Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mercedes CLS Coupe 500 4MATIC BlueEFFICIENCY

Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu czterodrzwiowego coupe klasyfikowany w segmencie E (wyższa klasa średnia), choć zaliczany też do segmentu G (auta sportowe). Jego produkcja ruszyła w 2004 roku. Model bazował na prototypie Vision CLS zaprezentowanym rok wcześniej we Frankfurcie. CLS jest jedynym fastbackiem w ofercie Mercedesa. Pod względem konstrukcyjnym samochód powiązany jest z Klasą E. Pozycjonowany między Klasą E i Klasą S. W 2005 roku CLS zwyciężył w plebiscycie programu BBC „Top Gear”, w kategorii: najlepsze auto luksusowe.

Mercedes Klasa CLS - widok z tyłu
Mercedes Klasa CLS - widok z przodu
Mercedes Klasa CLS - lewy bok
Mercedes Klasa CLS - widok z przodu
Mercedes Klasa CLS - tylna kanapa
Mercedes Klasa CLS - skrzynia biegów
Mercedes Klasa CLS - deska rozdzielcza

Generacje Mercedes CLS

Kto by pomyślał, że to właśnie Mercedes – producent aut o wybitnie konserwatywnym wyglądzie – jako pierwszy pokusi się o zaprojektowanie limuzyny o linii sportowego coupe. Miało to miejsce w 2004 roku, kiedy to światło dzienne ujrzało pierwsze wcielenie CLS-a. Model ten okazał się rynkowym strzałem w dziesiątkę, co zachęciło Mercedesa do przygotowania kolejnej generacji. Pod względem ogólnej sylwetki nadwozia nawiązuje ona do pierwszej generacji, ale już kształtem detali (takich jak grill, reflektory czy przetłoczenia boczne) wyznacza nowy kierunek designerski. W 2012 roku Mercedes zaskoczył świat motoryzacji jeszcze raz – do sprzedaży wprowadził wersję nadwoziową Shooting Brake łączącą cechy coupe i... kombi!

Mocno wyprofilowane drzwi boczne o małych szybach pozbawionych ramek kryją wnętrze kipiące w każdym zakamarku luksusowym wykończeniem i luksusowym wyposażeniem. Miejsce kierowcy stanowi nisko zamontowany fotel, przed którym rozpościera się znakomicie wykonana deska rozdzielcza łącząca elegancką formę całości ze sportowymi detalami – takimi jak trójramienna kierownica czy głęboko osadzone zegary o białych tarczach. Oprócz świetnego wyglądu, zegary mają jeszcze jedną, istotną zaletę – gwarantują doskonałą czytelność wskazań.

A jak wnętrze prezentuje się pod względem przestronności? Tu nie jest już niestety zbyt różowo. Podczas, gdy przednie miejsca siedzące obfitują w wolną przestrzeń, te tylne wyższych osób po prostu nie zmieszczą. Na nogi i łokcie miejsca jest z tyłu pod dostatkiem, ale na głowę go zdecydowanie brakuje. Z powodu nisko poprowadzonej linii dachu również wsiadanie na tylne miejsca do najwygodniejszych nie należy. A szkoda, bo same fotele drugiego rzędu okazują się komfortowe i dobrze wyprofilowane. Sylwetka a la coupe nie wpłynęła za to negatywnie na pojemność bagażnika. Niestety, wykorzystanie kufra znacznie utrudnia mały luk załadunkowy.

CLS-a zbudowano na platformie technicznej klasy E, ale wprowadzono w jej konstrukcji sporo usprawnień. Sztywniej zestrojone zawieszenie i precyzyjniejszy układ kierowniczy zaowocowały pewniejszym zachowaniem na zakrętach. Gdy pokonując te ostatnie kierowca przesadzi z prędkością, do akcji wkracza ESP, które skutecznie minimalizuje „uciekanie” tyłu na zewnątrz łuku. Stabilna jazda idzie w parze ze znakomitym pochłanianiem nierówności – w tej kwestii samochód godnie reprezentuje trójramienną gwiazdę, mimo, że jest bardziej sportowy od pozostałych limuzyn Mercedesa.

