Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Optima Sedan Facelifting 2.0 DOHC

Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2000 roku, w Europie dostępny od 2011 roku. Na rynku europejskim Optima dotychczas była oferowana jako Kia Magentis. Pod nazwą Optima od początku znana była na innych kontynentach. Dopiero trzecia generacja modelu trafiła do Europy, zastępując wspomniany model Magentis. Samochód został zaprojektowany przez głównego stylistę marki, Petera Schreyera i Włocha Davide Limongelliego, zgodnie z koncepcją „Tiger Nose” zastosowaną wcześniej m.in. w Kiach: Sportage i Sorento. Optima, podobnie jak Magentis, jest blisko spokrewniona z Hyundaiem Sonatą.

Kia Optima Facelifting (2014) - widok z przodu
Kia Optima Facelifting (2014) - światła do jazdy dziennej - włączone
Kia Optima Facelifting (2014) - prawy bok
Kia Optima Facelifting (2014) - widok z tyłu
Kia Optima Facelifting (2014) - pełny panel przedni
Kia Optima Facelifting (2014) - nawigacja gps
Kia Optima Facelifting (2014) - pełny panel przedni

Wśród najpiękniejszych limuzyn klasy średniej zwykliśmy wymieniać produkty z takich krajów jak Włochy czy Francja, ale do niedawna nawet przez myśl nam nie przeszło, że do tego grona dołączymy Koreę Południową. A jednak - podobnie jak bratni Hyundai i40, Kia Optima wręcz porywa swoim wyglądem. Wzrok przykuwa tu niemal wszystko - od grilla w kształcie tygrysiego nosa i smukłych reflektorów przez dynamiczną sylwetkę boczną o wąskich szybach, opadającym dachu i charakterystycznych detalach (np. ozdobnych wstawkach w przednich nadkolach) po zachodzące daleko na boki lampy tylne i oryginalnie wyprofilowaną klapę bagażnika.

Po obejrzeniu karoserii możemy odnieść wrażenie, że mamy do czynienia nie z "Koreańczykiem", a produktem renomowanej europejskiej marki. Podobnie jest, gdy przyjrzymy się wnętrzu - tablica rozdzielcza ma oryginalne, eleganckie linie, sporo w niej elektronicznych "gadżetów" świadczących o nowoczesności pojazdu, a całe otoczenie kierowcy wzbudza podziw za jakość użytych materiałów i precyzję montażu. W kategoriach stricte praktycznych, miejsce pracy kierowcy trzeba pochwalić za łatwość dobrania optymalnej pozycji za "kółkiem" i w miarę prostą obsługę, skrytykować zaś za ograniczoną widoczność do tyłu.

Pod względem rozmiarów zewnętrznych, Optima plasuje się w ścisłej czołówce segmentu D. Mają one wpływ na prezencję nadwozia, ale przede wszystkim gwarantują Kii olbrzymią przestrzeń dla pasażerów i na walizki. W obu rzędach siedzeń miejsca jest pod dostatkiem i na nogi, i na łokcie, i na głowy, pomimo nawet wyraźnie opadającego dachu. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa zapewniają wygodę podczas długiej podróży, ale mogłyby lepiej podtrzymywać ciało podczas pokonywania łuków. Wykorzystanie dużego kufra ułatwia spory otwór załadunkowy, utrudniają zaś nieosłonięte zawiasy, które zupełnie nie pasują do auta tej klasy.

Dynamiczny wygląd nadwozia nie kłamie - koreańska limuzyna rzeczywiście nadaje się nie tylko dla statecznych kierowców, ale i tych ze sportowym "zacięciem". Za sprawą dość sztywno zestrojonego zawieszenia oraz precyzyjnie działającego układu kierowniczego, azjatyckie auto doskonale sprawdza się w ciasnych łukach i w sytuacjach, kiedy wymagane są szybkie manewry. Inżynierowie Kii na szczęście nie przesadzali ze sportem i oprócz świetnej trakcji, Optima oferuje też przyzwoity komfort resorowania.

Opracowując koreańską kontrpropozycję dla Volkswagena Passata i Toyoty Avensis styliści oraz konstruktorzy wykonali kawał dobrej roboty. Wszystko mogli zaprzepaścić spece od marketingu, ale na szczęście tak się nie stało. Optima została zaoferowana w rozsądnych cenach zakupu, odpowiednim dla auta tej klasy wyposażeniu, a na dodatek z kapitalną gwarancją fabryczną. Powracając na chwilę do wyposażenia, podkreślić trzeba, że oprócz niezłego standardu (w serii automatyczna 2-strefowa "klima" czy multum systemów bezpieczeństwa), w ofercie jest cały szereg luksusowych dodatków (w tym podgrzewana kanapa tylna).

