Szukaj

Informacje o Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Auta sportowe
Powagosław
Efektowne sportowe coupe, które nie wiedzieć czemu, okazało się rynkową klapą. Auto prezentuje się świetnie, rozwiązania stylistyczne zastosowane w modelu Puma zostały tu użyte z większym rozmachem. Szkoda tylko, że nikt tego nie docenił. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli duża Puma dla facetów. Przy Cougarze wygląda ona jak gumowa lala, z której ktoś spuścił powietrze. Zaś sam Cougar jest niestety jak włoskie żarcie żony mojego kumpla. Ponoć świetne, tylko jakoś nikt nigdy nie jest u nich głodny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2544 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,4 x 79,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Samuel
Ford Cougar
Coupe 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
zakochalem sie w tym aucie, uwielbiam nim jezdzic, patrzec na to autko zawsze poprawia mi nastroj. Jest nie tuzinkowe, oryginalne, wyjatkowe i ma ponad czasowy wyglad. Prawde mowiac szukajac auta w ogole nie patrzylem na cougary, az kiedys z ciekwosci wszedlem na ogloszenia, nawet mi sie spodobal i postanowilem zobaczyc go na zywo. Jak sie okzalo oprucz nienagannego stanu na zywo prezentowal sie o wiele lepiej niz na zdjeciu a im dokladniej go oglodalem tym bardziej mi sie podobal i tak stalem sie szczesliwym wlascicielem tego pieknego auta. Dodam jeszcze, ze mialem wszesniej kilka samochodow, a z tego ciesze sie najbardziej czuje sie jak bym mial 18 lat bylo to moje pierwsze auto, ten samochod ma dusze. Ci co pisza, ze odbiega od konkurencji, skrzypi itp.. to nie wiem moze jezdzili zniszconymi egzemplazami, mialem i jezdzilem roznymi autami sportowymi i z tych lat cougar przewyzsza wszystkim! np. eclipsa, prelude czy hyundaia coupe. Jest piekny, wygodny, szybki i doskonale wyposarzony. Polecam to autko.
3,1
~kaczka
Ford Cougar
Coupe 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Samochód na tle konkurencji wypada baaardzo przeciętnie. Najlepszą stroną auta jest wygląd zewnętrzny. Ciekawe kształty masywnego coupe przyciągają wzrok. Ładne przednie reflektory, duża maska są znakami rozpoznawczymi Cougara. Tył już nie jest taki rewelacyjny, ale to kwestia gustu. Wnętrze auta w moim mniemaniu zasługuje na duuuży minus. Design okropny, do tego szare plastiki i niskiej jakości materiały są kompletnym przeciwieństwem wyglądu zewnętrznego. Skórzana tapicerka jest najczęściej w opłakanym stanie. Stwarza to niechęć już po pierwszym kontakcie. Fotele miękkie, duuże w amerykańskim stylu. Na dłuższe trasy, aż za miękkie. Kompletnie nie pasują do sportowego auta, brak trzymania bocznego i śliski materiał nie zachęcają do szybkiego pokonywania zakrętów (podobnie jak miękkie zawieszenie i podsterowność auta). Cougar to auto bardzo dziwne, lekko sportowy wygląd w miarę mocny silnik V6, a reszty warunków do poszalenia nie zapewnia. Swoisty miszmasz;) Jeżeli już miałbym je polecić komuś to chyba do jazdy w trasie, po autostradach. Na pewno nie do miasta, duże spalanie i wymiary auta \"kłócą się\" z trybem miejskim;)
4,5
~halszka23@gmail.com
Ford Cougar
Coupe 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Jestem zauroczona tym samochodem,az do niemozliwosci.Po pierwsze-wyglad zewnetrzny.Mieszkam w Hamburgu,gdzie codziennie po ulicach krazy pelno 'egzotycznych',wypasionych fur-Cougar daje im wszystkim,spokojnie rade.Nie ma dnia,by ktos sie za nami nie obejrzal.Do tego glos silnika wkrecajacego sie na obroty-szczerze: sciszam radio,badz wylaczam. Dobrze wykonane i swietnie wyposazone wnetrze,wygoda i bezpieczenstwo podrozowania-brzmi jak wyjete z prospektu reklamowego,ale w 100% prawdziwe.Ponadczasowy design... Panowie z Forda 'popelnili' swietnie wykonany,sportowy samochod,dostarczajacy niesamowitej frajdy z jazdy.Niestety,trafili wtedy na zly czas-czas Audi TT,Alfy Romeo GTV itp.Owczesna cena,i 'male poszanowanie marki',czy inaczej powiedziane-bardziej utytulowana konkurencja,nie daly popularnosci cougarowi-wielka szkoda.Jestem pewna,ze ktoregos dnia,to auto stanie sie kultowe.