Nad swoim technicznym bliźniakiem – klasą E – CLS góruje niestety nie tylko wspomnianymi własnościami jezdnymi. Wyraźnie wyższa okazuje się w nim cena. Zarówno kwota potrzebna na zakup bazowego auta, jak i koszty dodatków odstraszają. Co do wyposażenia, mimo bogatego standardu, lista opcji okazuje się oszałamiająco wręcz długa. Znajdziemy na niej m.in. wielokonturowe fotele, pneumatyczne zawieszenie, a także system Night View Assist Plus, który dzięki wykorzystaniu noktowizora wyraźnie ułatwia jazdę w nocy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Połączenie dynamicznego coupe i dużej, komfortowej limuzyny przy jednoczesnym zachowaniu charakteru coupe niemal w stu procentach? Wielka sztuka. Tym większa, że CLS przy swoich rozmiarach wciąż imponuje lekkością. Takie rzeczy tylko w Mercedesie.
Luzacjusz: Nie jest to Mercedes, za którego dałbym się pokroić, połamać kołem albo rozerwać końmi. Ale dać się lekko przypalić albo wychłostać? Człowiek by wytrzymał. To może nie ofiara z miłości czy pożądania, ale z głębokiego afektu i solidnego apetytu.

Silniki Mercedes CLS

Mercedes CLS W218 - jaki silnik wybrać?

W sporej limuzynie sprawdzi się diesel. W CLS najsłabszy ma 204KM, choć słowo "słaby" nie oznacza w tym przypadku "wolny". Motor nieźle się zbiera i już po 7.5s pozwala ujrzeć pierwszą "setkę". A jeśli to mało - jest jeszcze jednostka 265-konna. Jednak samo auto ma dwie natury. Limuzyna z dieslem to dobre zestawienie, ale coupe - tu jest już gorzej. Tradycjonaliści powinni postawić na motor benzynowy przy takiej linii. Już wariant 306-konny kusi. Świetna kultura pracy, ciągła chęć do przyspieszania nawet przy wysokich prędkościach, urzekająca elastyczność... Wersja 408-konna oraz linia AMG tylko dopełniają smaku.

Silniki Mercedes CLS Coupe

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Ten model to tylko Klasa E w droższym i ładniej skrojonym garniturze, ale tak naprawdę to wystarczy, by auto było interesujące. Ktoś ruszył głową i wywalił z niego wszystkie silniki, które kojarzą się z nudą. Z diesla nie zrezygnowano, ale nie szkodzi – ma 224KM, wyrywa do przodu od 1800 obr./min. i jeśli chodzi o dźwięk, to pracuje jak diesel, ale tylko z zewnątrz. W kabinie trudno się zorientować jaki to silnik. „Benzynowce” to już wyższa półka. Najsłabszy 3.0l 231KM podobnie jak diesel nie ma z tym wozem większych problemów, ale tradycyjnie trzeba wejść nim w razie czego na wyższe obroty i liczyć się z większym spalaniem. Mimo to jego moc zupełnie wystarcza. Jednak, żeby poczuć prawdziwą przyjemność z jazdy, trzeba poszukać wśród tych najlepszych. Motory 3.5l i 3.5l CGI liczące 272 i 292KM są pomostem do wytrawnych osiągów, a zakup tego mocniejszego jest rozsądniejszy od 5.0l 306KM. Budzi podobne emocje i mniej pali, choć z drugiej strony tym 5-litrowym łatwiej można jeździć bez przekraczania 2000 obr./min. no i ten dźwięk... bezcenny. Wyżej są już same gwiazdy. 5.5l po tuningu AMG osiąga 476KM, a 6.2l – bagatela 512KM. Komentarz jest zbędny.

Publikacje o Mercedes CLS

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - szukając fanfar
 
Nasz test Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Tworzenie nowych segmentów to niewdzięczne zadanie, bo ryzyko bycia niezrozumianym jest ogromne. Boleśnie doświadczyło tego kilku producentów. Z drugiej strony biznes bez odrobiny szaleństwa byłby nudny - ileż można produkować popularną klasykę? Dlatego firmy próbują - mimo ryzyka. Bo jeśli się uda,...

Czy Audi A7 zwycięży Mercedesa CLS?
 
Nasz test

Jeszcze dziesięć lat temu wśród klientów samochodów klas Premium ogromną rozterką był wybór między BMW i Mercedesem. Ten pierwszy utożsamiany był bowiem ze sportowym stylem, a drugi z elegancją i prestiżem. Do tej dwójki producentów luksusu, bocznymi drzwiami wkradł się Audi, stając się nagle równorzędnym...

