Szukaj

Informacje o Ford Edge II SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2015 druga, obecnie produkowana generacja modelu, stała się, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, samochodem globalny marki, za sprawą strategii „One Ford”. Ford Edge II, który na rynku europejskim zadebiutował w roku 2016, został pozycjonowany powyżej modelu Kuga i został wylansowany jako flagowy SUV Forda. Powstał na płycie podłogowej Ford CD4 Platform, którą dzieli m.in. z modelami Mondeo, S-Max i Galaxy, a która została stworzona specjalnie z myślą o globalnych samochodach marki. Jego bliźniaczą wersją luksusową jest Lincoln MKX, dostępny jedynie na rynku amerykańskim.
czytaj więcej
Powagosław

Zeuropeizowany Edge jest monumentalny jak przystało na amerykańskiego SUV-a. Dzięki temu oferuje nie tylko przestrzeń i wygodę, ale i własny charakter, który w przypadku aut tego segmentu ma spore znaczenie.

~Powagosław
Luzacjusz

W Ameryce jest wszystko najlepsze, najszybsze, największe – usłyszał w USA Kaźmirz Pawlak w filmie „Kochaj albo rzuć”. W tym samym duchu sprowadzony do Europy został Ford Edge. Nie jest to ten sam poziom emocji, co przyjazd Donalda Trumpa, ale przynajmniej sylwetkę ma lepszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 373 Nm przy 3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dariusz
Ford Edge II
SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW
Mój jest z 2019r. ze skrzynią 8 biegową. Fajny samochód, dobrze się trzyma drogi, wszystko pod ręką, nawet całkiem dobre wykończenie, nic nie skrzypie. Wadą jest za sztywne zawieszenie i słabe wygłuszenie. Silnik dość cichy przynajmniej na razie (38 tys.km.) Ewidentnie trzeba zmieniać częściej olej silnikowy (2x) niż napisane w manualu, ale to nie problem. Skrzynia na niskich biegach przy zwalnianiu nieco szarpie, taki jej urok. Po wciśnięciu przycisku "S" robi się dużo bardziej sportowo. Jak ktoś lubi śmignąć spod świateł, nie ma problemu, 99% zostaje w tyle. Ładna, elegancka karoseria. Wymieniłem felgi 20" na 19 żeby poprawić nieco komfort. Nie zauważyłem różnicy w prowadzeniu, ale przy przejazdach przez dziury jest lepiej i ciszej. Nowe opony to całoroczne Michelin CrossClimate 255/55R19 trochę cichsze od poprzednich Bridgestone 255/45 R20 Weather Control Evo. Tak, wiem, 19 cali z nowymi oponami są większej średnicy od poprzednich, ale nie ma problemu z felgami o ET 40mm, które kupiłem. Realna prędkość wzrosła od tej pokazywanej na liczniku 2 km/h. Ważne: jak komuś zależy na komforcie w trasie to trzeba samochód dodatkowo wygłuszyć matami butylowymi i gąbką akustyczną. To zrobiłem. Znaczna poprawa przy prędkościach autostradowych. Można słuchać muzyki i pasażerów, co przed wygłuszeniem nie było oczywiste. Ekran nieco mały 8", w wersjach od 2021 r. już 12". Sync3 działa dobrze, nie ma wkurzających czasów oczekiwań na reakcję. Bagażnik duży, pod pokrywą koło zapasowe i jeszcze trochę miejsca na drobiazgi. Wystarczy na bagaże dla całej rodziny 4 os. Konieczny jest aktywny tempomat, który świetnie pracuje, nawet w korkach można.go ustawić, sam samochód zahamuje, po dłuższym stopie wystarczy dodać gazu i dalej już jedzie sam. Na atostradach wystarczy lekko trzymać kierownicę, bez tego się wyłączy, trzyma zarówno odległość do samochodu z przodu jak i pas. Oświetlenie dobre, tak na 5-, pełen automat funkcjonuje super. Generalnie po kilku ulepszeniach jestem zadowolony.
4,9
~pp
Ford Edge II
SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW
Rocznik 2019 USA, doskonały wielki SUV bezkonkurencyjny w swojej klasie i cenie. Przestronny w środku, wielki bagażnik, dobrze wykończony, fajnie jeździ jak na tak duze auto.
4,9
~Robert
Ford Edge II
SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW
Jestem zaskoczony tym autem i silnikiem bardzo pozytywnie. Polecam każdemu kto się zastanawia.
Średnie spalanie dla Ford Edge II SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW 2015-2018
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Ford Edge II
SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW
Ford Edge 2.0 AWD Titanium, Wypożyczalnia w USA, 2022 rocznik, nowy prosto z salonu. Zrobiliśmy ponad 4000km, jak to w USA max prędkość to 120km/h, zwykle wolniej. Spalanie z tych 4000km to 8,2 litra (najtańszej) benzyny. Skrzynia automat ale nie wiem który. Głównie trasa, trochę gór.
11,3
Ford Edge II
SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW
Auto AWD jest fajne,dość dynamiczne i bardzo wygodne .Spalanie jest w sumie do akceptacji .Zimą 1,5 litra większe niż latem. Po mieście przy spokojnej jeździe 11-12. W trasie 2500km spalił średnio 10,5 l/100 prędkości na 130 na tempomacie.Silnik na dobrą moc . Utrzymuje bez wysiłku zadaną prędkość przy wyprzedaniu na górzystych autostradach.
13,0
Ford Edge II
SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW
Auto fajne i dość dynamiczne jak na tą masę. Spalanie bardzo duże ale jest frajda :). Przy dynamicznej jeździe po mieście średnie spalanie powyżej 19l (gdybym się bardziej postarał to nawet 25l jest do zrobienia) normalna jazda ok 12,5-13,5l. Na trasie przy średnio dynamicznej jeździe bez problemu 14-15l jadąc oszczędnie ok 11-12l. Auto bardzo wygodne i nieźle wyciszone, wadą jest mały zbiornik paliwa ponieważ przy takim zużyciu paliwa trzeba często tankować.
Ford Edge II SUV