Szukaj

Informacje o Ford Escape I 2.0 i 16V XLS 129KM 95kW 2000-2007

Lata produkcji: 2000 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Model produkowany od roku 2000, kompaktowy crossover SUV (segment I), przeznaczony głównie na rynek amerykański. Pod tą samą nazwą Ford Ecosport sprzedawany jest również w Azji, Australii oraz Ameryce Łacińskiej. Na Starym Kontynencie oferowany był jako Ford Maverick w latach 2001-2004. Będąc początkowo wspólnym działem Forda i Mazdy, był blisko spokrewniony z Mazdą Tribute i został zbudowany na płycie podłogowej Mazda GF. Począwszy od generacji trzeciej Escape jest bliźniaczym modelem europejskiego Forda Kuga, a od 2010 roku luksusową wersją samochodu, był Mercury Mariner, również niedostępny w Europie.
czytaj więcej
Powagosław
Nie wiem, czy więcej w tym modelu amerykańskiego ducha Escape, czy europejskiej Kugi (bardziej chyba to drugie), ale efekt końcowy jest zadowalający po obu stronach Oceanu. Unifikacja i globalizacja w Fordzie dała Amerykanom i Europejczykom całkiem dobrze skrojony samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Bardziej europejski czy amerykański? To źle postawione pytanie. Powinno brzmieć: „Dlaczego tak azjatycki?”. Mnie nie przeszkadza, tylko to wnętrze… Komu ono miało się podobać? Załodze StarTreka? ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 183 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,8 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Ergonomia
Ford Escape I