Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Jeep Compass SUV

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2007 roku. Pierwszy tego typu model Jeepa. Auto bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2002 roku w Detroit. W zamyśle Compass miał być samochodem dla pierwszych klientów Jeepa, którzy najczęściej jeżdżą po asfaltowych drogach. Samochód dzieli płytę podłogową z nieco większym modelem Patriot oraz Dodge’m Calibrem (również inne elementy wyposażenia). Swoim wyglądem zerwał z dotychczasową, konserwatywną stylistyką marki.

Jeep Compass - silnik
Jeep Compass - lewy przedni reflektor - wyłączony
Jeep Compass - prawy tylny reflektor - wyłączony
Jeep Compass - lewy bok
Jeep Compass - bagażnik
Jeep Compass - tunel środkowy między fotelami
Jeep Compass - nawigacja gps

Wchodząc na rynek lekkich SUV-ów, Jeep postanowił przygotować dwa technicznie bliźniacze, ale odmienne stylistycznie modele. I tak powstał Patriot wierny designerskiej tradycji amerykańskiej marki oraz Compass, w którym zdecydowano się zastosować nieco stylizacyjnych ekstrawagancji. Czy wyszło to autu na dobre? Zdecydowanie nie, bo kontrowersyjny wygląd (zwłaszcza linii bocznej) nie przypadł do gustu klientom. W 2011 roku nadwozie przeszło lifting, który przyniósł elegantszy pas przedni w stylu większego Grand Cherokee.

O wspomnianym liftingu wspomnieć należy przy ocenie wnętrza, bowiem wprowadzone wtedy modernizacje zmieniły kokpit kierowcy nie do poznania - pojawiła się wtedy znacznie ładniejsza deska rozdzielcza, lepiej wyprofilowana kierownica czy udanie dobrana kolorystyka. Co prawda lifting poprawił też jakość materiałów, ale nie sprawił, że Compass dosięgnął pod tym względem choć średniej w klasie. Atutem miejsca kierowcy są zegary, z których bezproblemowo odczytujemy wskazania oraz elementy obsługi rozmieszczone według zasad ergonomii.

W kategorii "przestronność wnętrza" SUV Jeepa ma się czym pochwalić - zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Zaletą kabiny pasażerskiej jest ponadto jej funkcjonalność - tu i ówdzie znajdziemy schowki na drobne przedmioty, doliczymy się sporej liczby uchwytów na kubki, a do tego będziemy mogli zmienić nachylenie oparcia tylnej kanapy. Skoro mowa o tej ostatniej, warto nadmienić, że wyposażono ją w trzy wielkie zagłówki ograniczające i tak fatalną widoczność do tyłu. Przestrzeni na walizki jest niestety mało.

Kto od modelu o amerykańskim rodowodzie oczekuje świetnego komfortu resorowania, ten z Compassa będzie zadowolony - miękko zestrojone zawieszenie pochłania większość nierówności nie informując o nich pasażerów. Ale jest też druga strona medalu - nastawy układu jezdnego powodują, że samochód mocno przechyla się na zakrętach, co w połączeniu z nieprecyzyjnym układem kierowniczym zniechęca do dynamiczniejszej jazdy. Walorem samochodu okazują się z kolei możliwości jazdy po bezdrożach - w takich warunkach większość rywali wypada z konkurencji.

Na pierwszy rzut oka oferta rynkowa opisywanego Jeepa prezentuje się bardzo zachęcająco - cena bazowej wersji plasuje auto na najniższej półce cenowej klasy lekkich SUV-ów. Po przyjrzeniu się ofercie z bliska dowiadujemy się jednak, że podstawowa odmiana ma braki w wyposażeniu, a droższe warianty są równie kosztowne, co u konkurencji. Biorąc pod uwagę jeszcze wiele mankamentów konstrukcyjnych samochodu, dowiadujemy się dlaczego ten model nie jest częstym widokiem na drogach.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowy SUV Jeepa będący w przypadku amerykańskiej marki powrotem do przeszłości. Jeep szczyci się stworzeniem pierwszego SUV-a na początku lat 60. (Wagoneer). Dziś segment ten jest silnie obsadzony, ale Compass wyróżnia się w nim charakterystyczną sylwetką, niezłym wykonaniem i rozsądną ceną.
Luzacjusz: Jakoś nie mogę przekonać się do tego auta. Zachowując wszelkie proporcje, Compass ma w sobie coś z „Bohemian Rhapsody” Queen. Tylko, że tam rock, opera i nastrojowa ballada dają piorunującą całość, a tu efekt końcowy wygląda, jak zbudowany na oślep z kilkunastu różnych, niepasujących do siebie klocków. Ktoś tu chyba nie umie grać w Tetris.

