Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 208

Lata produkcji: 2012 - teraz
Segment: Auta małe
Auto miejskie segmentu B produkowane od 2012 roku. Kontynuator tradycji słynnych, znakomicie sprzedających się Peugeotów serii 200, m.in. 205, 206 oraz 207, którego jest bezpośrednim sukcesorem. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie 208 GTi Concept zaprezentowany na początku 2012 roku. Wersja produkcyjna jest lżejsza, niższa i nieco mniejsza od swojego poprzednika. 208 dzieli z nim jednak płytę podłogową PSA PF1 platform. Auto zostało zaprojektowane przez kobietę, Annę Costamagna.

Komentarze redakcji

Powagosław: Projektanci włożyli wiele wysiłku, by 208 nie wyglądał tak typowo, jak jego poprzednik. Po drugie, wysoko poprzeczkę swoimi odważnymi stylizacjami zawiesza ostatnio Citroen. 208 to właśnie trochę pościg za dokonaniami bliźniaczej marki. Efekt jest co najmniej zadowalający.
Luzacjusz: Wybaczcie mój francuski, ale „me not like”. 208 może ściga się z Citroenem, ale ląduje gdzieś na peryferiach koreańsko-japońskiej krzykliwości. Na przykład, te lampy. Inspirowane architekturą Złotych Tarasów w Warszawie, czy co?

Kiedy subtelne, acz wyrafinowane stylistycznie 206 zastąpione zostało przez kipiące agresją 207, krytyczne opinie na temat designu Peugeota nie miały końca. Na szczęście, Francuzi się opamiętali i swojego kolejnego "malucha" - 208 - zaprojektowali z użyciem delikatnych kształtów i wyszukanych detali. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania chyba samych twórców - równie eleganckiego i wysmakowanego stylistycznie auta trudno szukać wśród innych modeli klasy B, nawet tych z metką "premium".

Pozostając jeszcze przy nadwoziu warto zwrócić uwagę, że wbrew powszechnemu trendowi Peugeot 208 okazuje się... mniejszy od poprzednika. Na szczęście, skurczenie gabarytów nie przyniosło ze sobą efektu ubocznego w postaci ciaśniejszego wnętrza. Wręcz przeciwnie - zwłaszcza na tylnej kanapie oraz pod pokrywą bagażnika przybyło dodatkowych centymetrów i litrów pojemności. Wprawdzie nie sprawiło to, że "maluch" spod znaku lwa stał się wzorem przestronności, jednak udało się dzięki temu uplasować w średniej klasowej. Na pochwałę zasługują zastosowane fotele - są wygodne i potrafią utrzymać ciało w ryzach przy pokonywaniu zakrętów.

Kontynuując przyglądanie się wnętrzu docieramy do jego najbardziej interesującej części - kokpitu. Przed kierowcą rozpościera się elegancka deska rozdzielcza, w której najważniejsze miejsce zajmuje malutka, nieco spłaszczona kierownica oraz umieszczone nad nią (nie pod, jak ma to miejsce w większości aut) zegary. Te ostatnie, podobnie zresztą jak ekran zlokalizowany na konsoli środkowej, okazują się czytelne. Na plus zaliczymy także prostotę obsługi elementów pokładowych oraz jakość wykończenia - znakomite materiały idealnie współgrają z wyrafinowanym charakterem auta.

Jak przystało na prawdziwego "Francuza", Peugeot 208 gwarantuje wysoki komfort jazdy - nierówności resorowane są skutecznie i właściwie bezgłośnie. Co bardzo ważne, wcale nie oznacza to, że właściwości jezdne są godne pożałowania - zawieszenie zostało zestrojone na tyle sprężyście, że zakręty pokonuje się wystarczająco stabilnie. Do szybszej jazdy po łukach zachęca zresztą układ kierowniczy, który precyzją działania świetnie współgra z małą, sportową kierownicą.

