Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Peugeot
208
Na skróty:

Sport - Peugeot - 208

Peugeot wymienia kadrę małych rajdówek - 208 R5 za 207 S2000

Paris 2012

dodano: jakiś czas temu, autor: Kamil Rogala
Wraz z wymianą starych 207-ek nową 208 na rynku w Europie, również na rajdowych trasach pojawi się aktualizacja. Zdobywca wielu sukcesów - model 207 S2000 - zostanie zastąpiony świeżym rajdowcem, czyli modelem 208 w specyfikacji R5.

Nową bronią francuskiego producenta na rajdowych trasach będzie Peugeot 208 R5, który również zadebiutował na trwającym właśnie Salonie Samochodowym w Paryżu. Zgodnie ze zmianami w FIA mającymi na celu redukcję kosztów, nowy 208 R5 dość znacząco różni się od swojego poprzednika. Wersja R5 bazuje na dawnej grupie A - auta są tworzone na bazie produkcyjnych modeli wyprodukowanych w liczbie minimum 25 tysięcy egzemplarzy.

Jest oczywiście sporo nawiązań do dawnej klasy S2000 - napęd na cztery koła bez centralnego dyferencjału, pięciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów, poszerzone nadwozie i rozstaw kół, zestaw aerodynamiczny oraz masa minimalna na poziomie 1200 kg. Główna zmiana to inna jednostka napędowa. Otóż 2,0-litrowy wolnossący silnik zastąpił 1,6-litrowy turbodoładowany motor.

"Celujemy w osiągi, które będą odrobinę lepsze w porównaniu do modeli S2000." - powiedział Bertrand Vallat, kierownik projektu. "Ten silnik zapewnia nam solidne fundamenty do stworzenia bardzo wydajnej i co najważniejsze, niezwykle trwałej jednostki. Szacujemy, że silnik bez remontu wytrzyma od 3 do nawet 5 tysięcy kilometrów. Jak na standardy rajdowe, to świetny wynik." - dodał Vallat.

Pod maską Peugeota 208 R5 pojawi się sprawdzona 1,6-litrowa jednostka THP o mocy podniesionej do aż 280 KM. Ponadto zgodnie z wytycznymi FIA całkowity koszt auta nie może przekroczyć 180 tysięcy Euro. Nowy Peugeot 208 R5 będzie produkowany w fabryce Peugeot Sport w Velizy. Pierwsze testy odbędą się pod koniec roku, zaś auto trafi do sprzedaży na początku 2013 roku.

Najnowsze Wiadomości

Nowa Ampera ma dokonać rewolucji

25.08.2016, 1 komentarz

Pierwsze szkice nowego Rio

25.08.2016, 3 komentarze

Subaru Levorg z EyeSight i starą...

24.08.2016, 1 komentarz

Ponad 200 koni w nowym Tiguanie

24.08.2016, 8 komentarzy

Co dalej z podatkiem ekologicznym?

24.08.2016, 11 komentarzy
zobacz więcej propozycji