Wersje nadwozia Jeep Compass

Silniki Jeep Compass SUV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Podstawowy motor jest zasilany benzyną. Ma 2.0l i 156KM. Jak radzi sobie z autem? Kiepsko. Brakuje mu mocy, na niskich obrotach ma zadyszkę, a auto wydaje się ociężałe. Diesel 2.2 CRD 163KM ma dużo większy moment obrotowy, który ratuje sytuację. Sprawnie napędza niewielkiego Jeepa i mniej pali - to dobry wybór.

Publikacje o Jeep Compass

Jeep Compass 2.0 Limited - dobry kompan
 
Nasz test Jeep Compass 2.0 Limited

Jeep Compass to najtańszy model w ofercie amerykańskiej marki. Jest mniejszy i lżejszy od jego starszych braci, jednak wciąż zachowuje rodzinne rysy twarzy i cechy charakteru. Czy "mały Grand Cherokee" ma jeszcze szanse zaistnieć w Polsce?

Jeep Compass - Tania legenda
 
Nasz test

Jeep to niemal legenda terenowej jazdy. Trudno się więc spodziewać, żeby nie starał się wykorzystać mody na prostsze i tańsze auta SUV. W gamie amerykańskiej marki taką rolę ma pełnić Compass.

Compass wzmocniony

Szefowie Jeepa doszli do wniosku, że Compass jest za mało wyrazistym samochodem i postanowili upodobnić go nieco do Grand Cherokee. Może nawet bardziej niż nieco. Samochód zyskał nową maskę, przednie światła, błotniki i atrapę chłodnicy z chromowanymi wstawkami. Compass wygląda teraz bardziej poważnie,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Compass

Jeep Compass na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Jeep Compass

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Jeep Compass
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Compass

Jeep Compass

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Jeep Compass
 

Jeep Compass najczęściej porównywane z:

Land Rover Freelander
2.2 TD4 (150 KM)
Nissan Qashqai
1.2 DIG-T (115 KM)
Kia Sportage
1.7 CRDi (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Jimny COMFORT Demonstracyjny Suzuki Jimny COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 700 km. Silnik: 1.3 85KM, benzynowy.
Cena: 65 900 zł 56 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort
Rocznik: 2013. Przebieg: 16 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 66 690 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 16 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Jeep Compass

Jeep Compass
2.1 diesel 136 KM
14 200 km, 2012
79 999 PLN
Jeep Compass
2.0 benzyna 156 KM
2013
98 487 PLN
Jeep Compass
2.1 diesel 163 KM
2013
129 900 PLN
Jeep Compass
2.0 diesel 140 KM
2008
24 900 PLN

Ocena auta Jeep Compass SUV

  • Średnia ocena
    na podstawie 13 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Jeep Compass SUV 2.0 CRD DOHC 16v (140 KM)

Bardzo fajne auto, chrakterystyka silnika,skrzyni biegów ,zawieszenia prowokuje i pozwala na zabawę z jazdy.Wyciszenie nie jest najlepsze,ale miło jest słyszeć prace silnik przy bardziej dynamicznej jeżdzie.(po rozgrzaniu jest cichszy)

dodał: Krzysztof
Jeep Compass SUV 2.0 CRD DOHC 16v (140 KM)

nie oczekiwałem po jeep´ie komfortu, tylko sprawnego auta 4x4 i taki on jest

dodał: arek listek_a@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + ekonomiczność
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Jeep Compass

Jeep Compass Facelifting Overland Jeep Compass Altitude Jeep Compass Facelifting 2.2 CRD 163KM - galeria redakcyjna Jeep Compass 2007 Jeep Compass Jeep Compass Facelifting 2.0 156KM - galeria redakcyjna Jeep Compass 2014 - wersja europejska Jeep Compass 2011 Jeep Compass 2014
Zobacz inne galerie Jeep

Opinie o instalacji LPG

Jeep Compass

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Compass

Jeep Compass

11 komentarzy

9 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~roberto~roberto

witam jak to auto sprawdza sie na gazie czyli LPG

~scsad~scsad

tania ? heh dla polaka z glodowych pensji to bulka jest tanie ludzi na chleb nie stac

~Darek~Darek

wlasie przymierzam sie do zakupu 2,4. prosze o info ile palił przed i po zalozeniu instalacji. Czy masz generalnie z nim jakies problemy? mam na cos konkretniego zwrocic uwage przy zakupie z drugiej reki? z gory dziekuję!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 016
Przejechany dystans
262 582 km
Zatankowanego paliwa
52 867 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
218
Wydanych pieniędzy
90 704 zł
Średnie wydatki na auto
1 851 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
389
Wydanych pieniędzy
101 576 zł
Średnie wydatki na auto
2 073 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (49)

Testy zderzeniowe Jeep Compass

Najnowsze testy zderzeniowe Jeep Compass przeprowadzone przez Euro NCAP.

