Szukaj

Informacje o MG ZR 1.8 WC 160KM 118kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 6900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~dawciok310
MG ZR
Hatchback 1.8 WC 160KM 118kW
Auto uzytkowałem 1,5 roku, 31k km, Zaletą jest głownie niska cena i namiastka sportowego auta. Niezdecydowałbym się kupić go drugi raz, bo widzę ze tego typu auta nie są wygodne, raz ze małe dwa ze sztywne. To auto jest na prawde sportowe i przez co nie nadaje sie na polskie drogi a raczej na tor. Powazne minusy: sztywne zawieszenie ktorym jeździ sie jak taczką, słabe wyciszenie, słaby skręt, wysokie zurzycie paliwa biorąc pod uwage masę auta, ruda, opadająca podsufitka. Zalety: Niska cena(ja za swojego dałem 4500zł), dynamiczny silnik(v-tec z hondy), sportowy wygląd(spoiler), auflegi 17, ładny gril, ładne brzmienie wydechu, oraz wysoka bezawaryjność, zawieszenie jest absolutnie bezawaryjne. Z częściami nie miałem problemu, karoserię kupowałem do rovera 25, z naprawami również, Nieprawdą jest ze pękają uszczelki pod głowicą, ja i poprzednik tego niedoświadczyliśmy. Z silnikiem akurat nie sie nie działo. Przed zakupem wahałem sie miedzy MG ZR a Honda civic aerodeck, myśle ze na hondzie bym lepiej wyszedł. Autko nie jest niskie prześwit nad podłożem ma wysoki jakies 14cm. Wiele tych jest z Niemiec, dużo ma powypadkową przeszłość (mój miał)ale to nie wszytko w moim egzemplarzu ktoś robił naprawy na odwal sie i po kosztach. Jezeli ogladacie MG ZR a śmierdzi wam patologią zrezygnujcie. Myśle ze za tą cene to E36 da wiecej radości z jazdy i nie spadnie na wartości. ZUŻYCIE PODAŁEM W LPG
4,1
~bartek
MG ZR
Hatchback 1.8 WC 160KM 118kW
Auto daje bardzo dużo frajdy z jazdy. Sztywne zawieszenie idealne na zakręty, niestety kosztem komfortu. Jest mocne, ale niestety przy większych prędkościach czuć, że to tylko pojemność 1.8. Usterek nie doświadczyłem przez dwa lata chyba że chodzi o części eksplatacyjne które normalnie się zużywaja typu: klocki hamulcowe, sprzęgło, olej silnikowy. Przy ostrej jeździe dużo pali. Ogólnie polecam
3,7
~Grzegorz
MG ZR
Hatchback 1.8 WC 160KM 118kW
Fantastycznie, z wyjątkiem kilku zawstydzających usterek. Jeśli jednak człowiek się do nich "przyzwyczai" i chce po prost pojeździć, to w tej cenie nie ma innego, podobnie jeżdżącego, tak zestrojonego samochodu.
Średnie spalanie dla MG ZR 1.8 WC 160KM 118kW 2001-2005
9,0
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
MG ZR
Hatchback 1.8 WC 160KM 118kW
Auto zdecydowanie zachęca do dynamicznej jazdy, więc przy codziennej jeździe po Warszawie i okolicach pali mi średnio 10-11L benzyny na setkę. Uprawiając tzw "Eco driving" w mieście da się zapewne zejść do okolic 8-8,5 litrów. W dłuższej trasie przy prędkościach 120-160km/h spalanie w granicach 7,5-8,5l. Powyższe wyniki są "w serii". Po strojeniu na 180KM u Tomka (Kto wie ten wie :) jeżdżąc względnie ekonomicznie pali zauważalnie mniej niż na seryjnej mapie silnika, natomiast gdy po "odblokowaniu" regularnie korzystamy z pełnego obrotomierza tj do 7800RPM to potrafi spalić i z 12L. Spalanie wydaje się dość duże, ale rekompensuje to frajda jaką daje to auto. Wrażenia z jazdy lekkim hatchem z genialnie zestrojonym zawieszeniem i wolnossącym 1.8 generującym 160-180KM jest nie do opisania. Dodatkowo jest to chyba najlepiej brzmiącą rzędowa czwórka w historii ;)
9,7
MG ZR
Hatchback 1.8 WC 160KM 118kW
Samochód posiadam od ponad roku, po tym czasie zdecydowałem się na instalacje sekwencyjną , ale przed instalacja gazu zrobiłem remont silnika( regeneracja głowicy, wymiana hydraulicznych popychaczy zaworów, świece, przewody zapłonowe) aktualnie na gazie zrobiłem ponad 3tys. km a oto jakie wyniki wyszły: - autostrada( Łódź-Breda Holandia) prędkość od 110-170km/h spalanie poniżej 10 l. gazu, - wieś-miasto (większość miasta i krótkie odcinki po 40km dziennie) poniżej 10 l. gazu. Wyniki robiłem na takiej podstawie: tankowanie do pełna zbiornika gazu (36l.) i jeżdżenie, aż się skończy gaz. Nawet wkręcanie samochodu po 5-6 tys obr. dawało wynik koło 10 litrów czasami 10 równo bo tankując 36l. gazu robiłem 360-370km cały czas wkręcając go na obroty do 5-6 tys.
10,3
Liczba komentarzy: 1
MG ZR
Hatchback 1.8 WC 160KM 118kW
instalacja LPG średnie spalanie przy spokojnej jeździe dojazdy do pracy 20km w jedną stronę (15km trasa 2 pasmówka 5km miasto i korek) do 4 tys obrotów to 9,5 litra ta sama trasa przy jeździe 3-6 tys obrotów podniesie nam spalanie tylko o litr więc nie warto męczyć się na niskich obrotach bo bolid jest wręcz stworzony do tego aby kręcić go do 6-7 tys i tak na każdym biegu. Maksymalne spalanie jakie osiągnąłem na auto-banie niemieckiej ok 15 litrów ale autko leciało cały czas między 180 a 210km/h, natomiast przy jeździe 80-90 km/h udało mi się zejść do 6,5 litra gazu czyli jechałem prawie za darmo:), ogólnie przy normalnej jeździe spali miedzy 9 a 10 l gazu + 1 litr benzyny czyli jak na takie osiągi całkiem dobry wynik. benzyna leje do niego tylko 98 spalanie jakie zaobserwowałem to między 8,5 a 9 litrów czyli 1 litr mniej niż na gazie
MG ZR