Średnie spalanie dla Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW 1998-2002
11,1
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Ford Cougar
Coupe 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Samochód posiadam od roku. Kupiłem go z przebiegiem 145 tys. km. Nigdy nie sprawiał mi żadnych problemów. Silnik to bardzo dobra jednostka, dynamiczny i elastyczny zarazem. Jak na tą pojemność i rocznik silnika, spalanie jest rozsądne. 8,3 l osiągnąłem jadąc w trasie nie przekraczając 130 km/h(delikatna jazda bez dynamicznych przyśpieszeń. Normalne spalanie w mieście to 14,5-15,5 l.Średnie spalanie wychodzi około 13,5 l. Autko bardzo wygodne(nie liczą tylnych foteli-do 165 cm. wzrostu jest ok.)Zawieszenie nie jest ani za twarde, ani za miękkie, tzn; idealny kompromis między autem którym można zapier...ać w zakrętach a takim którym można wygodnie przebyć trasę. Podsumowując: gdybym miał możliwość jeszcze raz wydać pieniądze za które kupiłem kota, kupiłbym go jeszcze raz. Pozdrawiam.
10,3
Ford Cougar
Coupe 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Witam swojego kota posiadam od 9 miesiecy mam 2.5 V6 170km I jak czytam nie ktore komentarze to mi sie chce smiac.. Powiem wam cała prawde o tym samochodzie. A wiec tak spalanie jak na ten silnik ma oszczedne tylko trzeba umiec jezdzic(zakres obrotow ekonomicznych jest od 2tys do troche ponad 3tys.) i nir tak ze but pieg bud bieg ale spokojne przyspieszanie i nie ma co do konca wierzyc pc ktory pokazuje spalanie bo gdy stoisz a samochod masz odpalony to ciagle dobija srednie spalanie.Najlepiej kasowac licznik od kilometrow i sobie potem policzyc..:) wiadomo ze jak bedziesz go ciagnął po obrotach to bedzie palic,kiedys na torze w tychach jak bylismy z kolegami to najwieksze spalanie jakie pokazało było 15.8 ale ciagle na obrotach i ciagle do odciecia.. na trasie pali tyle co kolegi megan coupe 1.6 16v przy predkosci 110-130 ciaglej jazdy spalanie spada do 7litrow naj mniej doszło mi na 6.7litra wiec nie robcie zamieszania wiem ze to V6 odgłos piekny przy obrotach powyzej 4tys. ja juz moim zrobiłem koło 18tysiecy. Samochod bardzo wygodny skora podgrzewana jest fajna ale w lato zas strasznie sie nagrzewa.Nie zgodze sie z tym ze to całe mondeo duzo zeczy nie pasuje np.wachacze cena nowych za sztuke koło 500zł wiem bo tyle placiłem z mondeo nie pasuja. skrzynia inna inny odlew duzo trzeba przerabiac by pasowała. inne czujniki predkosci i obrotow i duzo jest zeczy ktore z mondeo nie pasoja. Samochod ma duzo plusow o ktorych sie nie pisze np.duzy bagaznik jak na samochod tej katygori wystarczajaco duzo miejsca dla pasarzerow z tyłu wiele mozliwosci ustawienia pozycji fotela oraz kierownicy kierowcy samochod bezpieczny abs na 4 kołka 4 poduszki trakcja i duzy plus wielo wachaczowe zawieszenie a nie jakas belka z tyłu samochod gienialnie trzyma sie w zakretach i moc 170 km ktora naprawde daje duzo radosci z jady nie mowiac juz o tym co sie dzieje od 4tys obrotow..kto ma kota to wie oczym mowie:) czesci jest pełno na alegro w dobrych cenach a sylwetka sportowa drapierzna a zarazem elegancka i gustowna przyciaga spojrzenia kazdego kto przechodzi koło kota nie mowie o oryginale a nie jakims wies tuningu. Moja koncowa opinia oceniam ten samochod jaka ja wystawiam jest 9/10 pkt. i nie zmienie tego samochodu na zaden inny choc miałem juz kilka w swoim zyciu to ten jakos najlepiej mi lezy:) Pozdrawiam i zachecam do kupna kota ale w silniku 2.5 v6 170km bo 2.0 16v pala prawie tyle samo a sa gorzej wyposazone..:)
12,7
Ford Cougar
Coupe 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Naprawy i części mechaniczne raczej tanie, samochód ma b. dużo wspólnego z Mondeo MKII i trochę MKIII. Z blacharką i innymi pierdołami jest gorzej, niektórych części nie można dostać już nowych [np. lamp przednich poliftingowych]. Rozwiązaniem są angiliki przywożone na części. Ale jest to też plus, katalogowe ceny części są wysokie, więc można zarobić sporo na ubezpieczeniu AC. Spalanie: - opony o szerokości 205, spalanie 13.5l [miasto, korki, ciężka noga kierowcy], - opony 225, spalanie 15.0l [jw.] - opony 225, szybka trasa [100~180kmph], 10l
Ford Cougar