Po debiucie nowej generacji miejskiego Peugeota 208 przyszła kolej na jego nieco większego kuzyna. Trzeba przyznać, że Peugeot 2008 po zmianach wygląda naprawdę dobrze. Z nowoczesną stylistyką, a jakże – czerpiącą wiele z modelu 208, współgra także nowoczesny napęd. Również wzorem miejskiego malucha w gamie silnikowej nowej generacji 2008 pojawi się wariant z napędem elektrycznym.
Z pewnością wzrok innych uczestników ruchu drogowego będą przyciągać atrakcyjnie prezentujące się reflektory z motywem kłów czy też pazurów lwa. Auto dość wyraźnie urosło. Mierzy teraz 4,3 m długości, 1,7 m szerokości oraz 1,54 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,6 m. To oznacza, że jest o 14 cm dłuższe i ma o 6 cm większy rozstaw osi niż pierwsza generacja małego SUV-a. Większe rozmiary zewnętrzne przełożyły się na większą ilość miejsca dla pasażerów, a także na ich bagaże. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji siedzeń urosła z 350 do 434 l.
Wnętrze również wygląda dość znajomo, a przy tym świeżo oraz atrakcyjnie. Podobnie jak w nowym 208 mamy nową generację i-Cockpitu z cyfrowym panelem instrumentów, w tym także z efektami 3D, spłaszczoną u dołu i góry kierownicę, a w topowej wersji wyposażeniowej także 10-calowy ekran układu multimedialnego.
Zbudowany na modułowej platformie CMP Peugeot 2008 będzie oferowany w wersji benzynowej, wysokoprężnej oraz elektrycznej. Ofertę benzynową stanowią trzy warianty silnika 1.2 PureTech o mocy 100, 130 oraz 155 KM (wersja GT), z kolei wersja wysokoprężna napędzana będzie dieslem 1.5 BlueHDi o mocy 100 lub 130 KM.
Najwięcej zainteresowania (choć niekoniecznie w parze musi iść również najlepsza sprzedaż) powinna wzbudzać wersja e-2008, pod maską której pracuje silnik elektryczny o mocy 136 KM, a więc znany już z e-208 czy Opla Corsy-e. Według danych francuskiej marki bateria o pojemności 50 kWh pozwoli na pokonanie dystansu 310 km.
Do wyboru będą różne opcje ładowania baterii. Przy użyciu szybkiej ładowarki już po 30 minutach baterie powinny napełnić się do 80% pojemności. Jednak użycie domowego gniazdka sprawi, że czas ładowania może wynieść nawet 16 godzin.
Nowy Peugeot 2008 do sprzedaży trafi pod koniec roku. Egzemplarze na europejski będą wytwarzane w Hiszpanii, w fabryce Grupy PSA w Vigo. Model ten będzie również wytwarzany w Wuhan w Chinach.