modele miejskie segmentu B oraz różne modele Dacii. Te ostatnie, choć praktyczne, wyraźnie odstają jakością wykończenia wnętrz i przytulnością. Jeździłem wszystkimi, więc mam rozeznanie. Dałbym i pięć gwiazdek Tipo, ale uczciwość nakazuje wspomnieć o dwóch kwestiach, które dla wielu kierowców mogą mieć znaczenie. Po pierwsze Tipo (1.4/95 KM) ma raczej skromne osiągi, i właściwie wśród kompaktów każdy konkurencyjny model jest żwawszy. No może poza Hyundaiem i Kią z jednostkami 1.4MPI/100 KM oraz 1.5DPI/110 KM. W moim wypadku to nie problem, bo biorąc pod uwagę obecne ograniczenia prędkości, do "turlania się" po mieście i w trasie ta jednostka wystarczy. Dodatkowo jest ona wysoko oceniana pod względem niezawodności. Znajomy ma ten silnik w Bravo, przejechał ponad 200 tys. km i się śmieje, że "musiałby silnik potraktować młotkiem aby przestał jeździć" - kompletnie nic się z tą jednostką mu nie dzieje. Kolejną kwestią jest to, że Tipo ma dość skromny zestaw systemów podnoszących bezpieczeństwo czynne, nawet w opcji. Dla uważnych, nieroztargnionych kierowców to również nie problem.
4,5
~Krzysztof
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Długo szukałem auta po wpadce z uzywsnym Focusem z Niemiec. Auto kupiłem u dilera Fiat w Poznaniu choć mieszkam w Gdańsku. Opłacało sie jechać po niego. Auto jest z 2017 ale 1 rejestracja to 2018.Miało 1.5 roku i 18 tys przebiegu. Obecnie ma 25 tys km zrobione od momentu zakupu w lutym 2019 roku. Jest wersja pop ale doposażona w czujniki parkowania, fotele podgrzewane, podłokietnik z przodu czy bluetooth z zestawem głośnomówiącym. Jeszcze wdxytkie szyby elektryczne. Desing bardzo fajny.Wiele osób nie może uwierzyć, ze tak wygląda Fiat szczegolnie w wersji kombi i jeszcze czarny lakier robi swoje. Auto typowo rodzinne, spełnia swoja funkcje znakomicie(wakacje z rodziną w górach z wozek z gongolą plus walizki).Wszytko się mieści.

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 13
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Wypadanie zapłonu, przerywanie
  • Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020
  • układ wtryskowy
  • 300 tys. km
Czesc Posiadam Tipo z gazem 1.4 16v i problem polega na tym ,że przerywa(tak jakby wypadał zapłon). Gdy jest odpięta wiązka od gazu to jest normalnie. Dzisiaj znowu podłączyłem wiązkę i po 2h zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonu,brakiem mocy i przerywaniem.po wyjęciu bezpiecznika od gazu jest bez zmian. Dodam ,że jak gaz był odpięty przez tydzień to auto jeździło normalnie. Ktoś miał jakiś podobny problem?
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Station Wagon