Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 208

Auto miejskie segmentu B produkowane od 2012 roku. Kontynuator tradycji słynnych, znakomicie sprzedających się Peugeotów serii 200, m.in. 205, 206 oraz 207, którego jest bezpośrednim sukcesorem. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie 208 GTi Concept zaprezentowany na początku 2012 roku. Wersja produkcyjna jest lżejsza, niższa i nieco mniejsza od swojego poprzednika. 208 dzieli z nim jednak płytę podłogową PSA PF1 platform. Auto zostało zaprojektowane przez kobietę, Annę Costamagna.

Peugeot 208 Hatchback 3d 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 208 Hatchback 3d 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Peugeot 208 Hatchback 3d 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Peugeot 208 Hatchback 3d 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 208 Hatchback 3d 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna - dach
Peugeot 208 Hatchback 3d 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Peugeot 208 Hatchback 3d 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna - kierownica

Kiedy subtelne, acz wyrafinowane stylistycznie 206 zastąpione zostało przez kipiące agresją 207, krytyczne opinie na temat designu Peugeota nie miały końca. Na szczęście, Francuzi się opamiętali i swojego kolejnego "malucha" - 208 - zaprojektowali z użyciem delikatnych kształtów i wyszukanych detali. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania chyba samych twórców - równie eleganckiego i wysmakowanego stylistycznie auta trudno szukać wśród innych modeli klasy B, nawet tych z metką "premium".

Pozostając jeszcze przy nadwoziu warto zwrócić uwagę, że wbrew powszechnemu trendowi Peugeot 208 okazuje się... mniejszy od poprzednika. Na szczęście, skurczenie gabarytów nie przyniosło ze sobą efektu ubocznego w postaci ciaśniejszego wnętrza. Wręcz przeciwnie - zwłaszcza na tylnej kanapie oraz pod pokrywą bagażnika przybyło dodatkowych centymetrów i litrów pojemności. Wprawdzie nie sprawiło to, że "maluch" spod znaku lwa stał się wzorem przestronności, jednak udało się dzięki temu uplasować w średniej klasowej. Na pochwałę zasługują zastosowane fotele - są wygodne i potrafią utrzymać ciało w ryzach przy pokonywaniu zakrętów.

Kontynuując przyglądanie się wnętrzu docieramy do jego najbardziej interesującej części - kokpitu. Przed kierowcą rozpościera się elegancka deska rozdzielcza, w której najważniejsze miejsce zajmuje malutka, nieco spłaszczona kierownica oraz umieszczone nad nią (nie pod, jak ma to miejsce w większości aut) zegary. Te ostatnie, podobnie zresztą jak ekran zlokalizowany na konsoli środkowej, okazują się czytelne. Na plus zaliczymy także prostotę obsługi elementów pokładowych oraz jakość wykończenia - znakomite materiały idealnie współgrają z wyrafinowanym charakterem auta.

Jak przystało na prawdziwego "Francuza", Peugeot 208 gwarantuje wysoki komfort jazdy - nierówności resorowane są skutecznie i właściwie bezgłośnie. Co bardzo ważne, wcale nie oznacza to, że właściwości jezdne są godne pożałowania - zawieszenie zostało zestrojone na tyle sprężyście, że zakręty pokonuje się wystarczająco stabilnie. Do szybszej jazdy po łukach zachęca zresztą układ kierowniczy, który precyzją działania świetnie współgra z małą, sportową kierownicą.

Oferta cenowa "mieszczucha" spod znaku lwa okazuje się niezbyt atrakcyjna, ale tylko pozornie. Dlaczego? Pierwszy rzut oka na cennik uświadamia nas, że "208-ka" jest jedną z droższych propozycji wśród samochodów klasy B, ale kiedy poszczególnym specyfikacjom przyjrzymy się bliżej dowiadujemy się, iż wyższe kwoty biorą się z bogatszego wyposażenia seryjnego. Co więcej, potencjalni nabywcy mają do wyboru długą listę ekskluzywnych dodatków.

Komentarze redakcji

Powagosław: Projektanci włożyli wiele wysiłku, by 208 nie wyglądał tak typowo, jak jego poprzednik. Po drugie, wysoko poprzeczkę swoimi odważnymi stylizacjami zawiesza ostatnio Citroen. 208 to właśnie trochę pościg za dokonaniami bliźniaczej marki. Efekt jest co najmniej zadowalający.
Luzacjusz: Wybaczcie mój francuski, ale „me not like”. 208 może ściga się z Citroenem, ale ląduje gdzieś na peryferiach koreańsko-japońskiej krzykliwości. Na przykład, te lampy. Inspirowane architekturą Złotych Tarasów w Warszawie, czy co?