Limuzyna czy coupe? - Mercedes CLS
 
Nasz test

Siedem lat temu zamożni klienci Mercedesa szybko docenili odwagę wyrażoną w niecodziennej stylistyce czterodrzwiowego coupe bazującego na Klasie E. Pierwszą w historii niemieckiej marki limuzynę w stylu coupe ochrzczono trzema literami - CLS. Jej nowa generacja nie odkrywa świata na nowo, jedynie ustala...

Nowa generacja prekursora

Pojawienie się Mercedesa CLS w 2003 roku spowodowało powstanie nowego rodzaju samochodu – limuzyny stylizowanej na coupe, lub jak zwykli to nazywać producenci – czterodrzwiowego coupe. Obecnie niemal każdy producent luksusowych samochodów ma w swojej gamie takie auto lub przygotowuje się...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mercedes CLS

Mercedes CLS na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mercedes CLSautoWcentrum - społeczność Mercedes CLS

najwyższe oktanyAuta - Mercedes CLS

Mercedes CLS Banan 52,98

Mercedes CLS MOTHERF***ER 49,69

Mercedes CLS 74,59

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mercedes CLS

misiumk 83,94

BATMANN 53,87

SSuperB 30,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mercedes CLS

Pierwsze wrazenia
Pierwsze wrazenia Witam, dlugo mnie nie bylo na tym portalu. Tak jak obiecywalem fotki dodalem, sa...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mercedes CLS

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Mercedes CLS
 

Najpopularniejsza wersja Mercedes CLS

Mercedes CLS

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Mercedes CLS
 

Mercedes CLS najczęściej porównywane z:

BMW Seria 4
420d (184 KM)
Lexus LS
460 AWD (370 KM)
Audi A8
4.0 TFSI (435 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium Demonstracyjny Infiniti QX70 S Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 5.0 390KM, benzynowy.
Cena: 325 360 zł 299 000 zł
Zyskujesz: 26 360 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort PLUS Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort PLUS
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 67 890 zł 57 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mercedes CLS Coupe 500 4MATIC BlueEFFICIENCY

Galerie Mercedes CLS

Mercedes CLS 250 BlueTEC C218 Facelifting (2015) Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake Mercedes CLS C218 Facelifting (2015) Mercedes CLS 63 AMG 2012 Mercedes CLS Shooting Brake Mercedes Klasa CLS Mercedes CLS 63 AMG S-Model C218 Facelifting (2015) Mercedes CLS 2011 Brabus Mercedes CLS 2008 Mercedes CLS 350 BlueTEC Shooting Brake X218 Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Mercedes

Opinie o instalacji LPG

Mercedes CLS

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes CLS

Mercedes CLS

11 komentarzy

9 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~roki~roki

zyebany

~roki~roki

z pisałem z

~roki~roki

pierwszy mercedese cls z 2004 był super ale ten w drugiej odsłonie jest z na maxa bo dodali mu przód ala cl i teraz bok wygląda staro a tył wogle nie pasuje .przód jest zbyt masywny! jak można było tak go z , widziałem gośćia co przerobił w124 tj wymienił przów na w 210 okular i tak samo z jak ten nowy cls

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mercedes

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 122
Przejechany dystans
7 298 032 km
Zatankowanego paliwa
351 924 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 573
Wydanych pieniędzy
641 240 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 449
Wydanych pieniędzy
713 392 zł
Średnie wydatki na auto
1 396 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mercedes (511)

Zużycie paliwa Mercedes CLS Coupe 500 4MATIC BlueEFFICIENCY


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mexol, dodano: 28.01.2008 21:19

nie oszczędzam paliwa więc jest normalnie

pełny raport Mercedes Coupe 3.0 V6 (320 CDI)

autor: mareksa, dodano: 03.09.2006 22:48

auto na "gnojówkę" o sportowych osiągach i spalaniu około 10 litrów ropy - czy można chcieć więcej

pełny raport Mercedes Coupe 3.0 V6 (320 CDI)

autor: Rew, dodano: 14.01.2014 08:56

Może i drogi w zakupie, ale wart każdej złotówki. Odwdzięcza się niskim spalaniem i póki co bezawaryjnością.

pełny raport Mercedes Shooting Brake 350 CDI BlueEFFICIENCY

Skarbnica wiedzy o Mercedes CLS Coupe 500 4MATIC BlueEFFICIENCY

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mercedes CLS Coupe 500 4MATIC BlueEFFICIENCY

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Mercedes CLS W219 Coupe 500 4MATIC BlueEFFICIENCY 408KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mercedes CLS, oglądali także