Oferta cenowa "mieszczucha" spod znaku lwa okazuje się niezbyt atrakcyjna, ale tylko pozornie. Dlaczego? Pierwszy rzut oka na cennik uświadamia nas, że "208-ka" jest jedną z droższych propozycji wśród samochodów klasy B, ale kiedy poszczególnym specyfikacjom przyjrzymy się bliżej dowiadujemy się, iż wyższe kwoty biorą się z bogatszego wyposażenia seryjnego. Co więcej, potencjalni nabywcy mają do wyboru długą listę ekskluzywnych dodatków.

Dane techniczne Peugeot 208

Silniki

Moc silników 68-208 KM

Poj. silników 999-1 598 cm3

Prędkość maks. 163-230 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,7-14,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 208

Średnia ocena modelu

na podstawie 30 opinii

4.11

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Widoczność

Wady

- Drobne usterki

- Wyciszenie

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 208

208-ka mogę powiedzieć ze nad wyraz jeździ się komfortowo,jak autem segmentu wyżej.Świetnie tłumi nasze dziurawe drogi. Silnik 1,2 wystarczająco ... więcejdynamiczny i oszczędny. Bardzo dobre materiały wykańczające wnętrze autka,świetnie zaprojektowany kokpit no i ta malutka sportowa kierownica która prosi się aby nią jak najwięcej kręcić. Największe wrażenie robi całe podświetlenie wnętrza oraz pakiet led,każdy się tym zachwyca,a w szczególności podświetlany na niebiesko panoramiczny dach.Auto robi wrażenie na ulicy. Wersja allure doposażona. ukryj
dodano 19.07.2013 przez
samochód bardzo fajny, wygodny, dobrze wykończony, w kabinie jest przyjemnie, dobre materiały, silnik jest elastyczny, pakiet LED polecam gorąco, ekran ... więcejmultimedialny z dotykowym wyświetlaczem jest wygodny, sporo funkcji, mp3 jakość dźwięku 6 głośników, niezły efekt końcowy ukryj
Samochód bardzo dobry do jazd lokalnych- dynamiczny , wygodny, przestronny, w miarę oszczędny
dodano 25.01.2014 przez
DO MIASTA AUTO WSPANIALE. ZWROTNE I FUNKCJONALNE A SILNIK DAJE RADOŚĆ Z JAZDY.
dodano 28.11.2012 przez
Zobacz oceny Peugeot 208 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 208

Pb
4,67 - 8,83
Na podstawie 53 raportów spalania
ON
4,23 - 5,60
Na podstawie 6 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 208