Wersje nadwozia Peugeot 208

Silniki Peugeot 208

Lista silników:
1.0 PureTech (68KM), 1.0 VTI (68KM), 1.2 VTI (82KM), 1.2 e-VTi (82KM), 1.2 PureTech (82KM), 1.4 VTI (95KM), 1.6 THP (155KM), 1.6 THP (200KM), 1.6 VTI (120KM), 1.4 HDI (68KM), 1.6 e-HDI (92KM), 1.6 e-HDI (115KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Wśród jednostek benzynowych idealnym kompromisem pomiędzy ceną, spalaniem, osiągami i całą resztą jest motor 1.4l 95KM. Fakt, lubi wysokie obroty, ale zapewnia niezłą dynamikę i przy delikatnym traktowaniu nie będzie zmuszał do częstego odwiedzania stacji benzynowych. Mniejsze motory, 1.0 i 1.2l, zdecydowanie bardziej wolą jeździć po mieście. Z kolei wersja 1.6l 120 lub 155KM to już propozycja dla tych, którzy chcą, żeby ich auto z lwem na masce zachowywało się jak na lwa przystało. Diesle są wyjątkowo oszczędne, ale ze względu na filtr cząstek stałych lepiej jeździć nimi poza miastem. 1.4HDI to bardzo spokojna jednostka dla ludzi o życiu pozbawionym emocji, a 1.6HDI 92KM lub 115KM z powodzeniem sprawdzi się w trasie.

Publikacje o Peugeot 208

Peugeot 208 1.6 VTI Allure - nowość z charakterem
 
Nasz test Peugeot 208 1.6 VTI Allure

W salonach francuskiego koncernu miała miejsce zmiana warty. Peugeot 207 doczekał się następcy. Model 208 wygląda znacznie ciekawiej od poprzednika, a dobrze zestrojone zawieszenie oraz niska masa sprawiają, że narzekać nie można także na walory jezdne.

Nowy Peugeot 208 GTi - gorący czy tylko odgrzany?

Hot-hatche - wszyscy lubimy tego typu auta, bo dają zalążek sportowych emocji w stosunkowo rozsądnej cenie. Teraz światło dzienne zobaczył kolejny następca kultowego już modelu 205 GTi, który przed laty dał nam pierwszą porcję takich przeżyć w rozsądnej cenie. Czy nowy Peugeot 208 GTi kontynuuje tradycję?

Peugeot 208 - wiele powodów do radości
 
Nasz test

Współczesne, zmotoryzowane społeczeństwo jest bardzo wybredne jeśli chodzi o samochody. Przeciętny nabywca ma w głowie obraz swojego auta, które musi być: oryginalne, ładne, dobrze wykonane, oszczędne, niezawodne i na dodatek tanie. W zalewie podobnych do siebie ofert, biedny Kowalski gubi się, bo tak...

Efektowny i efektywny - Peugeot 208

A9 - to nie nazwa nowej autostrady w Polsce, a symbol, jakim Peugeot opisał najbardziej ambitny projekt w swojej bogatej historii. Ambitny, bo łączący cechy, które w kontekście samochodów zwykliśmy nazywać przeciwstawnymi - niewielkie rozmiary i przestronne wnętrze, dobre osiągi i skromne zużycie paliwa...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 208

Peugeot 208 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 208autoWcentrum - społeczność Peugeot 208

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 208

Peugeot 208 37,13

Peugeot 208 55,90

Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure STT 48,83

Peugeot 208 30,57

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 208

adzia73 30,17

mariusz83 30,17

slavo1 87,78

enlever 30,15

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Peugeot 208

od 39 400 zł do 83 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (68 - 200 KM): 1.0 PureTech, 1.2 PureTech, 1.6 THP, 1.6 VTI

 

Diesel (68 - 92 KM): 1.4 HDI, 1.6 e-HDI

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Peugeot 208
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 208

Peugeot 208 1.6 THP 155KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

komputer
ESP
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Urban Vintage (hatchback 5-drzwiowy) - 5 000
Pakiet Urban Vintage (hatchback 3-drzwiowy) - 3 000
Pakiet Skórzany(hatchback 5 drz) - 4 000
Pakiet Skórzany(hatchback 3 drz) - 2 000
Pakiet Widoczność - 0
Pakiet LED - 0

Cena katalogowa

62 100

Zobacz ofertę Peugeot 208 1.6 THP 155KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Peugeot 208 najczęściej porównywane z:

Mini Countryman
1.6 (218 KM)
Audi A1
1.6 TDI (90 KM)
Volkswagen Polo
1.2 TSI BlueMotion Technology (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot 208

