Szukaj

Informacje o Ford Scorpio I Kombi 2.9 i 145KM 107kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Scorpio pojawiła się na rynku w 1985 zastępując w ofercie Forda model Granada. W przeciwieństwie do niego, Scorpio wyróżniał się dość nowatorską, jak na auta swojej klasy, stylistyką. Kształtami nadwozia nawiązywał raczej do studyjnych koncepcji zastosowanych wcześniej przy projektowaniu modelu Sierra. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Scorpio I sprzedawany był jako Granada III, zaś w Stanach Zjednoczonych jako Merkur Scorpio. Jego produkcja zakończyła się w roku 1994.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2933 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 229 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Silnik

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Damian, dymecki@wp.pl
Ford Scorpio I
Kombi 2.9 i 145KM 107kW
Jeździłem wieloma autami lubię Japońce tylko dlaczego one są tak skromnie wyposażone. Scorpio kupiłem bo było duże ( a takie auta lubie ) miało jakiś silnik ( może nie najmocniejszy ) i ... nie miałem kasy na nic lepszego, swój egzemplasz 2 lata temu kupiłem za 8,5 tyś :-) jest to Ghia więc jeździ się przyjemnie, w tym roku zmieniłem to co opisywałem skrzynia+silnik, i coś żeby go odmłodzić, całe wnętrze w skórach od wersji ´95 ( sam nie wierzyłem że da się to zrobić ) deska, podłoga -wszystko, teraz jeździ się jescze fajniej, wsyztko kosztowało mnie 8,5 + 6 tyś = 14,5 tyś i mam auto jakich mało, ostatnio kumpel za 14 tyś kupił Golfa III - golas, kupa śmiechu jak tym mozna jeździć. Dołożyłem jeszcze instalację Audio... i podłączyłem do niej telefon samochodowy Motorola więc mam super auto na długie ... i krótkie trasy... Tak naprawdę to jeżdżę nim wszędzie bo jest taki fajny :-) Ze swojej strony gorąco zachęcam, ładnie utrzymany egzęplasz nie odstaje tak bardzo od nowo produkowanych aut na ulicy. Mam teraz ochotę na inne auto ( Ford EuroLine ) ale szkoda mi sprzedawać Scorpio więc pewnie jeszcze trochę pojeźdżę. To auto ma bardzo dużą zaletę, zostawiam go pod kinem i spokojnie oglądam film ( podobają mi się audi A8 ale tego auta bym tak nie zostawił ). Na początku chciałem kupić Cosworth´a ale podobno są mniej trwałe i skrzynie nie wytrzymują - lecz to tylko pogłoski. To jest limuzyna, ale jeśli chcesz przewieźć coś ze sklepu meblowego to można rozłożyć tylną kanapę w ten sposób że podłoga staje się płaska i masz 1,8 m długości !!! A kombi to już wogóle na reklamach wozili pianino czy coś takiego, regały itd... Chętnie udziele więcej szczegółów na e-mail.
4,9
~cewnix
Ford Scorpio I
Kombi 2.9 i 145KM 107kW
co tu sie rozpisywac, auto dla wygodnych i lubiacych sie wyrozniac na drodze, za taka kase nie ma konkurencji. jak bede zmieniac auto to tylko na scorpio:D
4,9
~Cwx
Ford Scorpio I
Kombi 2.9 i 145KM 107kW
co tu sie rozpisywac, auto dla wygodnych i lubiacych sie wyrozniac na drodze, za taka kase nie ma konkurencji. jak bede zmieniac auto to tylko na scorpio:D

Usterki Ford Scorpio I

Liczba wpisów: 8
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Głowica i jej mocowanie.
  • Ford Scorpio I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
bardzo awaryjnym punktem scorpio 1 jest głowica i jej mocowanie mowa o silniku 2.0 8V DOHC ZAWSZE TRZEBA ZMIENIĆ NOWE SZPILKI GŁOWICY I NIGDY NIE DOKRĘCAĆ ICH NA WYCZUCIE TYLKO SPECJALNYM KLUCZEM NO I NAPINACZ JEDNORAZOWY, TAK POZA TYM SILNIK NIEZAWODNY BĘDZIE DŁUGO CHODZIŁ ALE NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH I JESZCZE JEDNO TE AUTA NIE SĄ STWORZONE ŻEBY CHODZIŁY W GAZIE PIERW PADA USZCZELKA POD GŁOWICĄ A POTEM GŁOWICA PĘKA.
3 komentarze
Ford Scorpio I Kombi