Komentarze redakcji

Powagosław: Harmonijnie wystylizowane auto, z pięknymi proporcjami. Niemal ideał w tej klasie. Jego metamorfoza (patrz Magentis), podobnie jak postęp całej marki w projektowaniu samochodów to temat na pracę naukową.
Luzacjusz: Podobno projektanci aut wielu, naprawdę wielu konkurencyjnych marek od jakiegoś czasu wnikliwie monitorują, jakich substancji używają podczas pracy designerzy skromnej Kii. Niech żyje Korea Południowa.

Wersje nadwozia Kia Optima

Silniki Kia Optima Sedan Facelifting

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Najlepiej odpowiedzieć sobie na jedno pytanie: chcę jeździć spokojniej i taniej, czy szybciej i drożej? Dla niewymagających kierowców został stworzony 136-konny diesel. To jednak nie znaczy, że tamuje ruch na drogach krajowych - wbrew pozorom jest dość zrywny i pozwala na bezstresowe przemieszczanie się. Trzeba tylko wiedzieć, że przy wyższych prędkościach zaczyna brakować mu już tchu. W przeciwieństwie do benzynowego 2.0 DOHC o mocy 170KM. Ten pozostaje dynamiczny tam, gdzie motor wysokoprężny ma już dość. Co prawda na stacji benzynowej trzeba będzie zostawiać więcej pieniędzy, ale cóż - coś za coś. Dla wersji "szybciej i drożej" jest jeszcze jedno rozwiązanie - odmiana hybrydowa. Ma 190KM, nieźle jeździ i mało pali - ale za to jest najdroższa w zakupie.

Publikacje o Kia Optima

KIA Optima Hybrid - Eco image
 
Nasz test KIA Optima Hybrid

Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy auta z napędem hybrydowym są przyszłością motoryzacji. Faktem jest jednak, że większość producentów pragnie - z różnych względów - mieć w swojej ofercie samochody tego typu. W ten owczy, hybrydowy pęd włączyła się również KIA z modelem Optima Hybrid.

Kia Optima - piwo do bagażnika, czyli "bij mistrza"
 
Nasz test

Producenci uwielbiają wkładać sens w nazwy modeli. Czasem robią to ostrożnie - jak Probe w Fordzie, czasem odważnie - jak Allroad w Audi, a czasem obiecująco - jak nowa limuzyna klasy średniej - Kia Optima. Jej prezentacja właśnie odbyła się w gorącej, jak na grudzień, Nicei, gdzie na tle palm mogliśmy...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Optima

Kia Optima na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia OptimaautoWcentrum - społeczność Kia Optima

najwyższe oktanyAuta - Kia Optima

Kia Optima 51,96

Kia Optima Optimus Prime 76,48

Kia Optima 70,39

Kia Optima TURBO 180KM XXL+ 40,47

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Optima

Xman997 30,16

tkm2004 87,49

Kozak_Barabasz 35,63

WwFox 30,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Optima

Grzałka w pupcię i do przodu!...
Grzałka w pupcię i do przodu!... ...czyli funkcjonalności ciąg dalszy. Tym razem postaram się za dużo nie narz...
Kupno Optimy czyli ciernista droga do szczęścia ;)
Kupno Optimy czyli ciernista droga do szczęścia ;) Szanowni koledzy i koleżanki Pojawia się trochę pytań więc opisze tu mój proces ...
Dwuletni serwis w ASO, jak wizyta u dentysty!
Dwuletni serwis w ASO, jak wizyta u dentysty! Witajcie Takie porównanie mi się nasunęło. Denerwujesz się wizytą u stomatologa...
Nowe alufelgi!???
Nowe alufelgi!??? Witam! Jeśli otwierając ten wątek spodziewaliście się się zobaczyć zdjęcia nowy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Optima

od 87 900 zł do 121 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (165 KM): 2.0 DOHC

 

Diesel (136 KM): 1.7 VGT CRDi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Kia Optima
 

Najpopularniejsza wersja Kia Optima

Kia Optima 2.0 DOHC 165KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Bezpieczeństwa - 0

Cena katalogowa

87 900

Zobacz ofertę Kia Optima 2.0 DOHC 165KM - 4 drzwiowy sedan
 

Kia Optima najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOFLEX (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 8 900 km. Silnik: 2.2 170KM, diesel.
Cena: 217 400 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Optima

Kia Optima
1.7 diesel 136 KM
2013
95 855 PLN
Kia Optima
diesel
2013
115 900 PLN
Kia Optima
2.0 diesel 136 KM
2013
107 300 PLN
Kia Optima
1.7 diesel 136 KM
4 900 km, 2013
89 900 PLN

Ocena auta Kia Optima Sedan Facelifting 2.0 DOHC

Galerie Kia Optima

Kia Optima Hybrid Superman Edition Kia Optima 2012 Kia Optima Hybrid Facelifting (2014) - wersja europejska Kia Optima Facelifting (2014) - wersja amerykańska Kia Optima 2.0 DOHC HYBRID 190KM - galeria redakcyjna Kia Optima Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Optima

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Optima

Kia Optima

19 komentarzy

11 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

iwaaaiwaaa

Do ~KIA - dziękuję:
hmm jakoś nie bardzo wierzę w tą jazdę próbną, chyba że byłeś tak zamulony miłością do VW, że z góry szukałeś dziury w całym (bo przecież koreańczyk MUSI być gorszy). Mam Magentisa z silnikiem 2.0 diesla i jakoś przy ruszaniu spod świateł bez żadnego wysiłku i bez próby ścigania się zostawiam wszystkich w tyle.