Silnik 1.6 e-HDI,115 KM, skrzynia 6, system start-stop. W cyklu pozamiejskim przy delikatnej jeździe do 90 km/h można osiągnąć 3,4 ... więcejl /100 km. Autostrada, auto z bagażami, jazda na tempomacie prędkość 130-150 km/h spalanie 5,2-5,5 l. Przeciętna jazda po naszych drogach poza miastem to wynik 4,2-5,5 l. W cyklu miejskim średnio 6-7 l. W lato przy delikatnej jeździe 5,8-6,5 l. W zimie ok.7,5l, ale na krótkich odcinkach i zimnym silniku 9-10l. Średnio 5,8-6,5 l. Uważam, że auto z tym silnikiem da się polubić. Przy spokojnej jeździe jest bardzo ekonomiczne. Kierowcy z temperamentem też za portfel nie będą często się łapać, a osiągi auta są naprawdę przyzwoite. Dynamiczne przyspieszenia przy różnych prędkościach. Jadąc po autostradzie 180-190 nie czuć że silniki się męczy. Jak na takie małe auto, komfort jazdy jest naprawdę, jak z dwie klasy wyżej. ukryj
dodano 25.12.2012 przez
Na razie przejechane 2000 km, większość na odcinku 5,5 km bo tyle mam do pracy. Dla takiego użytkowania dne sa ... więcejmało miarodajne ale podam co wiem żeby czytający wiedzieli. Usterek żadnych (co oczywiste). Przeglady przede mną. Napraw, mam nadzieję nie będzie. Elementy eksp[loatacyjne też nie predko przy moim uzytkowaniu. Pali sporo ale to nie samochód tyle pali tylko użytkownik. Komputer pokazuje 8 ( jedna trzecia przebiegu na ssaniu). Stacja benzynowa nawet 8,3 ale poprzedni Peugeot 306 (1,6) w tych warunkach spalał 11 i to 98 oktanów. Podane zuzycie na trasie to kilkadziesiąt kilometrów na samym poczatku i odczyt z komputara. Nie mam danych o minimalnym średnim spalaniu. Podaną cyfrę wymusiła witryna. ukryj
dodano 23.01.2013 przez
Średnie spalanie z komputera to 5,6 litra przez 10 tys km, ale samochód jeździ w 80% po mieście do 10 ... więcejkilometrów dziennie. Jeśli wyjeżdża na trasę, to głównie na autostradę/ekspresówkę i wtedy leci 130-150 i też trudno spodziewać się, że spali 4 litry (tylko 5 biegów). Mój rekord niskiego spalania na trasie to 3,9 litra przy normalnym wyprzedzaniu. To dobry samochód dla kogoś kto dojeżdża do pracy spod miasta i jedzie do 100-110 km/h. Wtedy spalanie będzie na poziomie 4,0-4,5 litra. ukryj
dodano 18.09.2013 przez
Peugeot 208 Business Line 1.2 VTI 82 KM, auto ma niecałe 2 tys. km. Ogólnie spokojna jazda. W trasie około ... więcej600 km - średnie spalanie przy prędkości 70-95 km/h ustawionej tempomatem, zależnie od ograniczeń i warunków panujących na drodze, wyniosło 4,6 litra na 100 km co uważam za bardzo dobry wynik. Jazda na krótkich odcinkach i po mieście oczywiści znacznie podnosi spalanie, na razie jednak mieści się poniżej 7 l. ukryj
dodano 19.11.2012 przez
Jak na 1,6 i 120 KM Jest bardzo dobrze, a to dopiero 3000 km. Żona nie jeździ "po emerycku" i ... więcejlubi czasami przycisnąć, tym bardziej, że porusza się po 10 i Tirów nie brakuje, ale stosuje eco-jazdę, bez zbędnych hamowań i przyśpieszeń i są efekty. Próbowałem jeździć z równą prędkością i jak ktoś chce oszczędzać porzucając przyjemność z jazdy to na trasie można utrzymać zużycie na poziomie ok. 5 l przy 90 km/h ukryj
dodano 02.10.2013 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 208 Dodaj raport spalania

Publikacje o Peugeot 208

Newsy o Peugeot 208

Przeczytaj pozostałe 22 newsy o Peugeot 208

Nowe Peugeot 208

nowe Peugeot 208
Peugeot 208
ceny od 41 700 zł do 86 100

Peugeot 208 VAN 1.4 HDI 68KM od 2012

w pakiecie VAN

w cenie katalogowej brutto

42 696 zł

Wyposażenie standardowe
Schowek w desce rozdzielczej przed pasażerem, zamykany
System tylnego oświetlenia z funkcją ostrzegania innych użytkowników drogi przy nagłym hamowaniu pojazdu
ESP - system stabilizacji toru jazdy
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 13 oferty Peugeot 208

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 208

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

311

Przejechany dystans

49 830 zł

Zatankowanego paliwa

9 538 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

6

Wydanych pieniędzy

1 509 zł

Średnie wydatki na auto

94 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

99

Wydanych pieniędzy

26 268 zł

Średnie wydatki na auto

1 642 zł

ZOBACZ 16 dzienników kosztów Peugeot 208 Załóż dziennik kosztów