Peugeot 208
1.6 benzyna 200 KM
1 240 km, 2013
76 000 PLN
Peugeot 208
1.2 benzyna 82 KM
2013
44 900 PLN
Peugeot 208
1.2 benzyna 82 KM
2013
45 600 PLN
Peugeot 208
1.4 diesel 100 KM
6 800 km, 2012
37 900 PLN

Ocena auta Peugeot 208

Galerie Peugeot 208

Peugeot 208 Hatchback 3d 1.6 VTI 120KM - galeria redakcyjna Peugeot 208 - wersja 5-drzwiowa Peugeot 208 Hybrid FE Concept (2013) Peugeot 208 GTi 30th Anniversary Edition (2015) Peugeot 208 XY Peugeot 208 GTi Concept Peugeot 208 GTi Peugeot 208 - wersja 3-drzwiowa Peugeot 208 XY Concept
Zobacz inne galerie Peugeot

Peugeot 208

21 komentarzy

13 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~sindbad~sindbad

Do mariusz83: Jak nie wiesz, to nie pisz głupot. Mam 208 z silnkiem 1.2 82 KM, przebieg 4500 km a więc można powiedzieć, że ledwo po dotarciu. Średnie spalanie od wyjazdu z salonu to 5,2 litra. Rewelacja! Styl jazdy raczej szybki 50% miasto, 50% autostrady. Średnia prędkość wg komputera to 53 km/h.

~stanczyk~stanczyk

o GTI:

To generalnie dobre wiesci , chociaz auto jest conieco 'zniewiesciale nowobogackie' i 'z-hipsterzale' .. i grill=twarz jakas malowyrazista (205GTi oprocz tego ze szybkie byly bardzo zgrabne i ladne.. czego nie mozna powiedziec o 'shmancy-fancy' 208GTi..)

...

w takim ukladzie pozostaje Fiesta ST..(i to pewnie jest najlepiej sprzedajace sie 'u-sportowione' autko z tego segmentu .. ?!? ..

~RedWind~RedWind

ponad rok temu zakupilem 208 1,6 thp 155km allure 2 furtki.
po 28 tys wymiana rozrzadu na gwawrancji. mam nadzieje ze za rok nie bedzie tego samego. ogolnie autko jest ok dynamiczne, ciemne szybki i biały lakier zwracaja uwage. cena autka 64 tys

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 727
Przejechany dystans
12 661 438 km
Zatankowanego paliwa
772 640 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 473
Wydanych pieniędzy
1 175 333 zł
Średnie wydatki na auto
1 278 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 480
Wydanych pieniędzy
1 227 075 zł
Średnie wydatki na auto
1 334 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (920)

Testy zderzeniowe Peugeot 208

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 208 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 208, 1.4 diesel 'Active', LHD
2012

Peugeot 208
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 208

Na podstawie 53 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Ribes, dodano: 02.10.2013 15:56

Jak na 1,6 i 120 KM Jest bardzo dobrze, a to dopiero 3000 km. Żona nie jeździ "po emerycku" i lubi czasami przycisnąć, tym bardziej, że porusza się po 10 i Tirów nie brakuje, ale stosuje eco-jazdę, bez zbędnych hamowań i przyśpieszeń i są efekty. Próbowałem jeździć z równą prędkością i jak ktoś chce oszczędzać porzucając przyjemność z jazdy to na trasie można utrzymać zużycie na poziomie ok. 5 l przy 90 km/h

pełny raport Peugeot Hatchback 3d 1.6 VTI

autor: KAROL, dodano: 23.01.2013 10:11

Na razie przejechane 2000 km, większość na odcinku 5,5 km bo tyle mam do pracy. Dla takiego użytkowania dne sa mało miarodajne ale podam co wiem żeby czytający wiedzieli. Usterek żadnych (co oczywiste). Przeglady przede mną. Napraw, mam nadzieję nie będzie. Elementy eksp[loatacyjne też nie predko przy moim uzytkowaniu. Pali sporo ale to nie samochód tyle pali tylko użytkownik. Komputer pokazuje 8 ( jedna trzecia przebiegu na ssaniu). Stacja benzynowa nawet 8,3 ale poprzedni Peugeot 306 (1,6) w tych warunkach spalał 11 i to 98 oktanów. Podane zuzycie na trasie to kilkadziesiąt kilometrów na samym poczatku i odczyt z komputara. Nie mam danych o minimalnym średnim spalaniu. Podaną cyfrę wymusiła witryna.

pełny raport Peugeot Hatchback 5d 1.4 VTI

autor: 1,2, dodano: 02.05.2014 02:01

W mieście przy spokojniej jeżdzie 6,4. Autko ma 1000km i wynik z pierwszego tankowania.

pełny raport Peugeot Hatchback 5d 1.2 VTI

Skarbnica wiedzy o Peugeot 208

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 208

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 208