~Leon~Leon

Kia Optima - gorąco polecam. Miałem wcześniej 14 samochodów, Były to francuzy, japońce i das auta. Jestem facetem pozbawionym kompleksów, Z tego względu nie kupuję aut ,,dla sąsiadów" tylko dla własnej satysfakcji. Po przejechaniu Optimą 4 tyś. km. i wcześniej 4. samochodami marki KIA zauważam, że nadchodzi zmierzch europejskiej myśli technicznej w dziedzinie motoryzacji. Stosunek jakości do ceny, proponowane gwarancje, bardzo atrakcyjny wygląd i funkcjonalność Optimy od tego azjatyckiego producenyta obronią się same, pomimo PR światowych potentatów. Na rynku motoryzacyjnym toczy się walka o klienta (szczególnie w dobie obecnego kryzysu). Nie dajcie się wodzić za nos tylko sami wypróbujcie. Marka KIA jest marką wschodzącą i bardzo dynamicznie się rozwijającą. Nazywanie samochodów tej marki pojazdami ,,dla biedaków" jest obraźliwe dla producenta i użytkowników. Taka ocena pochodzi od ludzi lobbujących na rzecz innych marek, bądź od tych , którzy przepełnieni kompleksami chcą przedłużyć sobie ... Zatrudnienie przez tego producenta Niemca Petera Schreiera (przeprszam tego Pana jeśli nieprawidłowo piszę jego nazwisko) mówi samo za siebie. Wystarczy spojrzeć na ulice polskich i europejskich miast i zapoznać się z opiniami niezależnych polskich, amerykańskich i europejskich periodyków motoryzacyjnych. Ludzie nie dajcie sobą manipulować.

~KIA - dziękuję~KIA - dziękuję

Do ~Luki: Zrozumiałem za pierwszym razem. Nie musiałeś trudzić się podwójnie

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 974
Przejechany dystans
4 695 276 km
Zatankowanego paliwa
308 871 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
628
Wydanych pieniędzy
266 033 zł
Średnie wydatki na auto
908 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 352
Wydanych pieniędzy
842 248 zł
Średnie wydatki na auto
2 875 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (293)

Zużycie paliwa Kia Optima Sedan Facelifting 2.0 DOHC


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kuba, dodano: 06.06.2014 21:47

Lubię wcisnąć pedał gazu i przytrzymać auto na obrotach. Mimo to spalanie to ok. 6,5 l, czysta poezja. Na stację jeżdżę co 1000-1200 km.

pełny raport Kia Sedan 1.7 VGT CRDi

autor: bzinks, dodano: 25.10.2013 07:11

6,6 tyle średnio, przeglądy co 30 tys więc okey

pełny raport Kia Sedan 1.7 VGT CRDi

autor: giaur, dodano: 28.05.2012 20:31

To i tu otarcie łez po ostatnim akapicie. Przejechałem ponad 1300 km, głównie drogami krajowymi. Część z tego (ok 300 km) to autostrady, część (ok 250) to ekspresówki. Tryb ECO wyłączyłem po kilku pierwszych kilometrach. Przez cały czas miałem włączoną klimatyzację, nawigację, radio. Przez dużą część czasu wentylacje fotela. Moja prawa noga jest dosyć ciężka, średnia prędkość to ponad 85 km/h. Otrzymałem spalanie 6,1 l . I tu plus tego silnika właśnie. Kia nie celuje raczej w bogatych szaleńców jeżdżących od stacji benzynowej do stacji. To raczej auto średniej klasy, dla ludzi liczących pieniądze. Również na stacji benzynowej. Wersja benzynowa z silnikiem 2 litry pewnie straci zaletę dużej ekonomiczności tej wersji. Ale gdyby tak włożyli to 2.2 z Sorento... ciekawe o ile wtedy zwiększyłoby się spalanie, a o ile poprawiła radocha z jazdy...

pełny raport Kia Sedan 1.7 VGT CRDi

Skarbnica wiedzy o Kia Optima Sedan Facelifting 2.0 DOHC

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Optima Sedan Facelifting 2.0 DOHC

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Optima Sedan Facelifting 2.0 DOHC 165KM