Szukaj

Informacje o Mitsubishi Eclipse I 2.0 i 16V 152KM 112kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Auta sportowe
Sportowy samochód o nadwoziu coupe (segment G) produkowany od 1989 roku. Z racji swoich osiągów i stylistyki, model w wielu kręgach zyskał kultowy status. Przeznaczony głównie na rynek amerykański i zachodnioeuropejski, gdzie zdobył największą popularność. Nazwa auta nawiązuje do angielskiego konia wyścigowego, który w XVIII wieku wygrał 26 wyścigów. Obecnie dostępna jest czwarta generacja Eclipse, od 2009 roku w zmodernizowanej wersji. Z racji współpracy Mitsubishi z Chryslerem, model był też sprzedawany jako Eagle Talon i Plymouth Laser.
czytaj więcej
Powagosław
Kuszący, choć trochę brakuje mu agresywności poprzedników. W Stanach Zjednoczonych, które są jego głównym rynkiem zbytu raczej nie przebije Forda Mustanga i Nissana 350Z, ale wielu się spodoba. Wielu kobietom zapewne. ~Powagosław
Luzacjusz
W Need For Speed wolałem Skyline’a. Bo Eclipse jest za grzeczny, zbyt cukierkowy. Fanom Beatlesów się spodoba, ale jeśli zawsze wolałeś Stonesów, napiszesz do Mitsubishi, że mdli cię od landrynek. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~iguana131@poczta.onet.pl
Mitsubishi Eclipse I
Coupe 2.0 i 16V 152KM 112kW
Samochód kupiłem miesiąc temu i muszę powiedzieć,że wsiadałem do niego bez przekonania i entuzjazmu.Ale to się zmieniło po pierwszej jeździe.Wnętrze,praca i moc silnika,to z jaką łatwością pokonuje zakręty sprawiły ,że wysiadając po pierwszej jeździe z niezdecydowanego kupca zamieniłem się w zafascynowanego i szczęśliwego właściciela tego samochodu.Samochód ma przejechane teraz 180tys.Wymieniłem rozrząd,klocki hamulcowe+zestaw naprawczy,przewody zapłonowe.Czeka mnie wymiana przegubów i jeśli to nie pomoże muszę bardziej pogrzebać przy zawieszeniu i układzie jezdnym. Co mogę powiedzieć po miesiącu jazdy tym samochodem?Jest zaj....ty!!!To jest to czego nie szukałem a znalazłem.Ten samochód ma w sobie coś!!!Ma charakter!!!
4,3
~szaszka
Mitsubishi Eclipse I
Coupe 2.0 i 16V 152KM 112kW
Bardzo dobra auto. Największy plus to silnik : fajnie wygląda , rasowy i bardzo dobre osiągi. Wnętrze , kokpit okala kierowce ,siedzi jak w samolocie albo jak w super sportowym samochodzie. Ma kilka wad ale polecam samochód i forum Eclipse\'y jest fachowe i bardzo pomocne. I uważać na korozję :)
3,9
~maciej
Mitsubishi Eclipse I
Coupe 2.0 i 16V 152KM 112kW
Ogólnie to świetny samochód dający dużo wrażeń z jazdy i to tych pozytywnych. Po układzie jezdnym można by się spodziewać więcej przy tak pięknie wyglądającym nadwoziu, typowym z resztą dla projektów z Japonii z lat 80 i 90. Auta używam na codzień i okazuje się być bardzo praktycznie.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Eclipse I 2.0 i 16V 152KM 112kW 1991-1995
10,0
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Mitsubishi Eclipse I
Coupe 2.0 i 16V 152KM 112kW
witam serdecznie Eclipsa to takie autko ktorym jak sie pojezdzi to nie chce sie innego ;) odpowiednia moc do kosztów eksplatacji. co do spalania moj wynik na trasie Katowice - Gorzów Wlkp. to ok 8.5 litra przy stałej 110 km/h na tempomacie przy 2 osobach. w miescie pali mi 13 ale z tego wzgledu ze do oszczednych nie naleze a na nodze mam małą cegłe ...swoje to daje w koncu nie jest to samochod do przejazdzek nie dzielnych. MAX ktory spaliła to 14,5 przy katowaniy do odciecia. chciał bym tylko zauwazyc ze mam sekwencje mieszaną oprzyzadowanie BRC a wtryski magic ktore lepiej sobie radza niz np wolteki.
9,0
Mitsubishi Eclipse I
Coupe 2.0 i 16V 152KM 112kW
Jakby nie było auto ma 2.0 l i książkowo 150 KM. Nie da się jeździć na powietrzu, chociaż i tak pali mniej niż sie spodziewałem. Jeżdżę głownie w cyklu mieszanym albo pozamiejskim - pierwszy w graniach 10 l, pozamiejski ok. 8 l. Ceny części na rozsądnym poziomie, przy czym nie zawsze warto korzystać z najtańszych zamienników. Droga wymiana rozrządu( napinacz hydrauliczny ), na szczęście jednak wykonywana w zależności od posiadacza co 60 000 - 90 000 km. Z tyłu piasty razem z łożyskami - huczenie = wydatek na poziomie 400 zł sztuka.
10,7
Mitsubishi Eclipse I
Coupe 2.0 i 16V 152KM 112kW
generalnie auto jest bardziej oszczędne niż myślałem. Na trasie przy prędkości do 100km/h można zejść poniżej 9l gazu. Ale wiadomo że żadna przyjemność. Auto wręcz chce jeździć szybko i trzeba liczyć że 12 łyknie. Co do benzyny to na trasie można zejść do około 7l, średnio 9l, natomiast w praktyce koło 10l:) auto nie nadaje się do jazdy w 4 osoby (typowe 2+2 gdzie tył praktycznie nie ma miejsca na nogi i głowę) do tej pory po przejechaniu 14tys km w 4 miesiące stwierdzam wymianę klocków, kawałka węża do reduktora (był sparciały i ciekł płyn chłodniczy z powodu nie używania instalacji LPG przez poprzedniego właściciela). Godne polecenia, nadmienię że nie czuć w nim prędkości a 190km/h na 4tym biegu jest jak najbardziej osiągalne (5 nie próbowałem bo opony mają limit do 190km/h) Zawieszenie super sprawa, nie za miękkie, nie za twarde. Auto pewnie się prowadzi. Jedyne co denerwuje to za mały przeskok fotela przy regulacji w pionie (mnie było ciężko znaleźć dobrą pozycję przez miesiąc)
Mitsubishi Eclipse I