Jeep Compass 2.2 diesel 'Limited', LHD
2012

Jeep Compass
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Jeep

Zużycie paliwa Jeep Compass SUV

Na podstawie 17 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: SS/SS, dodano: 14.09.2013 12:15

Świeżo sprawdzone spalanie po podróży do Bułgarii przez Rumunię. Trasa E5 i A4 przy prędkości 110 do 140km/h spalanie tankując w Piwnicznej po 480km 6,9l/100km, auto obciążone. Spokojna jazda po Słowacji i Węgrzech 5,9l/100km. Rumunia też spokojna jazda z trasą górską 5,9l/100km. Dojazd do Bułgarii jadąc przeważnie do 110km/h też 5,9l/100km.

pełny raport Jeep SUV 2.0 CRD DOHC 16v

autor: Andrzej, dodano: 18.04.2009 18:50

samochód ekonomiczny, większe zużycie w zimie na krótkich trasach oraz przy prędkościach powyżej 130 - ale to normalne. Polecam

pełny raport Jeep SUV 2.0 CRD DOHC 16v

autor: Robert, dodano: 01.10.2013 19:08

zużycie paliwa w mieście 10.0-11.0 w trasie ok 7.5 - 8.5

pełny raport Jeep SUV Facelifting 2.0

Skarbnica wiedzy o Jeep Compass SUV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Compass SUV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Jeep Compass SUV
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi R8 5.2 FSI 525KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A5 4.2 FSI 450KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A7 4.0 TFSI 560KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi Q3 2.5 TFSI 310KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 4 428i 245KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Trax 1.4 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC 141KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC 141KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Fiat 500L 1.6 MultiJet II 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Infiniti Q50 2.2d 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Jeep Compass 2.0 156KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 240KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus CT 200h 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes GLK 350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes GLA 200 CDI 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Viano 2.2 CDI 165KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Insignia 2.0 CDTI Ecotec 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Adam 1.4 100KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo ECOTEC 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 5008 2.0 HDi 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot RCZ 1.6L THP 16v 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 107 1.0 VTI 68KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 508 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Macan 3.6 V6 400KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Panamera 3.0 420KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Roomster 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Citigo 1.0 75KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Subaru BRZ 2.0 DAVCS 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Suzuki Splash 1.2 94KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen CC 3.6 V6 300KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V60 2.4 D5 215KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi TT 8J 2.5 TFSI 340KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Chevrolet Captiva II 2.2D 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C4 II 1.6 e-HDi 114KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Hyundai i30 II 1.6 GDI 135KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Land Rover Range Rover Sport II 3.0 SDV6 292KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 II 2.3 260KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Pajero Sport II 2.5 DI-D 178KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 308 II 1.6 THP 155KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Alhambra II 2.0 TDI CR 177KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Superb II 2.0 TDI CR DPF 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Rapid 2 1.6 TDI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Auris II 1.8 HSD 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Auris II D-4D 125 124KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A3 8V 1.4 TFSI CoD 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW X5 F15 M50d 381KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 6 F12-F13 650i 450KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Citroen C5 III 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus IS III 300h 223KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 III 2.0 SKYACTIV-G 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 6 III 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mitsubishi Outlander III 2.2 DOHC DI-D 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Porsche Cayenne III 4.2 V8 382KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Megane III Energy TCe 130KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.4 TSI 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TDI CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Avensis III 2.0 Valvematic 152KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V70 III 2.0 D4 DRIVE-E 181KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Honda CR-V IV 1.6 i-DTEC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lancia Y IV 1.2 8v 69KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 BlueTEC 252KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Clio IV TCe EDC 120KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Toyota Prius IV 1.8 HSD 136KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 7 F01 740d 313KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Ford Ranger T6 3.2 Duratorq TDCI 200KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Ibiza V 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Ibiza V 1.4 BT 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 5 F10-F11 535d 313KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 3 F30-F31-F34 3.0 M3 431KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa S W222 350 Blue TEC 258KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Honda Civic IX 1.8 i-VTEC 142KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Compass, oglądali także